AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #1 Skrevet 2. november 2020 Når man er ferdig med fagene? Jeg har litt lyst til å selge for å slippe å dra på dem når jeg flytter + at jeg kan få inn noen kroner. Bør jeg selge eller ikke? Det er jo litt nostalgisk å beholde dem og greit å slå opp i dem. Anonymkode: c46c6...1be
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #2 Skrevet 2. november 2020 Kommer garantert aldri til å slå opp i dem. Anonymkode: 9c523...ee1 8
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #3 Skrevet 2. november 2020 Bare å selge unna. Anonymkode: 36838...71d 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #4 Skrevet 2. november 2020 Jobber og er utdannet innen helse. Pensumbøkene blir en del av oppslagsverket jeg har hjemme. Mye lærdom jeg vil kunne få brukt senere. Anonymkode: e711f...495 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #5 Skrevet 2. november 2020 En god blanding, jeg selger noen og beholder noen. Anonymkode: 5c992...0ef 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #6 Skrevet 2. november 2020 Selger ikke pensumbøkene. Kan få bruk for kunnskapen senere. Jeg husker IKKE 12 000 sider pensum etter bacheloren.... Anonymkode: c0168...d81 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #7 Skrevet 2. november 2020 Jeg bruker pensumbøkene minst månedlig i jobben som pedagogisk leder i barnehage. Men de fire-fem bøkene som aldri hadde vært brukt etter to år i jobben ga jeg videre. Anonymkode: f8ac0...3c2 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #8 Skrevet 2. november 2020 Det spørs veldig på hvilke fag. Jeg trodde jeg ville få bruk for mine... Men nei. Jeg er ingeniør og mye av slik kunnskap blir fort foreldet, dessuten er der mer slik at man lærer å lære i sånne yrker. Har kastet alle bortsett fra mattebøker og fysikkbøker nå. Ikke det at jeg har bladd i dem heller, men det er mer interessant enn den foreldede kunnskapen om C++ programmering, algoritmer og datastrukturer. Anonymkode: f36d2...b01
mjauritz Skrevet 2. november 2020 #9 Skrevet 2. november 2020 Jeg har beholdt alle mine (sosialfaglig utdanning). Nå når jeg begynte på master var jeg glad jeg beholdt de fra bacheloren, for det var en del kunnskap det var godt å kunne gå tilbake og hente frem igjen. Liker å bla litt i dem noen ganger, og mange av bøkene ga meg egentlig like mye glede som skjønnlitteratur.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #10 Skrevet 2. november 2020 Spørs jo veldig på faget. Har beholdt noen men mye av pensumet er urelvant som regel Anonymkode: 52a49...b4e
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #11 Skrevet 2. november 2020 Jeg har solgt mine fra 1. og 2. året. Angrer som bare det! Foreleserne jeg har anbefaler oppgaver fra tidligere bøker.. Anonymkode: 290f9...a58
Mhmjadda Skrevet 3. november 2020 #12 Skrevet 3. november 2020 Jeg har beholdt noen, og solgt/gitt bort noen.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #13 Skrevet 3. november 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jobber og er utdannet innen helse. Pensumbøkene blir en del av oppslagsverket jeg har hjemme. Mye lærdom jeg vil kunne få brukt senere. Anonymkode: e711f...495 Samme her. Har noen hyllemeter med fagbøker - har alle fra studiet, og en del bøker jeg har kjøpt etterpå. Skulle helst lest mer/oftere i dem, men jeg har faktisk lest en del i dem etter at jeg var ferdig med studiet. Særlig de første årene var det nyttig å ha beholdt alt, men det er fortsatt mye god og relevant info i de bøkene og jeg lærer noe (på nytt?) hver gang jeg sjekker opp noe i dem. Man ender jo ofte opp med å delta på kurs og å lese fagartikler og tidsskrifter i stedet, men det å faktisk lese i fagbøker er nokså undervurdert. Nå er vel ikke alle studier og yrker like teoritunge som min profesjon er, men jeg setter i alle fall pris på å ha god faglitteratur tilgjengelig. Anonymkode: 4b650...e98 2
Highhopes Skrevet 3. november 2020 #14 Skrevet 3. november 2020 Har beholdt de jeg fant ekstra nyttige og interessante, resten har jeg solgt.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #15 Skrevet 3. november 2020 Har beholdt noen ytterst få, og har aldri hatt nytte av verken de jeg har beholdt eller de jeg solgte. Anonymkode: f922b...fe4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #16 Skrevet 3. november 2020 Jeg hadde god råd. Og samtidig et følelsemessig forhold til bøkene og notatene mine. Så beholdt alt. Etter 5 år og en strålende karriere innenfor relevant område stod alt fortsatt i esker, og jeg kastet alt jeg ikke hadde et særskilt forhold til. Etter 10 år gikk resten i søpla. Hadde ikke slått opp i bøkene som var mest sentrale for karrieren min en gang, da jobben har alt av elektroniske oppslagsverk. Anonymkode: 6e85c...51e
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #17 Skrevet 4. november 2020 Det kommer jo helt an på faget. Er dette informasjon du like godt kan slå opp på nettet, er det jo ingen grunn til at du trenger dem. Det aller meste av informasjon man trenger, kan man finne ved å google i dag. Men såklart, gode figurer og forklaringer som du VET finnes i boken, er ikke like lett å finne like raskt ved et nettsøk alltid. Er det innen et fagfelt hvor det stadig er ny forskning, nye ting, endringer, osv, er gjerne pensumbøkene helt utdatert og direkte feil å slå opp i om noen år. Jeg har studert informatkk. Alt som har med konkrete språk å gjøre, finner jeg på nettet nå - det som står i pensumbøkene mine, er fullstendig utdatert for lenge siden (og jeg var ferdig med phd i 2009..). Det meste annet finner jeg like lett på nettet som i en gammel bok. Så da jeg flyttet beholdt jeg kun noen få bøker for "sentimentalverdi", resten gikk på dyngen (får ikke solgt bøker med fullstendig utdatert info..). Anonymkode: 8c120...f68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå