Gå til innhold

Dere med lang reisevei til jobb..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan holder dere ut? Jeg kjører 45 minutter hver vei, og begynner tidlig hver dag. Føler jeg er så lenge vekk fra hjemme per dag, når ca 2 timer går til kjøring i tillegg til arbeidsdagen. Vurderer å slutte, og begynne med noe helt annet nærmere der jeg bor:P 

Anonymkode: 0207a...98e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det hjelper litt om jeg har en spennende podcast å lytte til :) Men ja, det er jo en del tid som går bort på kjøring. 

Du kan jo undersøke litt hvilke muligheter som ligger nærmere hjemmet? Og vurdere om det er verdt det om det blir stor forskjell i lønn, arbeidsoppgaver, osv.

• Liker 3
Skrevet

Jeg holder det ut i noen år til fordi de betaler bra på jobben i Oslo men jeg sparer mye penger på å ikke bo i Oslo. Skal spare opp litt penger før jeg slutter og jobber nærmere hjemme. Har 1 time og 15 min hver vei...

Anonymkode: a89b2...860

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder det ut i noen år til fordi de betaler bra på jobben i Oslo men jeg sparer mye penger på å ikke bo i Oslo. Skal spare opp litt penger før jeg slutter og jobber nærmere hjemme. Har 1 time og 15 min hver vei...

Anonymkode: a89b2...860

Sparer du egentlig penger på å ikke bo i Oslo? Hva bruker du i året på transportutgifter?

Tenk litt på hva 4 millioner ekstra i boliglån koster med 1.5% rente. 60.000 kroner før rentefradrag. Det er garantert mindre enn det du bruker på bil i året..

• Liker 5
Skrevet

Jeg har også 45 min til jobb uten kø, men i realiteten tar det 1 time èn vei. Syntes heller ikke at det er verdt det, og blir ekstra lange dager! 

Med drivstoff, service og kapitalslit på bilen går det vel fort 30-35.000 i året på det.

Anonymkode: dc27f...c5c

• Liker 1
Skrevet

45 min er jo ikke langt i det hele tatt? Det er da helt normalt, ihvertfall om man må reise kollektivt. 

Jeg hører på lydbok på bussen. 

Anonymkode: 5c28b...aa8

• Liker 9
Skrevet

Jeg synes 30min er maks, men mange har jo mye lenger. Tenk å stå i kø på E6 ut av oslo HVER dag til jessheim for eks.

Holdt ut i 2år pga pengene, så stoppa jeg. Fikk en deltid nære hjemme.

Man bør få betalt for reisen til og fra jobb.

Anonymkode: 5c6a2...90e

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg synes 30min er maks, men mange har jo mye lenger. Tenk å stå i kø på E6 ut av oslo HVER dag til jessheim for eks.

Holdt ut i 2år pga pengene, så stoppa jeg. Fikk en deltid nære hjemme.

Man bør få betalt for reisen til og fra jobb.

Hvorfor i alle dager skal du få betalt for jobbreisen? Du velger selv hvilken jobb du tar, og du velger selv hvor du bosetter deg. Det er ikke arbeidsgiver sitt problem at du har valgt å bosette deg et sløkket sted i forhold til hvor jobben er. 

• Liker 7
Skrevet

Takk for alle relevante svar! 

Anonymkode: 0207a...98e

Skrevet

Jeg går 45 minutter hver vei. Bruker tiden på å høre podcaster, og det må vel gå an i bil også?

Anonymkode: 9a2c9...a74

Skrevet

Jeg bruker 45 minutter hver vei. På vei til jobb har jeg tid til å tenke igjennom dagen min, hva jeg vil oppnå og hvilke oppgaver som er viktig å løse i løpet av dagen. Dersom en oppgave er litt vanskelig, så kan jeg tenke ut strategier for å løse den på best mulig måte. Turen til jobb gir meg derfor en god mulighet til å forberede meg selv for arbeidsdagen slik at jeg kan prestere og levere gode resultater. 

på vei hjem bruker jeg kanskje 20 minutter hvor jeg fortsatt er i jobbmodus, men etter det så tenker jeg ikke mer jobb.

Så det å pendle til jobb gir meg tid til å forberede meg, og det gir meg tid til å lande på vei hjem. 

Anonymkode: 1d30d...4dc

• Liker 4
Skrevet

Kommer aldri til å uttsette meg for en slik tilværelse igjen. 15-20 minutter kollektivt er maks for min del. Nå kan jeg gå til kontoret på 15 minutter og det passer meg utmerket 

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

45 min er jo ikke langt i det hele tatt? Det er da helt normalt, ihvertfall om man må reise kollektivt. 

Jeg hører på lydbok på bussen. 

Ja, men jeg kjører bil. Og det er ca 6 mil og tre kommuner til jobben - så ja, det er langt. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg pendler en time ut av Oslo. Før bodde jeg i gangavstand til jobben, men jeg får så mye bedre livskvalitet av å bo i byen at reisetiden føles verdt det. Stort sett bruker jeg tiden til å lese eller sove - det siste anbefales ikke når man kjører, men lydbok kjenner jeg mange som har glede av i bilen, i den grad at det innimellom mumles om å kjøre en omvei for å bli ferdig med et kapittel :fnise:

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager skal du få betalt for jobbreisen? Du velger selv hvilken jobb du tar, og du velger selv hvor du bosetter deg. Det er ikke arbeidsgiver sitt problem at du har valgt å bosette deg et sløkket sted i forhold til hvor jobben er. 

For et dumt svar, man kan ikke velge og vrake i jobber.

Tiden man kaster bort på jobb er helt villt.

Derfor må staten eller noen andre betale for dette.

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men jeg kjører bil. Og det er ca 6 mil og tre kommuner til jobben - så ja, det er langt. 

Ja, men tidsbruker er den samme. Det er revnende likegyldig hvor mange km du reiser - du mister ikke noe mer fritid enn hva jeg gjør, bare fordi du sitter 45 i fred og ro i bilen, mens jeg bruker 45 min på å gå/busse. 

Det er langt mer behagelig å sitte i en bil, enn å ta kollektivtransport, så jeg ser ikke helt at det er noe å syte over. 

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men tidsbruker er den samme. Det er revnende likegyldig hvor mange km du reiser - du mister ikke noe mer fritid enn hva jeg gjør, bare fordi du sitter 45 i fred og ro i bilen, mens jeg bruker 45 min på å gå/busse. 

Det er langt mer behagelig å sitte i en bil, enn å ta kollektivtransport, så jeg ser ikke helt at det er noe å syte over. 

Jeg "pendlet" fra Grorud til Lysaker i mange år. Det tok fort en time med buss, men kunne også ta 15 min med bil. Så alternativet er jo 30 minutter med innsparing her. Nå pendler jeg en strekning som tilsvarer Oslo - Sande hver dag. Det tar min. 45 minutter uansett hva slags transportmiddel, men oftest 1 time èn vei. Ser man virkelig ikke forskjell på det? Jaja... 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg "pendlet" fra Grorud til Lysaker i mange år. Det tok fort en time med buss, men kunne også ta 15 min med bil. Så alternativet er jo 30 minutter med innsparing her. Nå pendler jeg en strekning som tilsvarer Oslo - Sande hver dag. Det tar min. 45 minutter uansett hva slags transportmiddel, men oftest 1 time èn vei. Ser man virkelig ikke forskjell på det? Jaja... 

Nope, 45 min er 45 min, bil er bare mer behagelig. At man kunne brukt kortere tid OM man kjørte bil er da likegyldig all den tid man IKKE kjører bil... Jeg har ikke mulighet til å kjøre til jobben min. 

Skrevet

Jeg elsker den starten på dagen. Hører på lydbok, tar en kopp kaffe og nyter alenetiden. Pendler litt over en time hver vei. 

Anonymkode: 46592...b6a

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor litt utenfor Lillestrøm og jobber i Oslo. Det funker helt fint. Bruker ca. 40 min med bil + tog + buss. Kun bil tar 27 minutter. Helt perfekt synes jeg. 

Anonymkode: 78d1b...444

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...