AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #1 Skrevet 2. november 2020 Hva er det som er vanlig samvær far og baby ? Baby er bare 6 mnd, mor er i mammapermisjon, far jobber fulltid er det annenhver helg og 1 dag i uka som er vanlig ? på en så liten baby, er det best å være mest med mor ? Men samtidig selvfølgelig være med far. Anonymkode: b2fe7...bfe
Thyra Skrevet 2. november 2020 #2 Skrevet 2. november 2020 (endret) Vet ikke hva som er vanlig, men.. Annenhver helg og en dag i uka er da veldig upraktisk om mor ammer. Det er nok heller ikke så heldig for en så liten unge å bli sendt fram og tilbake. Best om barnet har samvør med far sammen med mor, eller max noen timer alene med far, tenker jeg. Og så utvide samværet etter hvert som babyen blir eldre. Endret 2. november 2020 av Thyra 10
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #3 Skrevet 2. november 2020 Fra barnet er 1 år = 1 natt vekke fra hovedomsorgsperson, 2 år = 2 netter og opp til 3 år. Fra 3 år «vanlig» samvær. Bruk gjerne familievernkontoret for veiledning. Anonymkode: a0ce8...75a 9
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #4 Skrevet 2. november 2020 et time eller to minst hver dag. Et så lite barn trenger å bånde også med far. Overnatting bør vente til de har skikkelig bånd. Anonymkode: 3e197...4e1 3
Sokkar Skrevet 2. november 2020 #5 Skrevet 2. november 2020 Hadde aldri gått med på annakvar helg med ein liten baby. Kunnr gått med på samvær med meg, og ein trilletur aleine no og då (dersom baby kjenner far godt). Hadde også blitt med på besøk til fars foreldre osv, så dei får skapt ein relasjon til baby. 9
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #6 Skrevet 2. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: et time eller to minst hver dag. Et så lite barn trenger å bånde også med far. Overnatting bør vente til de har skikkelig bånd. Anonymkode: 3e197...4e1 Hvordan skal far få til -mer- enn to timer hver dag samtidig som en jobber fulltid? Baby er jo ikke nødvendigvis våken mer enn to timer mellom klokka 16:30 og 20:00. Mange babyer legger seg klokka 18:30/19 Og de fleste trenger å roe ned før leggetid. Anonymkode: 5b9b3...59b 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #7 Skrevet 2. november 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det som er vanlig samvær far og baby ? Baby er bare 6 mnd, mor er i mammapermisjon, far jobber fulltid er det annenhver helg og 1 dag i uka som er vanlig ? på en så liten baby, er det best å være mest med mor ? Men samtidig selvfølgelig være med far. Anonymkode: b2fe7...bfe Her kjører vi et par timer annen hver dag. Far tar stell og mating når han er hos oss. Anonymkode: 479a6...0f9 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #8 Skrevet 2. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan skal far få til -mer- enn to timer hver dag samtidig som en jobber fulltid? Baby er jo ikke nødvendigvis våken mer enn to timer mellom klokka 16:30 og 20:00. Mange babyer legger seg klokka 18:30/19 Og de fleste trenger å roe ned før leggetid. Anonymkode: 5b9b3...59b Men da er de to timene far sine, mor har da hele dagen. Har man så små barn er vel ikke fritiden det man setter først? Anonymkode: 3e197...4e1 6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #9 Skrevet 2. november 2020 I helgene kan jeg være med hjemme hos far en hel dag, slik at far får lengre tid med baby. Far har også en ekstra seng slik at jeg kan overnatte og få sove ut. Da er det han som våkner om natten og følger opp. Et godt vennskap er veldig viktig for å få til dette med så små. Når det er selskap i hans familie så har han med seg baby alene. Da er det ofte kun snakk om et par timer borte fra meg. Når jeg er en hel dag eller to hos far så er jeg på trening eller hos venner et par timer for at de f0r alenetid. Vi har hatt brudd siden før baby kom til verden. Man må svelge noen kameler, det er absolutt ikke lett å omgås en eks så ofte. Det handler ikke om oss, det handler om en baby. Vi har heldigvis klart det og håper det fortsetter like bra. Anonymkode: 479a6...0f9 10
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #10 Skrevet 2. november 2020 Fra tre år er det vanlig med 50/50 Anonymkode: b6952...670 1
Flamme Skrevet 3. november 2020 #11 Skrevet 3. november 2020 Hadde aldri sendt vekk en 6 mnd gammel baby for samvær til far annenhver helg... Far får komme på besøk hos deg, feks 2 timer annenhver dag. Far kan da ta leking, bading og legging når han er der. Stakkars liten om babyen må bort i fra hjemmet sitt på overnatting hos far så tidlig 💔 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå