Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært på oul på Ahus i det siste? Kan far bli med? Det sto ingenting i brevet ang det, men en annen bekjent som er gravid sa at far ikke får bli med? Skulle egentlig ha oul på et mindre sykehus på torsdag, men fikk telefon fra Ahus nå om at den timen er avlyst og at jeg er satt på en ny i morgen, på Ahus. Fikk så en melding hvor det sto «under smittesituasjonen med koronaviruset har vi innført besøksstopp for å hindre smitte. Unntak: barn under 18 år, fødende og kritisk syke pasienter.». Tolker det sånn at far ikke får bli med på oul? Noen som vet bedre eller har vært der nylig? Jeg glemte jo å selvfølgelig å spørre. 

Anonymkode: 13d01...e4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Partner får desverre ikke bli med på UL på Ahus, men kan vente ute i glassgata (der Narvesen er) hvis det er ønskelig. 

Skrevet
1 minutt siden, mr.popcorn skrev:

Partner får desverre ikke bli med på UL på Ahus, men kan vente ute i glassgata (der Narvesen er) hvis det er ønskelig. 

Å nei, så leit :( Men forstår jo greia da, så klart .. Men det var trist. Nå ble jeg lei meg .. 

Takk for svar! Ts 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å nei, så leit :( Men forstår jo greia da, så klart .. Men det var trist. Nå ble jeg lei meg .. 

Takk for svar! Ts 

Mhm, det er kjipt. Men forståelig. Jeg krysser bare fingeren for at smitten ikke blir verre, sånn at partner fortsatt får bli med på fødselen når den tid kommer. 

Kan anbefale privat UL, vi gjorde det uka før den ordinære bare for at vi skulle få opplevelsen sammen. Men det koster jo litt. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Ts 

Lov å bli lei seg selv om man forstår tiltaket. Jeg ble også det, og savnet mannen min veldig under undersøkelsen.

Vi dro på privat ul i tillegg, der fikk mannen være med. Anbefaler det!

Anonymkode: 7c7cf...ae1

Skrevet

Anbefaler også privat først. :) da er man i det minste sammen hvis man skulle få dårlige nyheter.

Anonymkode: ae605...19e

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Ts 

Var på ul på Ahus for noen uker siden. Far fikk ikke bli med inn, men fikk maaaange bilder, og lov til å filme skjermen litt ❤️👍

Anonymkode: 9e7c4...b5d

Skrevet

Ja jeg gråt litt i dusjen etter å ha skrevet her ista, skulle veldig gjerne hatt han med. Men jeg har full forståelse for at det er som det er. Vi får heller bestille 3D litt senere slik at han får sett litt også :) 

Men det var den biten med «dårlige nyheter» som var ekkel, om noe skulle være galt i morgen og jeg sitter der helt alene å får beskjed om det. Utrolig trist at vi ikke får ha med far, det er en så stor glede og samtidig så sårbart, så det hadde vært fint å være sammen. Både for meg og for han. Meeeen, igjen, jeg har forståelse for situasjonen vi alle står i med smittesituasjonen. Absolutt. 

Takk for svar alle ❤️ Håper jeg får masse fine bilder som jeg kan vise han 😄

• Liker 1
Skrevet

Noen ganger er det lov å ha videosamtale med far! Vert å spør om

Anonymkode: 9de10...69d

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger er det lov å ha videosamtale med far! Vert å spør om

Ja jeg tenkte å iallefall høre om å filme litt bevegelser ogsånn, men vet jo at oul ikke er «for morroskyld», men for å se om barnet har det bra og vokser som det skal og slikt. Så jeg vet ikke om det er upassende å spørre heller? 😅 Men situasjonen er jo litt annerledes nå, og videosamtale var jo ikke så dumt! Jeg skal faktisk spørre, takk for tips. 

Ts 

Skrevet

Jeg fikk ikke filme eller ha partner på video, men vet om andre som fikk lov til dette på Ahus, så kommer nok litt ann på hvem du møter. Men fikk med mange fine bilder. 

Lykke til ❤️

Skrevet

Jeg skal på oul 19 november, og er ganske knust over at sambo ikke får være med. Jeg skjønner jo hvorfor, samtidig så er jeg livredd for å gå inn der alene og få dårlige nyheter. Dette er første gang for oss begge og vi hadde gledet oss til å kunne oppleve dette sammen😔

Skrevet
9 minutter siden, Oktava skrev:

Jeg skal på oul 19 november, og er ganske knust over at sambo ikke får være med. Jeg skjønner jo hvorfor, samtidig så er jeg livredd for å gå inn der alene og få dårlige nyheter. Dette er første gang for oss begge og vi hadde gledet oss til å kunne oppleve dette sammen😔

Har full forståelse for at du synes det er trist, det er jo en opplevelse man vil dele med partneren sin :) man er jo to om å sette et barn til verden (i de fleste tilfeller, iallfall). Når det er sagt, så vil jeg bare si at de aller, aller fleste gravide går fra ordinær ultralyd med bare fine beskjeder. Det er ikke så ofte de finner avvik, og som regel er det heller ikke alvorlige feil de finner. Jeg regner med at samboeren din kan vente i bilen eller et annet sted? Noen sykehus tillater også at partner får komme inn hvis de ser at noe er galt, så man slipper å være alene når man får en vond beskjed. Et annet godt tips kan være å bestille en privat ultralyd før den ordinære, så kan samboeren din være med under hele opplevelsen, og han er der skulle det være avvik. 

Anonymkode: 1a391...f96

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har full forståelse for at du synes det er trist, det er jo en opplevelse man vil dele med partneren sin :) man er jo to om å sette et barn til verden (i de fleste tilfeller, iallfall). Når det er sagt, så vil jeg bare si at de aller, aller fleste gravide går fra ordinær ultralyd med bare fine beskjeder. Det er ikke så ofte de finner avvik, og som regel er det heller ikke alvorlige feil de finner. Jeg regner med at samboeren din kan vente i bilen eller et annet sted? Noen sykehus tillater også at partner får komme inn hvis de ser at noe er galt, så man slipper å være alene når man får en vond beskjed. Et annet godt tips kan være å bestille en privat ultralyd før den ordinære, så kan samboeren din være med under hele opplevelsen, og han er der skulle det være avvik. 

Anonymkode: 1a391...f96

Ja, vi må se om vi ikke får bestilt på en privat klinikk. Men har opplevd at de også sier nei til at far kan ble med inn? 

Sambo skal være med å kjøre, så håper han får blitt med et lite stykke inn. Er så dårlig på å finne riktig vei når jeg er nervøs😅

Skrevet
36 minutter siden, Oktava skrev:

Ja, vi må se om vi ikke får bestilt på en privat klinikk. Men har opplevd at de også sier nei til at far kan ble med inn? 

Sambo skal være med å kjøre, så håper han får blitt med et lite stykke inn. Er så dårlig på å finne riktig vei når jeg er nervøs😅

Var på riksen igår og mannen kunne ikke bli med men fikk lov til å videoringe så han så allt det jeg så likevel 🥰

• Liker 2
Skrevet
36 minutter siden, Oktava skrev:

Det jeg over egentlig skulle skrive at det er min erfaring og, at mannen ikke kan være med privat 

Skrevet

Ts her. 

Det gikk helt fint på ultralyd, det var en sterk og frisk gutt :) 
Det var dessverre ikke lov til å bruke telefonen etter at man hadde spritet hendene etter å ha kommet inn på venterommet, så jeg turte ikke å spørre om å filme. Det var litt sårt med engang, men jeg glemte faktisk far litt når jeg så det lille nurket der inne 🙃

Anonymkode: 92f5d...84e

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Det gikk helt fint på ultralyd, det var en sterk og frisk gutt :) 
Det var dessverre ikke lov til å bruke telefonen etter at man hadde spritet hendene etter å ha kommet inn på venterommet, så jeg turte ikke å spørre om å filme. Det var litt sårt med engang, men jeg glemte faktisk far litt når jeg så det lille nurket der inne 🙃

Anonymkode: 92f5d...84e

Bra at alt var bra med gutten deres. 

Men husk, det verste man kan få er et nei.

Tror alle jordmødre vet at man har et stort ønske å vise babyen til partner, og mange får ja, noen får nei. 

Anonymkode: 9e7c4...b5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...