Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usikker hvor jeg skal poste dette, men prøver her. 

Om jeg bestille klær fra en nettbutikk i England, la oss si for 1000,-

Hvor mye må jeg betale når det kommer hit om moms er betalt, og om den ikke er betalt. Forstått det sånn med de nye reglene at  noen inkluderer det når man bestiller, og noen ikke? 

Skrevet

Betalte nesten 300,- i enkel fortolling og gebyr til posten. Det var for litt over 600,- fra nettbutikken🙈

Anonymkode: ec73c...f34

Skrevet
16 timer siden, Anquor skrev:

Usikker hvor jeg skal poste dette, men prøver her. 

Om jeg bestille klær fra en nettbutikk i England, la oss si for 1000,-

Hvor mye må jeg betale når det kommer hit om moms er betalt, og om den ikke er betalt. Forstått det sånn med de nye reglene at  noen inkluderer det når man bestiller, og noen ikke? 

Du kan sjekke selv på voec-listen til skatteetaten om butikken du handler hos er registrert der.  Hvis selskapet er registrert og mva er inkludert så merker du det kun på prisen i handlekurven hos nettbutikken, og det kommer ingen overraskelser i ettertid.

Hvis butikken ikke er registrert så må du ut med 25% mva i tillegg til fortollingsgebyr.

Anonymkode: d7d78...42c

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan sjekke selv på voec-listen til skatteetaten om butikken du handler hos er registrert der.  Hvis selskapet er registrert og mva er inkludert så merker du det kun på prisen i handlekurven hos nettbutikken, og det kommer ingen overraskelser i ettertid.

Hvis butikken ikke er registrert så må du ut med 25% mva i tillegg til fortollingsgebyr.

Anonymkode: d7d78...42c

Takk 😊😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...