Gå til innhold

Lekser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er skolefaglig flink. Jeg har spurt læreren hennes om hun kan få mer utfordrene lekser. Jeg får da til svar at det er mange nettsider en kan jobbe med. Læreren legger gjerne ved linker til nettsidene. 

Noen andre min lik erfaring? Hva kan jeg som forelder kreve?

Anonymkode: 764bc...815

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nyt at leksene er fort ferdig og barnet kan bruke tiden på annet! Om det vil ha mer utfordring og mer arbeidsmengde, bruk Salaby osv. Leksene skal jo kun være repetisjon av det de har gått gjennom på skolen, så skal vel ikke være så vanskelig i utgangspunktet? Det er jo kun ment som mengdetrening. 

Anonymkode: 78e1d...df5

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal hun ha mer utfordrende lekser? 

Hvis hun selv ønsker å ha større utfordringer, introduser henne for mer utfordrende litteratur. Få henne til å skrive, produsere tekst. Skrive leserinnlegg, dagbok, sangtekster. 

Hvis det er du som eier ønsket, bruk tiden med henne på ulike brettspill, sjakk, logiske gåter. Det er mange ting hun har mer bruk for enn lekser. 

Presset med mye å gjøre vil komme etterhvert. La henne bruke tiden sin på andre ting, som kan være minst like utviklende som lekser. 

Og hvorfor ønsker du ikke å ta i bruk det læreren foreslår? 

Anonymkode: bd23c...82e

• Liker 5
Skrevet

Ang lesing og skriving, legg gjerne til rette for lesing og skriving på engelsk også. Lån bøker på biblioteket. 

Anonymkode: bd23c...82e

• Liker 1
Skrevet

Min datter har fått tilrettelegging i skolen. Hun får utfordre seg med å hospitere i 6. og 7.klasse (hun går i 5.klasse) og følger deres undervisningsopplegg i enkelte fag. Hun får ikke ekstra lekser, men mengdetrening i den undervisningen hun følger. Det er skolen og PPT som har utarbeidet dette opplegget. 

Anonymkode: 0d502...219

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt at ekstra lekser skal være det du ønsker mest? Nyt at dere har ettermiddagene sammen til noe dere kan gjøre i fellesskap? Gjør noe dere interesserer dere for sammen, det er minst like mye læring i det! Det viktige må jo være undervisningen i skoletiden, at den er tilpasset - ikke at hun har mer/vanskeligere lekser? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...