Dita Skrevet 1. august 2005 #1 Del Skrevet 1. august 2005 Vi vurderer å kjøpe trampoline til gutten vår (blir 9 år). Vil dere anbefale å kjøpe med sikkerhetsnett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2005 #2 Del Skrevet 1. august 2005 Ja, det vil jeg absolutt anbefale. Tenk om noe skjer som kunne ha vært avverget med et nett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. august 2005 #3 Del Skrevet 1. august 2005 Jeg ville kjøpt uten. Tenk så mye tøffere ungene blir når de vet at de ikke kan ramle ut........... Og tenk når de skal hoppe på en trampoline uten nett en annen gang.................. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 1. august 2005 #4 Del Skrevet 1. august 2005 Leger og legevakter har gått ut i media og anbefalt MED. Uansett bør det jo være grenser for hvor halsbrekkende stunts barna får gjøre på en trampoline. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 1. august 2005 #5 Del Skrevet 1. august 2005 De fleste skadene ved trampolinebruk skjer ved at barna faller av trampolinen og lander på sykler, steiner, stoler etc. som ligger rundt trampolina. Vi har ikke nett, og ingen av naboene her har det heller. Men vi er ALLTID veldig nøye på at ingenting skal ligge og slenge rundt trampolina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 1. august 2005 #6 Del Skrevet 1. august 2005 Jeg ville kjøpt uten. Tenk så mye tøffere ungene blir når de vet at de ikke kan ramle ut........... Og tenk når de skal hoppe på en trampoline uten nett en annen gang.................. ← hei jeg syns du sa du tok sikkerheten så på alvor jeg dette her er jo tull, det er ikke lenge siden en jente på ni år nesten døde etter et fall fra en trampoline, hun traff en sten og ble liggende hun hadde dritflaks som ikke fikk varige skader, og du har barn? og bryr deg ikke mer om dem det er jo bare og sette grenser, har du hørt om det og nekte dem og hoppe der det ikke er nett hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 1. august 2005 #7 Del Skrevet 1. august 2005 hei jeg må si som de andre her, du bør selvfølgelig kjøpe med, som jeg sa til tex det er ikke lenge siden en jente holdt på og dø etter et fall fra en trampoline, du bør ikke ta tex alvorlig hun er bare ute etter og provsere jeg syns moderator bør slette inlegget hennes det er oppfordring til og vere uansvarlig og noen kunne ta det alvorlig sikkerhetsnett burde vere påbudt og jeg håper det blir det hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 1. august 2005 #8 Del Skrevet 1. august 2005 De fleste skadene ved trampolinebruk skjer ved at barna faller av trampolinen og lander på sykler, steiner, stoler etc. som ligger rundt trampolina. Vi har ikke nett, og ingen av naboene her har det heller. Men vi er ALLTID veldig nøye på at ingenting skal ligge og slenge rundt trampolina. ← hei barna kan likevel falle ut og bli skadd på bakken jeg syns nett er det beste, her er det mange som har nett jeg syns det virker som de fleste har nett og det heldigvis hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 1. august 2005 #9 Del Skrevet 1. august 2005 Tule, det er klart barn kan falle av uansett! Er ikke det jeg mente. Prøvde bare å få fram at hvis man velger å ikke ha nett så MÅ man ha strenge regler på hva som får slenge rundt trampolina. Hos oss er vi bare voksne som hopper (meg, mannen min, gjester, + søstern min som er 14 år) så vi føler ikke behov for noe nett. Vi hopper altid en og en og tar det med ro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 1. august 2005 #10 Del Skrevet 1. august 2005 Tule, det er klart barn kan falle av uansett! Er ikke det jeg mente. Prøvde bare å få fram at hvis man velger å ikke ha nett så MÅ man ha strenge regler på hva som får slenge rundt trampolina. Hos oss er vi bare voksne som hopper (meg, mannen min, gjester, + søstern min som er 14 år) så vi føler ikke behov for noe nett. Vi hopper altid en og en og tar det med ro. ← hei ja det er greit men her var det vel snakk om og kjøpe til barn og da mener jeg man bør ha nett jeg syns det er et dårlig argument at ingen av naboene har nett jeg syns og det er skremmende at tex som jobber i barnehage med barn ikke ser vor alvorlig dette er vis hun er spesialutdannet i barn burde hun vite vor forkskjellige barn er og vor fort et uhel kan skje jeg syns og du burde ha opplyst at det barevar voksne som brukte trampolinen kan jeg ta det for at du er enig da hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 1. august 2005 #11 Del Skrevet 1. august 2005 Ville absolutt kjøpt MED!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 1. august 2005 #12 Del Skrevet 1. august 2005 MED! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 1. august 2005 #13 Del Skrevet 1. august 2005 MED!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathie Skrevet 3. august 2005 #14 Del Skrevet 3. august 2005 Tror nok jeg ville kjøpt med jeg også, men jeg må si meg litt enig med Tex for det, har sett en del overmodige unger som er vant til nett faktisk! Selv om mamma og pappa sier at "du må ikke hoppe et sted det ikke er nett", kan man ikke alltid regne med at et barn hører på dette når to av kameratene står og kaller han en feiging, fordi han ikke kan hoppe der det ikke er nett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2005 #15 Del Skrevet 3. august 2005 Jeg ville kjøpt uten. Tenk så mye tøffere ungene blir når de vet at de ikke kan ramle ut........... Og tenk når de skal hoppe på en trampoline uten nett en annen gang.................. ← Nå går det for langt her. Hva mener du med dette! Har du noe belegg for det. Kan du underbygge det? Dette her er like ille som da vi diskuterte sikring i buss. Du sier det ikke er så mange som er like opptatt av sikkerhet som du, hva mener du det betyr å være opptatt av sikkerhet da? Jeg må virkelig spørre? At barn skulle tøffe seg så mye mer på trampoliner uten nett at det ble farlig fordi de er vant til nett er tøv. Jeg jobber med barn, og jeg har jobbet lenge med barn og jeg vil si dett er annerledes. Et barn som er vant med sikkerhet, vil merke utrygghet når sikkerhetsutstyret ikke er der og heller ta seg i akt. Det er det samme som når mann fjerner støttehjulene på sykkelen, det blir med et utryggere og sykle til barnet klarer det. Man bør legge vekt på de anbefalingene som helsevesenet og andre gir, de anbefaler nett, og det er ikke uten grunn eller for moro skyld. Hva om det skjedde dit barn noe fordi det ikke var nett, ville ikke du bebreidet deg selv da. Jeg syns du skal være forsiktig med å slenge med leppa før du har tenkt gjennom alle sider selv. Skremmende med ungen som holdt på å dø. Jeg husker en ulykke som stod om i media, en unge falt ned av trampolina og ble alvorlig skadd, moren der de eide trampolina skjønte fortsatt ikke poenget med nett skjønn det. Det er nesten så man kan lure på om det var deg. Til trådstarter. Ja helt klart bør du kjøpe med nett, mange ulykker kunne vært unngått hvis folk hadde tenkt sånn. Dette inlegget syns jeg du skal se bort i fra, det er ikke noe hold i det i det hele tatt. Jeg er enig i at dette inlegget burde ha vært slettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2005 #16 Del Skrevet 3. august 2005 Tror nok jeg ville kjøpt med jeg også, men jeg må si meg litt enig med Tex for det, har sett en del overmodige unger som er vant til nett faktisk! Selv om mamma og pappa sier at "du må ikke hoppe et sted det ikke er nett", kan man ikke alltid regne med at et barn hører på dette når to av kameratene står og kaller han en feiging, fordi han ikke kan hoppe der det ikke er nett! ← Jeg syns ikke du skal legge så mye vekt på det hun sier. Vet du at barnet var vant til nett? Les inlegget mitt over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Totalya Skrevet 3. august 2005 #17 Del Skrevet 3. august 2005 Så absolutt MED Naboen har uten, og jeg er redd hver gang gutten vår er oppå der. Mora mener jeg er hysterisk, men det får så være! Dersom han er på ei trampoline med nett, oppfører han seg ikke annerledes, eller villere, som det virker som enkelte vil ha det til. Hadde vi hatt råd/plass til egen trampoline, skulle det så absolutt vært med nett. Vurderer nesten å kjøpte nett til naboen, men et er nok ingen vits, for jeg vet at mora ville protestert, ledd av meg og sagt ett eller annet om at det blir vanskelig å hoppe fra garasjetaket med nettet eller noe i den dur... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 3. august 2005 #18 Del Skrevet 3. august 2005 For å være helt ærlig håper jeg trampoline-bølgen snart er over. Men skulle jeg kjøpt trampoline, hadde jeg nok valgt med nett. Ikke bare for mitt barns sikkerhet, men for andres også. Jeg vet sannelig ikke hvordan livet mitt ville ha blitt dersom noen andres barn hadde skadet seg alvorlig på vår trampoline. Man klarer jo ikke å følge med hele tiden. Men det er nå bare sånn jeg tenker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 3. august 2005 #19 Del Skrevet 3. august 2005 De fleste skadene ved trampolinebruk skjer ved at barna faller av trampolinen og lander på sykler, steiner, stoler etc. som ligger rundt trampolina. Vi har ikke nett, og ingen av naboene her har det heller. Men vi er ALLTID veldig nøye på at ingenting skal ligge og slenge rundt trampolina. ← Nei. De fleste ulykker skjer ved at flere hopper smtidig, det blir "urytme" og de faller på selve duken/trampolinen. Da ryker håndleddene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 3. august 2005 #20 Del Skrevet 3. august 2005 Vi har kjøpt med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå