Gå til innhold

Kan læreren tvinge elever til å være sammen i friminutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså kan lærere virkelig tvinge to 4. klassinger til å være sammen i friminuttene. Hvis den ene er ufin mot den andre og den andre gruer seg til skolen pga dette.

Anonymkode: 32f96...5bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Anonymkode: de5fd...d7d

Skrevet

Nei nei!!! Det der er ikke god pedagogikk 🙈 Gi beskjed om at det må ta slutt med en gang!

Anonymkode: b7dd0...60a

Skrevet

Veldig dårlig pedagogisk måte å få noen til å tolerere hverandre på 😅 i verste fall vil de ende opp med å gå på hverandre av frustrasjon, enhver person som får noen de ikke er komfortable med trykket på seg vil til slutt få en reaksjon. 

Anonymkode: ed602...1e0

Skrevet

Takk for svar. Skal gi beskjed😊

Anonymkode: 32f96...5bd

Skrevet

Her antar jeg faktisk at elev A har kommentert at han/hun ønsker å være med elev B, men synes f.eks. at det er vanskelig med det sosiale, og at læreren derfor oppfordrer til lek mellom elev A og B. Slike ting kan fort komme frem etter elevsamtaler, foreldresamtale o.l., og jeg tviler på at det er regelrett tvang fra læreren sin side. Når det da viser seg at elev B ikke er komfortabel i leke med elev A grunnet ufin språkbruk og/eller oppførsel er det viktig å gi beskjed til lærer slik at det kan bli håndtert. Jeg ville bare tatt kontakt med lærer, enten på mail eller spørre om dere kan ringes, og opplys om hvordan elev B opplever situasjonen.

Anonymkode: 5396a...699

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...