Gå til innhold

Du som er feit og gravid, hva skjedde med fettet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjedde med fettet på magen når gravidmagen kom? ble det liggende under, ble magen ekstra stor? 

Anonymkode: 68020...893

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble flyttet til ryggen her. Hadde helt stram mage, men valker på ryggen. 

Men spørs kanskje hvor overvektig man er i utgangspunktet. Jeg hadde en bmi på 25-26 før graviditeten.

Anonymkode: 70a7b...36b

Skrevet

Har blitt ryggfeit 😂 også ligger det litt ekstra rundt hofter. 🙈

Anonymkode: 296af...c67

Skrevet

Fettet mitt og flyttet seg bak og litt flyttet seg nedover. Nå når ungen er ute så har jeg fått et sånn nedheng med løshud som jeg synes er ganske ekkelt, men sånn er det nå da 🙈

Anonymkode: 47a69...73f

Skrevet

BMI på 30 før graviditet, ligger et lag fett utenpå hele magen fortsatt, men strukket jevnt over det hele og det ser mye penere ut enn tidligere. Nå ser magen fast og fin ut, i motsetning til min sedvanlige epleform. Ingen endring i form eller fett på hofter, rygg, pupper ( :( ) eller noe annet så langt (uke 33). Nå har jeg ikke lagt på meg mer enn 4 kg så langt, så jeg har nok gått den en del egenvekt.

Anonymkode: 4a631...b35

Skrevet

Hadde bmi på 39 før graviditeten, har gravidmage med heng under. Tok lang tid før man kunne se at jeg var gravid og ikke bare feit. 😂

Anonymkode: c0285...7ea

Skrevet

Det hang seg liksom nedover på ein måte, gravidmage med heng under ja. Eg såg lenge bare feit ut... Men så kom den fine trill runde gravidmagen.

Anonymkode: de64c...c04

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde bmi på 39 før graviditeten, har gravidmage med heng under. Tok lang tid før man kunne se at jeg var gravid og ikke bare feit. 😂

Samme her, bmi på 34. Har spekk utenpå magen, ser mye finere ut nå enn som ikke-gravid 🤣 Er 26 uker på vei. 

Anonymkode: 5461e...0e2

Skrevet (endret)

Bmi på ca 30 før graviditeten. Magefettet la seg liksom under babykulen så det ble en del av gravid magen liksom. Hadde stram og fin mage.

Jeg fikk masse spørsmål om jeg hadde slanket meg når jeg var gravid selv om jeg hadde moderat vektoppgang, så det kan ikke ha sett så ille ut 😜 babykulen stjeler fokuset litt 😊

Endret av myMa
Skrivefeil
Skrevet

Hadde bmi på 42 før graviditeten, er nå i uke 31 og bmi er 40.5. Magen ser ut som en skikkelig ølhengemage uten klær, med klær ser den noe mer preggers ut.

Skrevet

Er ikke gravid lenger for fødte for 4 uker siden, men for å svare deg..

Hadde bmi på 33 før jeg ble gravid og en del fett på mage og lår (mest lår). Hadde ikke veldig stor mage når jeg fødte. Så mer ut som jeg var i 7 mnd enn niende. Har sett slanke med mye større mage enn det jeg hadde. La på meg forresten 12 kg.

Etter jeg har født er magen tilbake til den opprinnelige størrelsen som jeg hadde før jeg ble gravid, og 12 kg er borte også.

Skrevet

Fikk/har dere noen komplikasjoner i svangerskapet knyttet til overvekten? Jeg har bmi på 35 nå og er på slankeren. Tenker å blir gravid om 1-2 år og forhåpentligvis være normalvektig eller lavere bmi før og under svangerskapet. 

Anonymkode: 2b111...ad1

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk/har dere noen komplikasjoner i svangerskapet knyttet til overvekten? Jeg har bmi på 35 nå og er på slankeren. Tenker å blir gravid om 1-2 år og forhåpentligvis være normalvektig eller lavere bmi før og under svangerskapet. 

Svangerskapsdiabetes. Jobber nå intenst med å få av meg mest mulig til vi skal prøve igjen neste år. Veldig lurt at du tar tak. Lykke til 😊 

Skrevet
2 timer siden, myMa skrev:

Svangerskapsdiabetes. Jobber nå intenst med å få av meg mest mulig til vi skal prøve igjen neste år. Veldig lurt at du tar tak. Lykke til 😊 

Takk! Ja, har hatt forhøyet blodsukker tidligere, så er litt redd for svangerskapsdiabetes. Litt kjekt med en motivasjon for å klare å slanke seg. Håper jeg klarer det denne gangen! Har litt lett for å gå ned 5-10 kg også gi opp

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

I uke 33 nå, foreløpig ingen komplikasjoner. Lurt å gå ned i vekt, jeg gikk ned ca halvparten av målet mitt før jeg ble gravid. Er veldig glad for at jeg ikke har 20 kg i tillegg til baby- og gravidvekt å drasse på!

For å svare på spørsmålet til ts: Hadde bmi på 30 før graviditet. Fettet på magen henger fremdeles litt under, men maget blir strammere for hver dag som går. Ser stort sett ok ut med klær på. 

Anonymkode: 7199c...3ef

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde som sagt bmi på 39 før svangerskapet. Har hatt et utrolig fint svangerskap, er 39+2 i dag. Minimalt med kvalme, fint blodtrykk, fin urin, ikke svangerskapsdiabetes, ikke halsbrann, hemoroider, bekkenplager. Nada. Niks. Ikke samlet noe særlig vann heller. Drømmesvangerskap og jobbet 115% frem til tre uker før termin, kunne nok fint jobbet lenger og, men tror det er bra å gire ned før eksamen på slutten her.😂 Gjenstår å se hvordan fødselen går. 

Men er selvfølgelig lurt å slanke seg uansett, sannsynligheten er jo større for at det blir mindre plager og komplikasjoner da. 🥰

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar :)

Skrevet
På 3.11.2020 den 0.16, AnonymBruker skrev:

Søsteren min hadde veldig høy bmi (ble senere slankeoperert). Hun hadde et normalt svangerskap, med lite plager og ingen komplikasjoner, men begge fødslene endte i hastesnitt da riene ble absorbert av fettet og ikke hadde noen effekt. Og etter flere døgn med rier var babyene så stresset at det endte i hastesnitt begge gangene. 

Anonymkode: c9489...525

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søsteren min hadde veldig høy bmi (ble senere slankeoperert). Hun hadde et normalt svangerskap, med lite plager og ingen komplikasjoner, men begge fødslene endte i hastesnitt da riene ble absorbert av fettet og ikke hadde noen effekt. Og etter flere døgn med rier var babyene så stresset at det endte i hastesnitt begge gangene. 

Anonymkode: c9489...525

Kan du forklare nærmere hvordan rier - som jo er muskelkontraksjoner i livmoren - kan absorberes av fett  (som ligger i et helt annet lag) slik at riene blir ineffektive? (Hint: det er ikke mulig, men jeg skulle likt å se en plausibel vitenskapelig forklaring). 

Anonymkode: cfdf3...65a

• Liker 3
Skrevet

Magen ble kjempefin og stram. Aldri vært så fornøyd med kroppen min som gravid. Amer ikke hvor det ble av fettet - men det kom tilbake etter ungen var ut.

Anonymkode: f1636...7f3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...