Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
49 minutter siden, Ann Mo skrev:

https://www.nrk.no/nyheter/avis_-haeren-settes-inn-1.15227010

Skyting på 6 steder nå. Hæren settes inn  

Synd at slik skjer, dessverre er det bare et tidsspørsmål før noe nytt skjer et annet sted.

Kan forstå at hæren settes inn, men samtidig så ser jeg det som synd fordi det er en gang slik at jo sterkere maktmidler en stat bruker dess verre blir ofte også de ugjerninger som skjer. Sett i det lyset så tenker jeg at det at hæren settes inn, det kan være negativt på sikt.

Skrevet

Synd at slik skjer, dessverre er det bare et tidsspørsmål før noe nytt skjer et annet sted.

Kan forstå at hæren settes inn, men samtidig så ser jeg det som synd fordi det er en gang slik at jo sterkere maktmidler en stat bruker dess verre blir ofte også de ugjerninger som skjer. Sett i det lyset så tenker jeg at det at hæren settes inn, det kan være negativt på sikt.

Skrevet

Å, disse "høyreekstremistene" assa..

• Liker 3
Skrevet

Skrevet
4 timer siden, Airman skrev:

Terror ongoing mot synagoge i Wien 

De som gjennomfører slikt er ikke muslimer, Koranen forbyr bruk av vold foruten i selvforsvar.

2 timer siden, Anocopy skrev:

Osv. osv... jødehat, kristenhat, ateisthat, kvinnehat, homohat. Hvis muslimer nekter å modernisere religionen sin, hvorfor skal de få lov til å være her?

Muslimene regner kristne og jøder som bokens folk og snakker svært positivt om disse. Kvinner regnes også som viktige med en viktig rolle med bla. å oppdra barn. At homofili er syndig finner man igjen i andre religioner også, men de fleste lærer også at man skal følge lovene i landet man bor i. Det er derfor de fleste muslimer tar avstand fra volden mot dem.

Vi har trosfrihet i Norge, så de har sin fulle rett til å utøve og forkynne sin tro her.

Skrevet (endret)
7 minutter siden, GaiusMarius said:

De som gjennomfører slikt er ikke muslimer, Koranen forbyr bruk av vold foruten i selvforsvar.

Muslimene regner kristne og jøder som bokens folk og snakker svært positivt om disse. Kvinner regnes også som viktige med en viktig rolle med bla. å oppdra barn. At homofili er syndig finner man igjen i andre religioner også, men de fleste lærer også at man skal følge lovene i landet man bor i. Det er derfor de fleste muslimer tar avstand fra volden mot dem.

Vi har trosfrihet i Norge, så de har sin fulle rett til å utøve og forkynne sin tro her.

"De som gjennomfører slikt er ikke muslimer, Koranen forbyr bruk av vold foruten i selvforsvar"

No true Scotsman. Koranen oppfordrer til vold mot ikke-troende, ateister og diverse syndere. Dette er helt i tråd med koranen.

"Kvinner regnes også som viktige med en viktig rolle med bla. å oppdra barn"

Wow, så viktige at de får oppdra barn 🙄 Søk opp kvinners rettigheter under Sharia.

"At homofili er syndig finner man igjen i andre religioner også"

Ja, men de fleste land som steiner homofile er vel bare tilfeldigvis muslimske?

"Vi har trosfrihet i Norge, så de har sin fulle rett til å utøve og forkynne sin tro her."

Stemmer, men mange deler av koranen kan tolkes som hatprat, noe vi har lover mot. Det bør debatteres videre.

Endret av Anocopy
  • Liker 16
Skrevet
11 minutter siden, GaiusMarius skrev:

12 minutter siden, GaiusMarius skrev:

Jeg er så utrolig lei dise latterlige "no true scotsman" argumentene, som så alt for mange islamapologeter på automatikk lirer av seg hver gang muslimer står bak hatkriminalitet eller terror. "No true scotsman" er en tankefeil, et ikke valid argument. Dessuten er denne ekstreme relativiseringen av islams skyggeside kontraproduktiv dersom målet er mindre sinne mot muslimer.

• Liker 8
Skrevet
14 minutter siden, Anocopy skrev:

No true Scotsman. Koranen oppfordrer til vold mot ikke-troende, ateister og diverse syndere. Dette er helt i tråd med koranen.

Feil, Koranen tillater kun vold i selvforsvar eller i krigssituasjoner.

Wow, så viktige at de får oppdra barn 🙄 Søk opp kvinners rettigheter under Sharia.

Kvinner har stor frihet til å ta jobb eller utdanning ihht. Koranen. Men deres fremste oppgave er å føde og oppdra barn, som er en viktig samfunnsoppgave.

Ja, men de fleste land som steiner homofile er vel bare tilfeldigvis muslimske?

De færreste muslimske land driver ikke med steining av homofile. Og mens muslimer gjerne har et mer konservativt syn på dem, godtar de fleste 

Stemmer, men mange deler av koranen kan tolkes som hatprat, noe vi har lover mot. Det bør debatteres videre.

Ytringsfriheten står heldigvis sterkt i Norge og det samme gjør trosfriheten som beskytter retten til å mene ting som andre regner som hatprat eller blir krenket over. Det må dere bare finne dere i.

3 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Jeg er så utrolig lei dise latterlige "no true scotsman" argumentene, som så alt for mange islamapologeter på automatikk lirer av seg hver gang muslimer står bak hatkriminalitet eller terror. "No true scotsman" er en tankefeil, et ikke valid argument. Dessuten er denne ekstreme relativiseringen av islams skyggeside kontraproduktiv dersom målet er mindre sinne mot muslimer.

Jeg argumenter imot det jeg mener er feilaktige påstander og viser til hva som faktisk står i Koranen. Når deres handlinger strider med Islam og Koranen er de ikke muslimer, bare ekstremister ut etter å utøve vold, noe flertallet av muslimer som tar avstand fra dette ikke skal holdes ansvarlig for.

• Liker 1
Skrevet (endret)
8 minutter siden, GaiusMarius skrev:

Kvinner har stor frihet til å ta jobb eller utdanning ihht. Koranen. Men deres fremste oppgave er å føde og oppdra barn, som er en viktig samfunnsoppgave.

De færreste muslimske land driver ikke med steining av homofile. Og mens muslimer gjerne har et mer konservativt syn på dem, godtar de fleste 

Ytringsfriheten står heldigvis sterkt i Norge og det samme gjør trosfriheten som beskytter retten til å mene ting som andre regner som hatprat eller blir krenket over. Det må dere bare finne dere i.

Jeg argumenter imot det jeg mener er feilaktige påstander og viser til hva som faktisk står i Koranen. Når deres handlinger strider med Islam og Koranen er de ikke muslimer, bare ekstremister ut etter å utøve vold, noe flertallet av muslimer som tar avstand fra dette ikke skal holdes ansvarlig for.

Koranen er tvetydig, det er der hele problematikken ligger. Det finnes et x antall vers som eksplisitt oppfordrer til vold og diskriminering mot ikke-muslimer. Disse versene tolkes på ulike måter relativt til Imamene som forkynner, men enkelte bokstavtro muslimer finner disse versene som hjemmel og legitimering for voldelige aksjoner mot oss vantro. Derfor må disse versene bort, de må lukes ut, fjernes. Islam må moderniseres skal religionen ha en plass i vestlige demokratier. 

Videre må muslimer anerkjenne at det eksisterer et reelt problem med radikalisering innad i islam. Her nytter det ikke med "no true scotsman" - argumenter. De må eie problemet, ta ansvar, og bli mer uttalte i sin kritikk. 

Endret av HalldirV2
  • Liker 10
Skrevet
2 minutter siden, GaiusMarius said:

"Feil, Koranen tillater kun vold i selvforsvar eller i krigssituasjoner."

http://skepticsannotatedbible.com/quran/cruelty/long.html

Det er mer enn nok av vers som handler om drap av vantroende, ser ikke hva det har å gjøre med krig og selvforsvar.

"Kvinner har stor frihet til å ta jobb eller utdanning ihht. Koranen. Men deres fremste oppgave er å føde og oppdra barn, som er en viktig samfunnsoppgave."

Dette trenger vel ingen kommentar egentlig...

"De færreste muslimske land driver ikke med steining av homofile. Og mens muslimer gjerne har et mer konservativt syn på dem, godtar de fleste"

https://www.pewresearch.org/global/wp-content/uploads/sites/2/2020/06/PG_2020.06.25_Global-Views-Homosexuality_0-01.png?resize=640,632

Det er flere faktorer enn religion her, men man kan trygt si at de fleste muslimer ikke støtter homofili.

"Ytringsfriheten står heldigvis sterkt i Norge og det samme gjør trosfriheten som beskytter retten til å mene ting som andre regner som hatprat eller blir krenket over. Det må dere bare finne dere i."

Ytringsfriheten i Norge beskytter ikke hatprat. Man skal ikke se bortifra at man i framtiden tar opp hatpraten man ser i diverse religioner, som f.eks. antisemittismen man ser i Koranen.

"Jeg argumenter imot det jeg mener er feilaktige påstander og viser til hva som faktisk står i Koranen. Når deres handlinger strider med Islam og Koranen er de ikke muslimer, bare ekstremister ut etter å utøve vold, noe flertallet av muslimer som tar avstand fra dette ikke skal holdes ansvarlig for."

Deres handlinger strider ikke med Islam. Ingen her sier at muslimer skal holdes ansvarlige, men at Islam i seg selv er et stort problem for verden.

• Liker 4
Skrevet

Så forferdelig. :( Vi må likevel huske at ikke alle muslimer er sånn. Dette er ekstremister, ikke vanlige muslimer. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Anocopy skrev:

http://skepticsannotatedbible.com/quran/cruelty/long.html

Det er mer enn nok av vers som handler om drap av vantroende, ser ikke hva det har å gjøre med krig og selvforsvar.

Nei, og her gjør du den typiske feilen hvor de refererer til noen som plukker ut tilfeldige vers uten å se på sammenhengen eller forstå konteksten. Dette er vers som gjelder krigssituasjoner hvor muslimene ble angrepet av hedningene i Arabia eller i selvforsvar, og ikke noe som legitimerer bruk av aggressiv vold mot tilfeldige mennesker.

5 minutter siden, Anocopy skrev:

Det er flere faktorer enn religion her, men man kan trygt si at de fleste muslimer ikke støtter homofili.

Det kan godt stemme, mange i Norge synes også det er syndig og noe griseri, men som flertallet av muslimer tar vi likevel avstand mot voldsbruk.

6 minutter siden, Anocopy skrev:

Ytringsfriheten i Norge beskytter ikke hatprat. Man skal ikke se bortifra at man i framtiden tar opp hatpraten man ser i diverse religioner, som f.eks. antisemittismen man ser i Koranen.

Hadde dette stemt hadde Høyesterett handlet allerede. De fleste ser at dette ikke er hatprat, men kritikk som er lov innenfor ytringsfriheten og trosfrihetens grenser som beskyttes av Grunnloven vår.

7 minutter siden, Anocopy skrev:

Deres handlinger strider ikke med Islam. Ingen her sier at muslimer skal holdes ansvarlige, men at Islam i seg selv er et stort problem for verden.

Som jeg har forklart tar Islam avstand fra slik vold, dette er da ikke muslimer, de er voldelige ekstremister. Likefullt er de like farlige som høyreekstremister som også forherliger voldsbruk.

Skrevet

Jeg er drittlei muslimer og deres ansvarsfraskrivelse hva gjelder terror utført i Allahs navn. Hver bidige gang en person fra et muslimsk land utfører terror så er andre muslimer sitt svar at terroristen/terroristene ikke er ekte muslimer for i koranen står det at man ikke skal utøve vold etc. Eller så svarer de at de ikke støtter terror handlinger MEN, at vi bruker ytringsfriheten vår til å mobbe og dermed kaster bensin på bålet. Uansett ekte muslim eller ikke så er de aller fleste terrorister fra muslimske land og dreper i Allahs navn. Hvis man er en god og snill og ekte muslim hva med å ta ordentlig avstand å stå tydelig opp mot det her? Vis klart at dette hører ikke hjemme noe sted. Gå i tog eller et eller annet som tiltrekker seg positivt oppmerksomhet. Den som tier samtykker, er det noe som heter.

• Liker 17
Skrevet
15 minutter siden, GaiusMarius said:

Det kan godt stemme, mange i Norge synes også det er syndig og noe griseri, men som flertallet av muslimer tar vi likevel avstand mot voldsbruk.

Hadde dette stemt hadde Høyesterett handlet allerede. De fleste ser at dette ikke er hatprat, men kritikk som er lov innenfor ytringsfriheten og trosfrihetens grenser som beskyttes av Grunnloven vår.

Som jeg har forklart tar Islam avstand fra slik vold, dette er da ikke muslimer, de er voldelige ekstremister. Likefullt er de like farlige som høyreekstremister som også forherliger voldsbruk.

"Det kan godt stemme, mange i Norge synes også det er syndig og noe griseri, men som flertallet av muslimer tar vi likevel avstand mot voldsbruk."

Internasjonal statistikk taler imot deg.

"Som jeg har forklart tar Islam avstand fra slik vold, dette er da ikke muslimer, de er voldelige ekstremister. Likefullt er de like farlige som høyreekstremister som også forherliger voldsbruk."

No true Scotsman. Ikke et ordentlig argument. De er muslimer per definisjon.

"Hadde dette stemt hadde Høyesterett handlet allerede. De fleste ser at dette ikke er hatprat, men kritikk som er lov innenfor ytringsfriheten og trosfrihetens grenser som beskyttes av Grunnloven vår."

Du mener altså at det er kritikk å dehumanisere ikke-troende, jøder, homofile osv.? Tror nesten jeg må blokkere deg, for å påstå at slike ting er kritikk tolker jeg som trolling.

Quran (3:56) - "As to those who reject faith, I will punish them with terrible agony in this world and in the Hereafter, nor will they have anyone to help."

Quran (47:3-4) - "Those who disbelieve follow falsehood, while those who believe follow the truth from their Lord... So, when you meet (fighting Jihad in Allah's Cause), those who disbelieve smite at their necks till when you have killed and wounded many of them, then bind a bond firmly (on them, i.e. take them as captives)..

Quran (9:123) - "O you who believe! fight those of the unbelievers who are near to you and let them find in you hardness."

Quran (7:80-84) - "...For ye practice your lusts on men in preference to women: ye are indeed a people transgressing beyond bounds.... And we rained down on them a shower (of brimstone)"

Allah has cursed the Jews and hardened their hearts. Nearly all of them are treacherous. 5:12-13

Don't take Jews or Christians for friends. If you do, then Allah will consider you to be one of them. 5:51

Dette er ifølge moderne definisjoner hatprat. Det er dehumanisering og hatprat. Dette er bare toppen av isberget. Denne religionen trenger virkelig reformasjon.

https://en.wikipedia.org/wiki/LGBT_in_Islam

https://en.wikipedia.org/wiki/Islam_and_violence

• Liker 9
Skrevet
15 minutter siden, Anocopy skrev:

Internasjonal statistikk taler imot deg.

Du glemte å poste linker til denne.

16 minutter siden, Anocopy skrev:

No true Scotsman. Ikke et ordentlig argument. De er muslimer per definisjon.

Når man ikke følger troen er man ikke troende. Det holder ikke å si at man tilhører den, man må følge Koranen og Guds ord.

17 minutter siden, Anocopy skrev:

Du mener altså at det er kritikk å dehumanisere ikke-troende, jøder, homofile osv.? Tror nesten jeg må blokkere deg, for å påstå at slike ting er kritikk tolker jeg som trolling.

De gjør ikke det. Heller ikke i versene du lenker til. "disbeliever" og liknende begreper som det refereres til i det ene verset er de arabiske hedningene som angrep muslimene. Kristne og jøder er regnet som bokets folk og skal behandles deretter.

19 minutter siden, Anocopy skrev:

Dette er ifølge moderne definisjoner hatprat. Det er dehumanisering og hatprat. Dette er bare toppen av isberget. Denne religionen trenger virkelig reformasjon.

Artig å se hvor lettkrenket du er å andres vegne. Å kritisere andres tro har alle religiøse grupper rett til.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, GaiusMarius said:

Artig å se hvor lettkrenket du er å andres vegne. Å kritisere andres tro har alle religiøse grupper rett til.

Å oppfordre til drap på religiøse (og forsåvidt ikke-religiøse) grupper er hatprat. Blokkert for trolling, det kommer ingenting av substans fra deg.

• Liker 1
Skrevet (endret)
5 timer siden, lsklars skrev:

Nok en gang.

Europa er ødelagt av hodeløs innvandring over lang tid, desverre 

Ja, dessverre har du helt rett.

Det er helt sinnsykt å være vitne til at hele Europa lider og går til helvete som følge av en selvutslettende totalt landsforrædersk innvandringspolitikk.

Nå er det på høy tid at Europa våkner og stopper all innvandring, og setter aller ressurser inn for å gjenreise et trygt Europa.

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 4
Skrevet
18 minutter siden, Anocopy skrev:

Å oppfordre til drap på religiøse (og forsåvidt ikke-religiøse) grupper er hatprat. Blokkert for trolling, det kommer ingenting av substans fra deg.

Ikke når dette er i sammenhengen krig eller selvforsvar, slik koranversene det refereres til her.

Skrevet
5 timer siden, HalldirV2 skrev:

Så vidt meg bekjent er det også en utbredt oppfatning blant islamske lærde at islam ikke tillater muslimer å erklære andre personer for ikke-muslimer når de selv anerkjenner seg selv som muslimer.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...