Gå til innhold

Dere med barnehagebarn: Har dere dobbelt opp av yttertøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn på snart 3 år som går i barnehage. Hittil har hun kun hatt ett sett med regntøy, ett sett med mellomlag, 1 par regnvotter, 1 regnhatt og 1 par gummistøvler. Ofte er regntøyet i bruk (Bor i Bergen), og føler det blir mye stress med å få vasket og tørket skittent og vått regntøy som vi har med hjem på ettermiddagen.Ser der er såvidt det er tørt til dagen etter, selv om det henges til tørk på varmt bad.

Føler det er litt råflott å ha dobbelt opp men tenker det hadde spart oss for endel arbeid i hverdagen og gitt mer ro. Har dere andre dobbelt sett? 

Anonymkode: 758f4...994

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vår sønn blir 3 i januar og vi har dobbelt opp av såogsi alt. Og enda mer av luer, halser, votter etc.
I uke dagene henger det regnsett, støvler og egentlig alt han trenger i barnehagen (som evt tas hjem om det er vått eller skittent), og samme hjemme i tilfelle han vil ut på ettermiddagen, eller det våte som tas hjem ikke blir tørt til dagen etter.

Jeg er medlem i endel kjøp-og-salg grupper på Facebook og sjekker Finn og Tise innimellom om det er noe jeg trenger. Hadde f.eks søk på Kattnakken regnsett på Finn når det forrige ble for lite og fikk tak i et nesten nytt til under halv pris ;)  Slik blir det ikke veldig dyrt, selvom han har mye utstyr...

• Liker 11
Skrevet

Ja så absolutt , hadde tilogmed trippelt 

Anonymkode: b59f9...31a

• Liker 6
Skrevet

kjøp regntøy i neste størrelse som dere kan ha hjemme, også har dere det som passer best i bhg. 

• Liker 11
Skrevet

Vi bor også i Bergen, men har stort sett ikke hatt dobbelt. Men vi har varmeskap, så ikke hatt problem med å få det tørt. 

Anonymkode: 90632...056

Skrevet

Ja, men vi har et sett med fora regntøy og et med vanlig regntøy.

Skrevet

Har masse regntøy og utetøy. Råflott? Er jo ikke så dyrt. Kjøp brukt på Finn 😊

• Liker 6
Skrevet

Ja. Er nødt til å ha nok å rullere på da det ikke rekker å tørke over natta. Det dyreste er vel utedressene på vinteren. Pleier å følge med på salg og handle når det er tilbud. Særlig gode priser å handle for motsatt sesong, men det krever litt planlegging 😅

• Liker 2
Skrevet

Vi har hatt dobbelt av alt av klær, pga grisete barn som elsker søle. 

Det er vel vanlig å ha regntøy/dress til hjemmebruk? 

Anonymkode: 3826a...4a2

• Liker 1
Skrevet

Vi har en parkdress, et todelt sett med skallplagg og et sett regntøy. Vinterstid en vinterdress og et todelt sett. Hvor mange regnvotter, vanlige votter, sydvester, luer og buffer vi har orker jeg ikke tenke på en gang 😅 både parkdressen og skallplaggene tåler jo en del vann hvis ikke regntøyet er ordentlig tørt etter forrige regnskur/vask.

Har kun vært ett år vi har hatt behov for dobbelt opp med regntøy.

• Liker 1
Skrevet

Kjøp ekstra sett brukt, eller ett billig reserve sett ☺️ 

Anonymkode: 7ce97...9c4

• Liker 2
Skrevet

Ikkje så bra for miljøet å kjøpe masse tøy, men har både dobbelt og trippelt av alt ja. "Tjuvstartar" ofte på neste størrelse da, og bruker også det som er litt smått som skiftetøy i bhg. Besteforeldrene  er veldig glad i å kjøpe yttertøy . 🙂

Anonymkode: ed948...091

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har hatt dobbelt av alt av klær, pga grisete barn som elsker søle. 

Det er vel vanlig å ha regntøy/dress til hjemmebruk? 

Anonymkode: 3826a...4a2

Vi bruker dei same kleda heime og i barnehagen. Tenker at barna sklir så mykje på rompa der, så det er minst like stor risiko for at dei skal bli øydelagt der som heime 🙂

Anonymkode: ed948...091

• Liker 5
Skrevet

Ja, har dobbelt opp med alt. Luer, votter og andre mindre ting har vi tre-fire av. 

Anonymkode: c977a...1dc

• Liker 1
Skrevet

Kjører dobbelt av regntøy, støvler og mellomlag. Har en kattnakkendress og ett rimeligere ekstrasett, som brukes når 3-åringen har vært på svømmetur i «blautaskiten» og jeg ikke rekker å få dressen både ren og tørr over natta. (Forrige uke vasket og tørket jeg regntøyet 4 ganger!) Mellomlag har vi fått/arvet altfor mye av. Vinterdress og vintersko har vi bare ett sett av, for vi bor også i Bergensområdet, og regner ikke med at det blir brukt så ofte. Og alt yttertøy må uansett hjem hver helg, så vi bruker samme dressen her.

Anonymkode: 3c435...55e

Skrevet

Nei har ikke dobbelt opp - synes det er unødvendig både av økonomi- og miljøhensyn. 

Har så langt ikke hatt problemer med å få tøyet tørt til neste dag.

Dressen vaskes i helg og da kun dersom den er veldig skitten. Tørker flekker med klut ellers. 

På regntøyet skyller jeg av det verste i dusjen og henger til tørk på badet. Er det mye sand på innsiden og kjører jeg den på et kort skylleprogram i vaskemaskinen.

Eneste vi har dobbelt opp av er luer.

Anonymkode: aca6a...0b4

• Liker 5
Skrevet

Ja, vi har dobbelt av mye... 

Anonymkode: 95cfb...823

• Liker 2
Skrevet

Ser ikke hvordan jeg skulle fått en aktiv hverdag til å gå opp uten flere sett og plagg.. Har minst to av alt, bortsett fra turbukse, den bruker hun bare hjemme.

Anonymkode: 9d301...b4e

• Liker 4
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har et barn på snart 3 år som går i barnehage. Hittil har hun kun hatt ett sett med regntøy, ett sett med mellomlag, 1 par regnvotter, 1 regnhatt og 1 par gummistøvler. Ofte er regntøyet i bruk (Bor i Bergen), og føler det blir mye stress med å få vasket og tørket skittent og vått regntøy som vi har med hjem på ettermiddagen.Ser der er såvidt det er tørt til dagen etter, selv om det henges til tørk på varmt bad.

Føler det er litt råflott å ha dobbelt opp men tenker det hadde spart oss for endel arbeid i hverdagen og gitt mer ro. Har dere andre dobbelt sett? 

Anonymkode: 758f4...994

Har dobbelt av det meste ja. Ikke alt... har regntøy og regndress, kan byttes på nå. Dobbelt fleece, dobbelt regnvotter, vintervotter, luer, pannebånd... x 2 kids. Vel og merke ett par vintersko, men 2x bisgaard thermo så de har både hjemme og i bhg.

Prøvde ett sett i starten men innså rask at to av det meste er veldig lurt. Ikke alltid hun drar hjem fra bhg i regntøy, men plutselig regner det på ettermiddag og de vil ut osv. må ha det meste både hjemme og hengende i bhg vi. Sparer masse bry for min del og ungene har alltid rett klær til rett vær.

Anonymkode: 6e128...2aa

• Liker 4
Skrevet

Nei, det har vi ikke. Har ikke behov for det, regntøyet er lett å bare tørke over hvis det blir skittent og tørker raskt. Parkdress blir sjelden så skitten at den må vaskes, hvis det skjer rekker den fint å tørke og hvis den ikke rekker å tørke så bruker han tykk ull med regntøyet i stedet for parkdress, fungerer helt fint. 

Anonymkode: 300c2...173

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...