Gå til innhold

Noen som måtte kutte voksne barn etter at vært sammen med en voldelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

for at de ikke skjønner hvordan man har hatt det?

Anonymkode: 24ed1...91b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke barna dine sin oppgave å forstå ditt liv eller dine forhold. 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du vært dårlig på å oppdra barna dine til å ha empati for andre?

Hva med å sette seg inn i hvorfor de reagerer som de gjør mot deg? Selv om de er voksne så skal de ikke ha mammarollen for deg. 

Anonymkode: 1ba61...f85

• Liker 4
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem og hva har skjedd?Og hvorfor kutte barna?

Anonymkode: 6027e...b4b

• Liker 1
Skrevet

Jeg er voksen og min mor har vært sammen med min stefar i 20 år. Jeg har alltid hatt et godt forhold til ham, og han har vært kjempegrei. Kjent ham siden han var 10 år og vi har mange minner sammen. Nå for noen mnd ble det slutt mellom mor og ham. Hun forteller meg at han har vært voldelig ved et par anledninger. Og så forteller hun mange andre ting (som ikke har meld vold å gjøre), men ting jeg ikke syns jeg bør vite. Hun er helt rasende på meg siden jeg ikke vil snakke stygt og legge ham for hat. For meg har han jo bare vært en god stefar. Men det blir umulig for meg å ha kontakt med ham, etter det hun har fortalt. Men hun er altså rasende fordi jeg ikke legger ham for hat. 

Ja, jeg kan forstå henne til en viss grad. Men samtidig, han har vært en stor del av mitt liv, og alltid behandla meg kjempe bra. Så jeg syns hun er litt urettferdig som frariver meg den delen av barndommen min. 

Konklusjonen: hvis du er forelder, er det en del ting du ikke trenger å dele med barna, selv om de er voksne. Da kan du ta fra dem ganske mye. 

Anonymkode: e1f1c...a73

• Liker 10
Skrevet

*rettelse, siden JEG var 10 år

• Liker 1
Skrevet

Det er jo ikke nødvendigvis så lett for barna dine å forstå hvordan du har hatt det. Hvorfor tenker du at du må kutte ut barna?

• Liker 1
Skrevet

Er de sint og frustrert fordi du ikke tok dem ut av et voldelig hjem? Det er fult forståelig. Og det er ikke deres ansvar å forstå hvorfor du lot dem være i en slik situasjon. At du ikke dro, oppsøkte hjelp må du ta på din egen kappe. 

Det er dessuten lurt å komme med mer informasjon om du trenger råd, for med så lite fakta blir det gjerne spekulasjoner, og ut i fra det du skriver er det vanskelig å sympatisere med deg. 

Anonymkode: c3d75...269

• Liker 3
Skrevet

Hæ? Kan du omformulere deg?

Anonymkode: 7a3b1...372

• Liker 4
Skrevet

Denne syns jeg var vanskelig å skjønne, er det du som forelder som har vært i et voldelig forhold, eller er det det voksne barnet? 

Anonymkode: 51c21...672

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er voksen og min mor har vært sammen med min stefar i 20 år. Jeg har alltid hatt et godt forhold til ham, og han har vært kjempegrei. Kjent ham siden han var 10 år og vi har mange minner sammen. Nå for noen mnd ble det slutt mellom mor og ham. Hun forteller meg at han har vært voldelig ved et par anledninger. Og så forteller hun mange andre ting (som ikke har meld vold å gjøre), men ting jeg ikke syns jeg bør vite. Hun er helt rasende på meg siden jeg ikke vil snakke stygt og legge ham for hat. For meg har han jo bare vært en god stefar. Men det blir umulig for meg å ha kontakt med ham, etter det hun har fortalt. Men hun er altså rasende fordi jeg ikke legger ham for hat. 

Ja, jeg kan forstå henne til en viss grad. Men samtidig, han har vært en stor del av mitt liv, og alltid behandla meg kjempe bra. Så jeg syns hun er litt urettferdig som frariver meg den delen av barndommen min. 

Konklusjonen: hvis du er forelder, er det en del ting du ikke trenger å dele med barna, selv om de er voksne. Da kan du ta fra dem ganske mye. 

Akkurat samme historie som meg dette. Bortsett fra at stefar ikke har utøvd vond  mot min mor.. her var det utroskap. 
jeg har kjent på at det er dårlig gjort av mamma å påvirke meg negativt ang stefar. For han har vært i livet mitt et helt liv, og jeg vil forholde meg til hvordan jeg har opplevd han. Han er var min stefar.. men det er hennes eks mann. har dun såre tanker rundt dette bør hun snakke med venninner. 
men skal ikke bruke barna sine til å sette de opp mot andre

Anonymkode: e12a5...439

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Din eksmann er er din eks. Har du hatt det vanskelig med han kan du snakke med venninner, søsken, psykolog eller andre. Ikke barna dine, selv om de er voksen. Regner med de også har hatt et forhold til denne mannen. La de få ha det forholdet til stefar som de har. Ikke ta fra de dette. 
mot ikke bruk barna dine som psykolog. 
hvorfor er det viktig for deg at dine barn skjønner hvordan du har hatt det? 
klarer du å forstå at du setter dine barn i en vanskelig situasjon ved dette? Klarer du å forstå hvordan dine barn har det? 
du høres ikke ut som årets mor som vurderer å kutte ut barna dine, fordi de ikke vil ta parti med deg i ditt eks kjæresteliv. 

• Liker 1
Skrevet

Foreldre skal ikke bruke barn (heller ikke voksne barn) som psykologer. Vil du snakke om det så går du til en profesjonell og/eller prater med venner. 

Anonymkode: 7171b...bc9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...