AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #1 Skrevet 2. november 2020 Jeg har inntrykk av at «samfunnet» forventer at dersom man har vært kjærester over flere år så er veien videre å flytte sammen -selv om man har barn på hver sin kant. Hva er dere erfaringer/anbefalinger? Anonymkode: 48ee9...041 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #2 Skrevet 2. november 2020 Hva samfunnet forventer er jo helt uinteressant, egentlig, men jeg har inntrykk av at særboerskap blir mer og mer vanlig det også. Vi har vært sammen noen år, har barn på hver vår kant og ønsker ingen felles barn, har ikke flyttet sammen. Barna går ikke spesielt godt overens og ingen av oss er veldig gira på å oppdra den andres barn, egentlig. Vi har det fint som særboere, men har lekt litt med tanken på å flytte sammen i tomannsbolig hvor vi har hver vår enhet. Anonymkode: 268be...1ff 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #3 Skrevet 2. november 2020 Det kan fungere å lage en ny familie med dine og mine barn, men det er krevende. Noen forhold må være tilstede: a) barna må gå bra overens, b)de voksne må prate om og bli enige om hvordan de skal ha det som familie, c) det må ikke være gale ekser involvert og d) øvrig familie bør være positiv til ny partner. Og man må være forberedt på mange kompromisser..!!! I mange tilfeller tenker jeg at særboere er lurt! Anonymkode: d4cc5...105
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #4 Skrevet 2. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har inntrykk av at «samfunnet» forventer at dersom man har vært kjærester over flere år så er veien videre å flytte sammen -selv om man har barn på hver sin kant. Hva er dere erfaringer/anbefalinger? Anonymkode: 48ee9...041 Så langt ikke kjempebra erfaring nei. Ville nok styrt unna. Anonymkode: dff24...2d1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #5 Skrevet 2. november 2020 Her er det bare jeg som har barn, men skulle jeg valgt igjen hadde jeg valgt å være særboer. Enklere når ikke en "utenforstående" legger seg oppi barneoppdragelsen... Anonymkode: 8e340...fe0 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #6 Skrevet 2. november 2020 Mamma flyttet inn med kjæreste, pappa hadde kjæreste hvor de bodde hver til sitt. Alle parter hadde barn fra før. Funket uten tvil best med pappa. Var alltid hyggelig å møte kjæresten hans og barna hennes. Hos mamma ble det ikke hyggelig på samme måte, det var som å komme inn i et litt småfremmed hjem. Selv om han og barna var drithyggelige. Men funket forsåvidt bra hos mamma og. Men var litt tøft at man ikke følte seg 100% hjemme. Anonymkode: 91c23...2df 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #7 Skrevet 2. november 2020 Hadde aldri falt meg inn å flytte inn med en kjærste hvis jeg eller den hadde fler enn 1 barn hver og forholdet til barnas andre foreldre hadde mått være strålende. Det blir for mye for mye å forholde seg til, både for barna og meg selv. Så jeg med en far til mitt barn som later som jeg ikke eksisterer og mer eller mindre null kontakt, kunne ikke dratt flere barn inn i slikt tullerier. Og ikke minst pga mitt barn ikke burde se andre fedre er mer til stede, var heldige vi da og fant en barneløs kar, som ble en god far, helt uten at vi måtte dra andre barn inn i noe uforklarlige gruffer. Anonymkode: 81908...8e5
Gjest Alterego666 Skrevet 2. november 2020 #8 Skrevet 2. november 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er dere erfaringer/anbefalinger? Mine er dårlige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå