Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor tåler vi ikke at andre enn oss selv har gjort noe bra? 
hvorfor tåler vi ikke at andre vasker ned til jul? Kjøper dyrere gaver enn en selv vil/ har råd til? 
Hvorfor tåler vi ikke at andre unner seg noe, du selv ikke har? 
Skal det være slik at når en er fornøyd med seg selv over noe en har gjort eller fått til.. så skal man være forsiktig med å dele det? 

jeg vasket ned kjøkken og bad i helga. Fordi jeg liker å ha huset noen lunde nedvasket til jul. Jeg har stått på hele helga, og nedprioritert andre ting.. men fy så fornøyd jeg er nå! 
men kollega spurte hva jeg hadde gjort i helgen, og jeg svarte.. det ble en skikkelig muggen stemning. Fikk kommentarer som: herregud!! Trenger ikke vaske ned til jul.. Bla bla.. det er mørketid bla bla.. bedre å kose seg i førjulstida istedefor å vaske.. bla bla.. 

hva faen liksom? 
jeg svarte: folk må jo få gjøre hva de vil før jul.. om de velger å vaske eller ei! Jeg vasker, og det er min tradisjon og noe jeg koser meg med. Om noen vil gå inn i jula med hybelkaniner og skittent hus er ikke min sak! 
det ble helt stille...

så lei av at folk skal forsvare seg selv hver gang noen deler noe de er fornøyd med.. kan Ikke folk bare si: jøss, så digg!! 

Anonymkode: fe3b6...2b0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg ikke igjen. Jeg gleder meg over venner/familie. Bryr meg ikke om hva andre gjør med livet sitt, så lenge det ikke skader meg eller noen jeg er glad i.

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, Kaffefrøken skrev:

Kjenner meg ikke igjen. Jeg gleder meg over venner/familie. Bryr meg ikke om hva andre gjør med livet sitt, så lenge det ikke skader meg eller noen jeg er glad i.

Flott at du gjør det! Men det er mange som ikke er i stand til det.. 

ser bare her på KG.. når det er snakk om julegaver, og pris/ penger så blir folk hissige og skriker til hverandre.. hva faen liksom? 
om jeg bruker 3000 på barnet mitt, så blir enkelte støtt fordi de inne har råd til 3000 for sine barn.. hvilket samfunn lever vi egentlig i? 

Gjest tranedatter
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tåler vi ikke at andre enn oss selv har gjort noe bra? 
hvorfor tåler vi ikke at andre vasker ned til jul? Kjøper dyrere gaver enn en selv vil/ har råd til? 
Hvorfor tåler vi ikke at andre unner seg noe, du selv ikke har? 
Skal det være slik at når en er fornøyd med seg selv over noe en har gjort eller fått til.. så skal man være forsiktig med å dele det? 

jeg vasket ned kjøkken og bad i helga. Fordi jeg liker å ha huset noen lunde nedvasket til jul. Jeg har stått på hele helga, og nedprioritert andre ting.. men fy så fornøyd jeg er nå! 
men kollega spurte hva jeg hadde gjort i helgen, og jeg svarte.. det ble en skikkelig muggen stemning. Fikk kommentarer som: herregud!! Trenger ikke vaske ned til jul.. Bla bla.. det er mørketid bla bla.. bedre å kose seg i førjulstida istedefor å vaske.. bla bla.. 

hva faen liksom? 
jeg svarte: folk må jo få gjøre hva de vil før jul.. om de velger å vaske eller ei! Jeg vasker, og det er min tradisjon og noe jeg koser meg med. Om noen vil gå inn i jula med hybelkaniner og skittent hus er ikke min sak! 
det ble helt stille...

så lei av at folk skal forsvare seg selv hver gang noen deler noe de er fornøyd med.. kan Ikke folk bare si: jøss, så digg!! 

This. Nå r du kaller andres hus for skittent, så er det nok grunnen til muggen stemning. Ikke at DU skurer ned huset, 1,5 måneder før jul.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

ser bare her på KG.. når det er snakk om julegaver, og pris/ penger så blir folk hissige og skriker til hverandre.. hva faen liksom? 
om jeg bruker 3000 på barnet mitt, så blir enkelte støtt fordi de inne har råd til 3000 for sine barn.. hvilket samfunn lever vi egentlig i? 

Hva vil du med tråden? Få hurrarop fordi du vil markere du er bedre enn alle andre? 

Voks opp.

Skrevet
14 minutter siden, tranedatter skrev:

This. Nå r du kaller andres hus for skittent, så er det nok grunnen til muggen stemning. Ikke at DU skurer ned huset, 1,5 måneder før jul.

Hva vil du med tråden? Få hurrarop fordi du vil markere du er bedre enn alle andre? 

Voks opp.

Du er nok en av de som ikke tåler andres glede.. det lyses gjennom svaret ditt. 
Har jeg kalt andres hus for skittent? Sier at andre må få gjøre hva de vil uten at det er min sak.. hvorfor er det greit å sparke oppover men ikke nedover?? 
når jeg får kommentarer på hvor unødvendig det er å vaske ned osv.. hvorfor? Hadde de tatt det godt imot om jeg sa: herregud.. skal du feire jul i skittent hus? DA har det vært krenket 2020!! 
men å sparke oppover er alltid greit ?? 
Om jeg velger å vakse ned kjøkkenet 1,5 mnd før jul.. hva så? Da slipper jeg å gjøre det neste mnd! 

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner hva du mener. Noen mennesker har et enormt kontrollbehov og føler seg berettiget til å bestemme hva andre skal bruke penger på. Veldig spesielt å hisse seg opp over hva andre foretar deg. Ser det ofte på KG. Folk er bitre og misunnelig. 

Ser du har fått en hissig tilbakemelding allerede. 🤭

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, tranedatter skrev:

Voks opp.

Dette måtte være ironi? 😂

Anonymkode: 594ef...4bb

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette måtte være ironi? 😂

Anonymkode: 594ef...4bb

Det ser du hva jeg mener.. alltid noen sure 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...