Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde en lite diskusjon i dag morges. Hele endte med at min samboer lå i senga og gråt, med hodet under puta. jeg kom inn og spurte hva det var. Ingen ting. Sa at det er noe, nei det er Ingen ting. Okey da jeg går til butikken. Gikk inn på rommet 20 sekunder etter, da satt samboer med telefonen. Kom så hjem satt fra meg matvarene, samboer var i stua, sa ingen ting. Bestemte at jeg går på jobb så får jeg se om samboer tar kontakt senere. 

Sendte en sang for 3 timer siden, fikk ille noe svar. Pleier å få svar på dette. Med andre ord, har ikke hørt noe. Tenkte at samboeren kan sende meg melding og høre hvor jeg er, for jeg gir alltid lyd fra meg, men ingen ting. Mulig jeg ikke betyr noe. 

Jeg oppfører meg kanskje barnslig og burde gi lyd fra meg, men som sagt håper jeg samboeren kan spørre hvor jeg er. 

Anonymkode: 87961...a6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du samboer din faktisk  er tankevekker.  Hvirdan kan samboer Vite det  .  Mulig tenker personen  at du ikke vil ha kontakt eller at du er forsatt sint osv osv.  Viss  samboer Gråt ble din samboer lei seg og såra . Så begynn å snakke  sammen ansikt  til  ansikt. 

Anonymkode: 80425...202

Skrevet

Det er ikke du som er barnslig. Det er denne umodne personen som ikke er i stand til å kommunisere følelsene sine på noen bedre måter som er det.

Anonymkode: b7bad...ac5

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror du samboer din faktisk  er tankevekker.  Hvirdan kan samboer Vite det  .  Mulig tenker personen  at du ikke vil ha kontakt eller at du er forsatt sint osv osv.  Viss  samboer Gråt ble din samboer lei seg og såra . Så begynn å snakke  sammen ansikt  til  ansikt. 

Hva om jeg faktisk prøvde? Hva om jeg bare ble avvist da jeg var på rommet? Ga samboer ett kyss på armen siden hodet var under puta. Jeg prøvde virkelig, men ble avvist. Når jeg også sender en sang som vi pleier å gjøre uten noe svar så er det kanskje noen andre som burde gi lyd fra seg. 

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor gråt hun. Fordi dere kranglet? Eller noe andet.  Viss hun forsatt var virkelig såret  sint eller lei seg er det ikke så lett å skru av følelsen å kysse  den som såret dem.  Mener ikke at immun er uskyldig  og kunne sikker være lettere å ha med å gjøre . Men jeg vil ikke kysse og kos med mannen min  når han har gjort så at jeg gråter . 

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om jeg faktisk prøvde? Hva om jeg bare ble avvist da jeg var på rommet? Ga samboer ett kyss på armen siden hodet var under puta. Jeg prøvde virkelig, men ble avvist. Når jeg også sender en sang som vi pleier å gjøre uten noe svar så er det kanskje noen andre som burde gi lyd fra seg. 

Og har hun sett meldingen du sendte . ?  Lagt bort mobilen . Besøk ?  Sovna? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Og har hun sett meldingen du sendte . ?  Lagt bort mobilen . Besøk ?  Sovna? 

Melding er sett. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Melding er sett. 

Hvor alvorlig krangel? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor alvorlig krangel? 

For min del en liten bagatell. Hele greia var at samboer mente at man har feber ved 37 grader og jeg sa nei, det stemmer ikke. Er normal kroppstemperatur. Da ble jeg fortalt at jeg alltid er uenig. Men jeg kan ikke være enig med noe som ikke er sant. 

• Liker 4
Gjest Bamse20
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

For min del en liten bagatell. Hele greia var at samboer mente at man har feber ved 37 grader og jeg sa nei, det stemmer ikke. Er normal kroppstemperatur. Da ble jeg fortalt at jeg alltid er uenig. Men jeg kan ikke være enig med noe som ikke er sant. 

Feber defineres som kroppstemperatur målt til over 38 °C. Hos barn regnes temperatur over 37,5 °C om morgenen som forhøyet. Feber er ofte en god indikator på om man har en infeksjon i kroppen, men ikke alltid. Hvis henne dette.

Gjest Alterego666
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg kan ikke være enig med noe som ikke er sant. 

Dette er riktig. Fakta er ikke emne for diskusjon. Fakta er fakta.

Endret av Alterego666
Skrevet

Helt på siden, men gjennomsnittlig kroppstemperatur er under 37 grader, og enda lavere på morgenen.

https://forskning.no/historie/folk-har-fatt-lavere-kroppstemperatur-enn-de-hadde-pa-1800--tallet/1619923

Kanskje grunnen til at samboer ble lei seg, er at du alltid kommer med fakta når hun trenger trøst/sympati?

Damer sier ofte ting som: "det føles ut som jeg har feber." Det korrekte svaret er ikke: "37 grader, da har du ikke feber."

Det korrekte svaret: "Huff, håper ikke du er i ferd med å bli syk. Er du sliten, kjære?"

Sånn, nå vet du det til neste gang. 

Anonymkode: e172b...70a

• Liker 23
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Helt på siden, men gjennomsnittlig kroppstemperatur er under 37 grader, og enda lavere på morgenen.

https://forskning.no/historie/folk-har-fatt-lavere-kroppstemperatur-enn-de-hadde-pa-1800--tallet/1619923

Kanskje grunnen til at samboer ble lei seg, er at du alltid kommer med fakta når hun trenger trøst/sympati?

Damer sier ofte ting som: "det føles ut som jeg har feber." Det korrekte svaret er ikke: "37 grader, da har du ikke feber."

Det korrekte svaret: "Huff, håper ikke du er i ferd med å bli syk. Er du sliten, kjære?"

Sånn, nå vet du det til neste gang. 

Anonymkode: e172b...70a

Var ikke sånn I det hele tatt. Samboeren har ikke feber, var bare en diskusjon som ble tatt opp. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var ikke sånn I det hele tatt. Samboeren har ikke feber, var bare en diskusjon som ble tatt opp. 

Og dette gråt  samboer for. Eller var det fordi du ikke viste noe sympati  eller noe? Hvorfor  gråt.

• Liker 2
Skrevet

Hun har PMS. Det blir bedre i morgen. Hun bør bli mer obs på problemet, så det ikke blir slik hver måned. Ta første skritt og prat med henne. Det gagner ikke forholdet at begge mener at det er den andre som skal ta første skrittet. Evt er hun gravid. Hormonelt høres det ihvertfall ut. Har hun nettopp begynt på ny prevensjon med hormoner?

Anonymkode: d0139...82c

Skrevet

I denne situasjonen hadde jeg satt med ned med samboer, prøvd å kommunisere på god måte uten krangel. Prøv å vise litt forståelse for samboer, se saken fra flere sider. Ikke minst vise at du bryr deg (uansett hvem som har rett eller galt). Av og til er det viktig å gi etter, ikke bare stå fast på sitt. Jeg sier ikke hvem som har skylda i denne situasjonen da jeg ikke vet særlig mye om diskusjonen, men det hjelper å kanskje ta enda et steg mot samboer ved å sette seg ned med personen for å prate skikkelig? Spørre hva som er galt, kanskje det var noe underliggende hun tenkte på...

• Liker 2
Skrevet

Det endte med grining under dyna fordi du mente at man ikke har feber ved en kroppstemperatur på 37? Trodde jeg var drama under pms, men dette var spesielt 😅

Anonymkode: 07dd9...d5a

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke lenger. Da gjennomsnittsmåling for kroppstemperatur ble gjennomført var det mange mennesker som gikk med infeksjon i kroppen. Dette var på 1800-tallet. Jeg har feber ved lav feber ved 37- 37,5, fordi min kroppstemperatur ligger normalt på 36,5. 

Du kan lese denne artikkelen.  https://forskning.no/historie/folk-har-fatt-lavere-kroppstemperatur-enn-de-hadde-pa-1800--tallet/1619923

Ligge under dyna og gråte samt silten treatment vitner om underliggende problemer i forholdet. Eller kanskje hun pleier å overreagere og være dramatisk? Eller kanskje hun er deprimert, og tåler svært lite "motgang". Noe galt er det. 

Anonymkode: a921a...786

• Liker 3
Skrevet

Jeg har lav feber* 

Silent treatment* 

Anonymkode: a921a...786

Skrevet

Merker jeg blir nysgjerrig på hvor gamle dere er?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...