AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #1 Skrevet 2. november 2020 Vil man se 2 streker likdan som før positiv test eggløsning, eller blir testen til 1 strek rett etter eggløsning? Anonymkode: 7183b...592
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #2 Skrevet 2. november 2020 Mest sannsynlig to streker. De fleste (alle?) har to streker gjennom hele syklusen, da hormonet er i kroppen hele tiden, og det er en viss økning testen slår ut på (og strekene blir like sterke og dermed positiv) Anonymkode: a2245...4a4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #3 Skrevet 2. november 2020 Hmm. Hvor ofte bør man teste? Første mnd jeg tester. Ts Anonymkode: 7183b...592
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #4 Skrevet 2. november 2020 Jeg tester daglig fra ca CD 13 og til positiv test, og så til testene er negativ igjen. Noen begynner tidligere, rundt CD 10 men for meg som har syklus på rundt 30 dager er det alt for tidlig. Anonymkode: a2245...4a4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #5 Skrevet 2. november 2020 Det varierer litt fra person til person hvor ofte man bør teste. Jeg testet hver ettermiddag, og hadde tydelig positiv eggløsningstest i to dager. Men jeg har hørt at noen har kortere topp av LH og må teste både morgen og ettermiddag for å være sikker på å få med seg når testen er positiv. Jeg hadde forøvrig alltid to streker på eggløsningstesten. De ble sterkere og sterkere fram mot positiv test, så de første gangene jeg testet, trodde jeg testen var positiv før den egentlig var det. Teststreken ble først like sterk som kontrollstreken. Men dagen etter var den tydelig sterkere enn kontrollstreken og jeg skjønte at ok, NÅ er den positiv. Det varierer fra kvinne til kvinne hvor sterk den positive testen blir også, så man vet egentlig ikke det første gang man tester Anonymkode: 5d1b4...982
Niny Skrevet 3. november 2020 #6 Skrevet 3. november 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det varierer fra kvinne til kvinne hvor sterk den positive testen blir også, så man vet egentlig ikke det første gang man tester Anonymkode: 5d1b4...982 Dette er en sannhet med modifikasjoner. Alle kvinner må ha teststreken like sterk som kontrollstreken for at den er positiv. Det ser du med én gang, om den er positiv eller negativ. De kan bli sterkere enn kontrollstreken, men den er like positiv. Det betyr ikke at den som er svakere, men fortsatt like sterk, ikke er positiv. Mange kan få én positiv test, og det er det. Mange får positiv i flere dager, der gjerne en av testene peaker og er enda sterkere strek på. Mange har en kort topp av hormonet og vil aldri få positivt utslag dersom man kun tester én gang for dagen. Disse merker stort sett en økning av hormonet, som de tolker at nå er det påtide å begynne å teste både morgen og ettermiddag (og kveld).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå