Gå til innhold

Laminat fra IKEA


Kristin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi la for noen måneder siden den billigste laminaten fra Ikea på soverommet vårt, vi ønsket å skifte linoleumsbelegget fortest mulig og ville ikke bruke altfor mye penger.

Laminaten ser pen ut foreløpig, men slitasjen har jo vært minimal.

Det jeg syntes var vanskelig med denne, var leggingen. Har brukt Alloc tidligere og den er myyyye lettere å legge hvis man skal ha mer enn to lengder sammen. Vi brukte opp til en halv time for å få tre lengder sammen for å få alle deler perfekt inn mot hverandre. Heldigvis er soverommet 9 kvm, så det gikk for såvidt greit. Hadde vi hatt en stue, vet jeg ikke hvordan det hadde gått...

Neste gang vil jeg derfor investere i annen laminat som er lettere å få sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leier en leilighet og har i den forbindelse lagt laminat i nesten hele leiligheten. Vi kjøpte den billigste vi fant...

Jeg er veldig fornøydtil nå. Men dette er jo litt nylig da så slitasje er ikke det mye av foreløbi. Men helt greit å ha. Laminat er jo laminat og ikke på lang nær så bra som parket. Men vår opplevelse er at laminaten er mye det samme uansett kjøpested. Så hvis du vil spare noen kroner er Ikea absolutt et godt alternativ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leier en leilighet og har i den forbindelse lagt laminat i nesten hele leiligheten. Vi kjøpte den billigste vi fant...

Jeg er veldig fornøydtil nå. Men dette er jo litt nylig da så slitasje er ikke det mye av foreløbi. Men helt greit å ha. Laminat er jo laminat og ikke på lang nær så bra som parket. Men vår opplevelse er at laminaten er mye det samme uansett kjøpested. Så hvis du vil spare noen kroner er Ikea absolutt et godt alternativ!

Hvordan syntes dere det var å legge laminaten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi la klikklaminat for en tid tilbake på soverommene, og har allerede byttet den ut fordi den er så fryktelig kald... *brrrrrrr*

Men pen og slitesterk var den. Vi hadde alloc som skulle limes, greit nok å legge, men etter å ha lagt klikkparket og klikkfliser nå, tror jeg nok jeg velger det også videre.

Kan forøvrig anbefale (ekte) kork på soverom. La det på Veslas rom, og det er det luneste og beste gulvet i hele huset. Men ganske dyrt da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...