AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #1 Del Skrevet 2. november 2020 Kan det ikke lett bli skjegg i maten da? Anonymkode: e3cf5...a48 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #2 Del Skrevet 2. november 2020 Jo, men det er bare hodehår, og nærmere bestemt det hodehåret som ikke dekkes av kjekt påsatt kokkelue, som er ekkelt og uappetittelig i mat. Anonymkode: 4a4e8...e25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #3 Del Skrevet 2. november 2020 Hår og skjegg er ikke så problematisk som det faktum at kokker skjærer seg hele tiden. Man bør alltid bestille kokt mat på restaurant. Anonymkode: 2db2c...40f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #4 Del Skrevet 2. november 2020 Det er skittent overalt, vil du ha det rent, så spis hjemme... Det er det aller tryggeste. Spiller ikke noe rolle om det er billigrestaurant eller fancy restaurant. Alle er like skitne. Anonymkode: b3b60...ce0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #5 Del Skrevet 2. november 2020 Og de som har ørten festivalarmbånd på seg. Har flere ganger sett at den kommer borti maten de lager. Tenk på alt annet den er borti. Æsj! Anonymkode: c8af0...1d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #6 Del Skrevet 2. november 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og de som har ørten festivalarmbånd på seg. Har flere ganger sett at den kommer borti maten de lager. Tenk på alt annet den er borti. Æsj! Anonymkode: c8af0...1d3 Ikke så ille det. Da SER du når de lager maten. Er verre på så si alle restauranter hvor kokkene er bak. Hvem vet hva de finner på. Har selv jobbet innen matbransjen litt som baker, og det er skittent, det skal jeg love. Når ingen ser på deg er du litt sløvere enn om du hadde hatt kunder som hadde gått forbi hver eneste gang. Her er eksempler på ting vi har gjort som ikke er særlig hygienisk, men ikke det verste heller da: Ikke vaske hendene etter å ha gått ut med søpla, tatt på urene ting som koster, verktøy, stige, bokser osv... Plukket opp brød og deiger som vi mista på gulvet, både fryste og ferdigstekte, så lenge det ikke er synlig skitt på det Såpevann som spruter på deigene Spise mens man jobber Gå med utesko inne (av og til når man glemmer seg) Maskinene er jækla skitne og aldri vaska, det samme er brettene. Maskinene blir blast, men aldri fysisk vaska. Så det gjelder også det stoffet som ligger på linja. Brettene blir pussa, men pussemaskinen er jo helt skitten. Anonymkode: b3b60...ce0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #7 Del Skrevet 2. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke så ille det. Da SER du når de lager maten. Er verre på så si alle restauranter hvor kokkene er bak. Hvem vet hva de finner på. Har selv jobbet innen matbransjen litt som baker, og det er skittent, det skal jeg love. Når ingen ser på deg er du litt sløvere enn om du hadde hatt kunder som hadde gått forbi hver eneste gang. Her er eksempler på ting vi har gjort som ikke er særlig hygienisk, men ikke det verste heller da: Ikke vaske hendene etter å ha gått ut med søpla, tatt på urene ting som koster, verktøy, stige, bokser osv... Plukket opp brød og deiger som vi mista på gulvet, både fryste og ferdigstekte, så lenge det ikke er synlig skitt på det Såpevann som spruter på deigene Spise mens man jobber Gå med utesko inne (av og til når man glemmer seg) Maskinene er jækla skitne og aldri vaska, det samme er brettene. Maskinene blir blast, men aldri fysisk vaska. Så det gjelder også det stoffet som ligger på linja. Brettene blir pussa, men pussemaskinen er jo helt skitten. Anonymkode: b3b60...ce0 Jeg spiser stortsett kun på Michelin-restauranter og forventer topp renhold der. Ellers så spiser jeg på steder hvor jeg ser at de tilbereder maten foran meg. Ser jeg armbånd eller andre urene ting, blir de bedt om å fjerne det eller at jeg bare går. Jeg oppleves nok som arrogant, men jeg er lojal når jeg får det slik jeg vil ha det. Da har man meg som kunde resten av livet. Bakverk lager jeg hjemme pga allergier. Jeg er ikke utdannet kokk, men er ikke renhold og mat et eget fag på kokkeutdanningen? Anonymkode: c8af0...1d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #8 Del Skrevet 2. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg spiser stortsett kun på Michelin-restauranter og forventer topp renhold der. Ellers så spiser jeg på steder hvor jeg ser at de tilbereder maten foran meg. Ser jeg armbånd eller andre urene ting, blir de bedt om å fjerne det eller at jeg bare går. Jeg oppleves nok som arrogant, men jeg er lojal når jeg får det slik jeg vil ha det. Da har man meg som kunde resten av livet. Bakverk lager jeg hjemme pga allergier. Jeg er ikke utdannet kokk, men er ikke renhold og mat et eget fag på kokkeutdanningen? Anonymkode: c8af0...1d3 Hygiene og renhold er eget fag Anonymkode: c9b89...438 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #9 Del Skrevet 2. november 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg spiser stortsett kun på Michelin-restauranter og forventer topp renhold der. Ellers så spiser jeg på steder hvor jeg ser at de tilbereder maten foran meg. Ser jeg armbånd eller andre urene ting, blir de bedt om å fjerne det eller at jeg bare går. Jeg oppleves nok som arrogant, men jeg er lojal når jeg får det slik jeg vil ha det. Da har man meg som kunde resten av livet. Bakverk lager jeg hjemme pga allergier. Jeg er ikke utdannet kokk, men er ikke renhold og mat et eget fag på kokkeutdanningen? Anonymkode: c8af0...1d3 Spiller ingen rolle. Det man lærer på skolen har ingenting å si for hvordan man er i jobb. Klart man skal ikke bevisst spytte i maten. Det jeg snakka om var lettvinte og kjappe vaner som er litt uhygienisk. Anonymkode: b3b60...ce0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #10 Del Skrevet 3. november 2020 Jeg har jobbet endel med mat så at alt alltid foregår med 100% renslighet og at alle alltid følger opp egen hygiene og mathygiene er nok noe som ikke alltid skjer. Selv er jeg nøye når jeg tar i mat og når jeg går fra en stasjon til en annen mens jeg holder på med mat. Så hvis jeg for eksempel skal hente noe og må ta på diverse annet så vasker jeg eller spriter hendene. Men jeg har sikkert også slurvet med ting og det er nok ganske normalt. Kokker med skjegg har jeg aldri sett dekket det til så hender nok at det ramler oppi maten. Det finnes dessverre griser i som jobber med mat og noen er absolutt ikke alltid like renslige så at de har hatt det som en del av utdanningen er ingen garanti for hva de gjør når ingen ser. Enkelte ting burde være åpenbare synes jeg, men det er det ikke. For eksempel når vi har sommervikarer så må vi ofte minne de på å vaske hender og skifte uniform når den er blitt flekkete. Ville nok vært mest bekymret for mathygiene for der tror jeg en del slurver, men man kan ikke spise ute egentlig om man er redd for alt mulig. Der det jobber mennesker så gjøres det feil og ikke alle er like renslige. Allikevel tror jeg at de fleste seriøse steder som driver med mat har såpass god hygiene at man ikke risikerer å bli syk av å spise der. Anonymkode: 1bf7f...856 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #11 Del Skrevet 3. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har jobbet endel med mat så at alt alltid foregår med 100% renslighet og at alle alltid følger opp egen hygiene og mathygiene er nok noe som ikke alltid skjer. Selv er jeg nøye når jeg tar i mat og når jeg går fra en stasjon til en annen mens jeg holder på med mat. Så hvis jeg for eksempel skal hente noe og må ta på diverse annet så vasker jeg eller spriter hendene. Men jeg har sikkert også slurvet med ting og det er nok ganske normalt. Kokker med skjegg har jeg aldri sett dekket det til så hender nok at det ramler oppi maten. Det finnes dessverre griser i som jobber med mat og noen er absolutt ikke alltid like renslige så at de har hatt det som en del av utdanningen er ingen garanti for hva de gjør når ingen ser. Enkelte ting burde være åpenbare synes jeg, men det er det ikke. For eksempel når vi har sommervikarer så må vi ofte minne de på å vaske hender og skifte uniform når den er blitt flekkete. Ville nok vært mest bekymret for mathygiene for der tror jeg en del slurver, men man kan ikke spise ute egentlig om man er redd for alt mulig. Der det jobber mennesker så gjøres det feil og ikke alle er like renslige. Allikevel tror jeg at de fleste seriøse steder som driver med mat har såpass god hygiene at man ikke risikerer å bli syk av å spise der. Anonymkode: 1bf7f...856 Tror faktisk det skal mye til å spise noe for å bli syk pga mat. Anonymkode: b3b60...ce0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #12 Del Skrevet 3. november 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror faktisk det skal mye til å spise noe for å bli syk pga mat. Anonymkode: b3b60...ce0 Tja, håndterer man mat feil så skal det veldig lite til for å bli syk Spesielt fisk og skalldyr kan være risikabelt, men de fleste håndterer mat på en tilfredsstillende måte. Om man er litt kritisk til hvor man går så går det nok bra. Anonymkode: 1bf7f...856 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #13 Del Skrevet 3. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tja, håndterer man mat feil så skal det veldig lite til for å bli syk Spesielt fisk og skalldyr kan være risikabelt, men de fleste håndterer mat på en tilfredsstillende måte. Om man er litt kritisk til hvor man går så går det nok bra. Anonymkode: 1bf7f...856 Ja, spesielt fisk og skalldyr. Men tenkte litt på sånn plukke opp maten som man mista på gulvet (når kommer det an på hva slags mat, men i mitt tilfelle bakervarer som var fryste) Anonymkode: b3b60...ce0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå