Gå til innhold

Pengegaver til ulike anledninger  

10 stemmer

1. 1. Til hvilke av disse anledningene er pengegaver innafor?

• Dåpsgave
      8
    • Konfirmasjonsgave
      9
    • Bryllupsgave
      6
    • Bursdagsgave
      8
    • Julegave
      6
    • Andre jubileer (gullbryllup, 25 år i samme jobb etc)
      5
    • Aldri
      0
  2. 2. Til hvilke av disse anledningene er pengegaver ikke innafor?

• Dåpsgave
      1
    • Konfirmasjonsgave
      1
    • Bryllupsgave
      4
    • Bursdagsgave
      1
    • Julegave
      2
    • Andre jubileer
      2
    • Det er alltid innafor
      5

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av flere tråder om gaver og pengegaver til ulike anledninger, gjennom flere år: Når er det greit å gi penger i gave, og når er det ikke greit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er greit i alle anledninger, men, jeg synes det er litt kjipt å gi til små barn i bursdager og til jul. 

Jeg er voksen og synes fremdeles det er kjipt å få penger til jul/bursdag. Kjedelig å pakke opp, ikke spennende, og gleden med gaven er jo å leke med den dagen etter. 

Anonymkode: 67614...279

Skrevet

Jeg syns det alltid er innafor. Jeg vil heller motta penger og bruke dem til noe jeg trenger, enn å få krims-krams jeg aldri vil bruke eller ikke liker. Jeg er minimalist da, så det henger sammen. Jeg vil heller bruke penger på et godt måltid med venner og familie enn å få en vase som står og støver ned. 

Anonymkode: 9aa16...ca0

Skrevet

Elsker å få penger. Slipper gaver som er umulige å bytte inn, i feil størrelse, ikke min smak osv. 

Vil tro de fleste barn får mange leker til bursdag og jul, så om de får penger fra en eller to er det nok ingen krise. 

Skrevet

Jeg har bestandig kjøpt julegaver i butikker og på nett. I år har jeg tenkt å gi gavekort, bortsett fra til ei, den yngste i familien. Der blir det pakker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...