Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste par dagene opplevd noe jeg ikke trodde var mulig i 2020. La ut en spøkefull tweet om at jeg var ferdig med sesongens hjulskift, men at det neste år kom til å bli dekkhotell for min del. Og jeg skal fortelle at reaksjonene kom, om jeg ikke hadde en mann som gjorde dette for meg, at dette jo anses som tyngre arbeid - underforstått at dette var noe mannen min skulle ta, og FOR en pingle han er som ikke skiftet dekkene mine. Alt dette fra mennesker jeg til nå har ansett som oppegående mennesker (og må jeg få presisere: fra menn.)

Altså - hallo? Jeg har vært singel mesteparten av livet, har skiftet mine egne dekk (eller, i hvert fall sørget for at de har blitt skiftet) i 30 år. Og folk er enda i harnisk for at mannen min ikke gjorde det? Han har da for faen egen bil!

Men altså; når havnet vi i 1950 igjen?

Men dette gjorde meg mest nysgjerrig på - hvor mange av kvinnene på KG skifter hjulene sine selv?

Anonymkode: a4711...ba5

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viktig å bytte hjul selv, så man kan det. Kan man ikke dette så bør man fratas lappen.

Anonymkode: fcd6f...c1f

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har de siste par dagene opplevd noe jeg ikke trodde var mulig i 2020. La ut en spøkefull tweet om at jeg var ferdig med sesongens hjulskift, men at det neste år kom til å bli dekkhotell for min del. Og jeg skal fortelle at reaksjonene kom, om jeg ikke hadde en mann som gjorde dette for meg, at dette jo anses som tyngre arbeid - underforstått at dette var noe mannen min skulle ta, og FOR en pingle han er som ikke skiftet dekkene mine. Alt dette fra mennesker jeg til nå har ansett som oppegående mennesker (og må jeg få presisere: fra menn.)

Altså - hallo? Jeg har vært singel mesteparten av livet, har skiftet mine egne dekk (eller, i hvert fall sørget for at de har blitt skiftet) i 30 år. Og folk er enda i harnisk for at mannen min ikke gjorde det? Han har da for faen egen bil!

Men altså; når havnet vi i 1950 igjen?

Men dette gjorde meg mest nysgjerrig på - hvor mange av kvinnene på KG skifter hjulene sine selv?

Her gjør jeg dekkskift og klippe gress. Jeg er kvinne.

Anonymkode: 9be64...0f1

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her gjør jeg dekkskift og klippe gress. Jeg er kvinne.

Men får du kjeft av den mannlige omgangskretsen din for at mannen din ikke tar det? 😂

Skrevet

Jeg kan bytte dekk og gjorde det i blant tidligere, nå er det dekkhotell som gjelder... Det skal sies at dersom mannen min TILBØD seg å bytte for meg takket jeg ja, det var ikke sånn at jeg gledet meg til å stå i den kalde garasjen med tunge dekk... 😉

• Liker 1
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Jeg liker å bytte dekk på bilen, men mannen min vil helst gjøre det da han synes han som mann burde fikse det. Jeg fnyser bare av at det, men for all del når han melder seg frivillig så skal han få lov😅 Før byttet jeg dekk, skiftet olje og polerte bilen selv, men etter vi fikk mer i inntekt og mindre tid setter vi oftere vekk disse jobbene. 

Skrevet

Da jeg hadde bil gjorde jeg det selv, det er jo ikke vanskelig. Mannen brukte dekkhotell. 

Anonymkode: f0cab...f44

• Liker 4
Gjest theTitanic
Skrevet

Jeg kan fint gjøre det, men tilbyr han seg så protesterer jeg ikke. 

Skrevet

Jeg har gjort det selv som fattig student, men betaler nå gjerne for at det blir gjort. Gjør meg ikke noe å betale 500 kr for å få det gjort på 10 min, i stedet for å stå ute i kulda i nærmere timen selv. 

Anonymkode: 0533b...2a6

• Liker 5
Skrevet

Gjør ikke nå, men gjorde før.

Ulempen med å få det gjort på verksted er at hjulboltene blir så hardt tilskrudd at du ikke får byttet til reservehjul (jeg har reservehjul i bilen) om det skulle være nødvendig. Til gjengjeld kjører jeg aldri langt unna sivilisasjonen, så det vil ikke være krise.

Anonymkode: 8ed8b...a8f

• Liker 2
Skrevet

Så rar tilbakemelding! Er jo ikke vanskelig å skifte dekk?

Vi skiftet forøvrig dekk sammen, for det går fortere.

Anonymkode: 3ebf3...bfd

• Liker 5
Gjest Føsleguri
Skrevet

Jeg har byttet dekk på bilen min selv i alle de ca. 30 årene jeg har hatt bil.  En gratis time trening 💪

Skrevet

Jeg skifter vanligvis dekk selv men er gravid denne gangen så ønsker ikke å løfte tungt. Mannen jobber offshore så noen ganger passer det slik at jeg skifter på hans også :)

Anonymkode: 445a6...aa1

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Viktig å bytte hjul selv, så man kan det. Kan man ikke dette så bør man fratas lappen.

Anonymkode: fcd6f...c1f

Hvorfor det? Har da ingenting med kjøreferdigheter å gjøre.

Skrevet
Just now, Føsleguri said:

Jeg har byttet dekk på bilen min selv i alle de ca. 30 årene jeg har hatt bil.  En gratis time trening 💪

Om du har rygg til det...

Anonymkode: 8ed8b...a8f

Skrevet

Dekkskift, gressklipping, snømåking, maling av huset, diverse oppussing osv er det stort sett jeg som gjør, og trives best med, mens mannen min foretrekker klesvask, middagslaging, støvsuging osv. Vi har fått noen kommentarer fra kjentfolk i løpet av åra, men vår fordeling funker for oss, og det er jo tross alt det viktigste :)

K37

Anonymkode: 90807...4c9

• Liker 6
Skrevet

Jeg har pleid å gjøre det, men etter at jeg fikk en bilinteressert mann så skifter han på begge bilene i samme slengen så slipper jeg å stå ute i kulden og gjøre det. 

Det er jo kjempeenkelt, det er mest av bekvemmelighetshensyn jeg ikke gjør det lenger 😅

Anonymkode: 14ea1...0a3

Skrevet

Fikk lappen og bil i 1985. Noe av det første faren min gjorde, var å lære meg dekkskift. Må innrømme at jeg kanskje ikke har gjort det mer enn omtrent 10 ganger selv. Men jeg kan 🙂

Anonymkode: 36ddb...41e

Skrevet

Jeg "tvang" konen til å gjøre det for 4-5 år siden. Viste henne alt hun skulle gjøre, men gjorde ingenting for henne, så jeg vet hun kan. 

Det er eneste gangen hun har gjort det og hver gang jeg sier at hun må gjøre det er det likevel jeg som ender opp med å gjøre det. (Samme for bilvask),

Vi har 2 biler og har bodd sammen med bil i 13 år, så på hjulskift er stililngen 25-1 til meg.

Jeg er positivt "overrasket" over de få damene som gjør det - husker vi kjørte forbi en nabo da hun stod og byttet - jeg spurte konen: "Hvorfor kan ikke du være mer slik" (eller noe slikt) og fikk til svar "Jammen du er jo så flink til det". 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men får du kjeft av den mannlige omgangskretsen din for at mannen din ikke tar det? 😂

Flere kommenterer det ja. 

Går mest ut over mannen, han får gjerne kommentarer som:

"Har du samvittighet til å la kjerringen ta dette?"

"Er det du som er kvinnen?"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...