AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #1 Skrevet 2. november 2020 Hei, ønsker en liten debatt, om hva dere tenker. Jeg har ansatt 2 lærlinger på jobben, vi har hatt 9 søkere. Den ene søkeren som ikke fikk jobben sender meldinger og ringer og spør om hvorfor han ikke fikk jobben. Han har gode karakterer og litt jobb erfaring. Hvor ærlig kan jeg være på hvorfor? Grunnen var at jeg ikke likte personligheten hans på intervjuet. Anonymkode: a78e9...f0b
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #2 Skrevet 2. november 2020 Jeg ville ikke giddet i å gå i en lang diskusjon, for egnethet er jo et av kriteriene i mange jobber, og personlighet kan spille inn når egnethetskriteriet skal vurderes. Bare si at det var andre søkere som totalt sett var mer egnede til jobben ut fra et helhetsinntrykk. Anonymkode: 42589...369 8
Milky Skrevet 2. november 2020 #3 Skrevet 2. november 2020 Du må jo ikke forklare hvorfor han ikke fikk jobben.. bare si at desverre ble det ikke han denne gangen
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #4 Skrevet 2. november 2020 Du bør gi en begrunnelse. Personlig egnethet, eller mangel på sådan, er en begrunnelse. Er du konkret kan vedkommende forbedre seg til neste intervju. Det er realt av deg. Anonymkode: 61420...169 5
Loff77 Skrevet 2. november 2020 #5 Skrevet 2. november 2020 Er vel enkelt å greit å si; det var en som jeg synes passet/var enda bedre denne gangen, du virker som en bra og ivrig gutt, lykke til videre? 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #6 Skrevet 2. november 2020 Svar kort og godt at det var flere søkere, og et større helhetsinntrykk gjorde at valget falt på noen andre, samt ønske vedkommende lykke til videre. Anonymkode: 23313...c13 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #7 Skrevet 2. november 2020 Syns han fortjener et skikkelig svar, men det går an å pakke det litt inn. Du kan f.eks si at det er flott med arbeidserfaring og gode karakterer (så har du sagt noe positivt), men at de andre gjorde et bedre inntrykk på intervju. Og hvis du vil være helt ærlilg så kan du f.eks si at hen fremstod aggressiv, bedrevitende eller hva det når var, og at du anbefaler å jobbe med dette til neste intervju. Anonymkode: 4218f...9ee 5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #8 Skrevet 2. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Syns han fortjener et skikkelig svar, men det går an å pakke det litt inn. Du kan f.eks si at det er flott med arbeidserfaring og gode karakterer (så har du sagt noe positivt), men at de andre gjorde et bedre inntrykk på intervju. Og hvis du vil være helt ærlilg så kan du f.eks si at hen fremstod aggressiv, bedrevitende eller hva det når var, og at du anbefaler å jobbe med dette til neste intervju. Anonymkode: 4218f...9ee Det siste der kommer det med stor sannsynlighet til å bli en diskusjon av hvertfall. Ville droppet det. Anonymkode: 42589...369 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #9 Skrevet 2. november 2020 Hva mener du med ikke likte personligheten hans på intervju? Anonymkode: 263e1...b5f
|a9ta| Skrevet 2. november 2020 #10 Skrevet 2. november 2020 Eg tipper at han har fått beskjed frå foreldre/skule/opplæringskontor/nav om å spør etter kva som gjorde at han ikkje fekk jobben. Så då er det jo forbetringsområder som er relevant. Personlegheit er kanskje litt voldsomt for ein ungdom å endre på 1-2-3, men kan du bryte det ned? Var det noko med måten han omtala seg sjølv på, forventningar til jobben, haldningar til andre, osv? Prøv å gjer det så konkret og faktabassert som du kan. Unngå synsing og ting han uansett ikkje kan gjer så mykje med. 6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #11 Skrevet 2. november 2020 Jeg hadde ønsket helt ærlig svar. Vil heller bli såret av sannheten, enn å bli gledet av en løgn. Anonymkode: 12794...975 1
Nooni Skrevet 2. november 2020 #12 Skrevet 2. november 2020 Du liker ikke personligheten? Det er altfor lite konkret.
Lisa Rowe Skrevet 2. november 2020 #13 Skrevet 2. november 2020 Det er alltid greit å få en begrunnelse, slik at man vet hva man skal jobbe med. At du ikke likte personligheten hans var litt vagt da, kanskje nevn spesielle negative trekk som var fremtredende? 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #14 Skrevet 2. november 2020 Det beste for han er at du er så ærlig og konkret så mulig. Anonymkode: cdb6e...aa7 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #15 Skrevet 2. november 2020 Vel hvis jeg skal være helt ærlig: gode karakterer og lite fravær. Men han var veldig bedrevitende, snakket i et så jeg ikke fikk stilt spørsmål. Mye snakk om hvor god han er, hvor mye bedre en alle i klassen. Historier om hvor mye bedre en de i klassen han var den og den dagen. Om hvordan han ikke trengte å lære grunnleggende så vi kunne bare behandle han som 2 års lærling siden han hadde jobbet annenhver helg i 1 år. etc etc. Jeg brukte 45 min på de andre, 1 1/2 time på han her i intervjuet. Han er en typisk gutt man på bryte ned før man kan begynne å lære han noe som helst. Dette er første gang jeg skal være lærling ansvarlig, og jeg fikk velge mine egne lærlinger. Så første gang jeg har holdt et intervju. Jeg har jobbet med mange lærlinger og dette er en av de mest irriterende å jobbe med. (etter de som ikke vil gjøre noe..) Anonymkode: a78e9...f0b 5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #16 Skrevet 2. november 2020 Han ble vist helt satt ut da jeg valgte en jente fra klassen hans "som er langt i fra så god som han" Anonymkode: a78e9...f0b
Gjest Løpegærn Skrevet 2. november 2020 #17 Skrevet 2. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel hvis jeg skal være helt ærlig: gode karakterer og lite fravær. Men han var veldig bedrevitende, snakket i et så jeg ikke fikk stilt spørsmål. Mye snakk om hvor god han er, hvor mye bedre en alle i klassen. Historier om hvor mye bedre en de i klassen han var den og den dagen. Om hvordan han ikke trengte å lære grunnleggende så vi kunne bare behandle han som 2 års lærling siden han hadde jobbet annenhver helg i 1 år. etc etc. Jeg brukte 45 min på de andre, 1 1/2 time på han her i intervjuet. Han er en typisk gutt man på bryte ned før man kan begynne å lære han noe som helst. Dette er første gang jeg skal være lærling ansvarlig, og jeg fikk velge mine egne lærlinger. Så første gang jeg har holdt et intervju. Jeg har jobbet med mange lærlinger og dette er en av de mest irriterende å jobbe med. (etter de som ikke vil gjøre noe..) Anonymkode: a78e9...f0b Jeg tenker det er en helt fair tilbakemelding å gi. At han fremstod som lite ydmyk, at du tenkte han kanskje ville gå utenfor sitt komeptanseområde, osv.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #18 Skrevet 2. november 2020 Da synes jeg du skal forklare han akkurat hva som gjorde at han ikke fikk jobben, men på en profesjonell måte og legge til at ved neste lærlinge-intervju så bør du være litt mer ydmyk og lære-sulten så får han seg lærlingeplass ganske fort. Du gjør han en tjeneste ved å være ærlig. Anonymkode: cc7f1...889
n_97 Skrevet 2. november 2020 #19 Skrevet 2. november 2020 (endret) Da sier du det som det er, at han fremsto som så lite ydmyk at du fikk inntrykk av at å lære han noe ville være vanskelig pga hans innstilling om at han var best i alt. Og at intervjuet tok dobbelt så lang tid pga pratingen hans. Han vil neppe ta til seg det nå, men du kan jo håpe du har sådd kimen til noe. Ikke gå i diskusjon med han. Endret 2. november 2020 av n_97 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #20 Skrevet 2. november 2020 Jeg syntes han burde få tilbakemelding om at han hadde gode papirer, men fremstod som lite ydmyk, og en smule arrogant på intervjuet. Dere hadde andre gode kandidater å velge mellom, og dermed falt valget dessverre ikke på ham denne gangen. Anonymkode: 8e7f9...107 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå