Gå til innhold

Må pynte seg for å hente/levere i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var i mammaperm med yngste og skulle levere 3 åringen så hendte det at jeg dro på meg joggebuksa for å levere. Jeg hadde håret i hestehale, joggesko og en basic overdel. Dette ble kommentert, mor ser ustelt ut ved levering. Samme når jeg jobber kveld/natt og bare skal hente eller levere så kan jeg ikke komme i treningsklær eller joggebukse utenat det blir kommentert. 

Mor ser ustelt ut ved hente/levere situasjoner, blir det kommentert. Går jeg derimot kledd i ettersittende, mørke jeans og floyd overdel, da er jeg godkjent. Går jeg i arbeidsbukse/klær så er jeg godkjent. Joggebukse og treningsklær så får jeg kommentarer fra barnehagen.

Er det virkelig så viktig hvordan man ser ut når man skal hente/levere barna? 

Anonymkode: dff3d...9c3

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor har du hørt at det har blitt kommentert? Ved samtaler i bhg?

• Liker 23
Skrevet

Hæ? Hvem kommenterer og hvor blir det kommentert? 

Anonymkode: d9f7b...a8b

• Liker 40
Skrevet

Hæ? Hvem er det som har kommentert det?

I min barnehage er det helt normalt å komme i joggebukse, usminket og med håret i "mom-bun", eller i treningsklær. Har aldri noen sinne fått kommentar på det, eller sett noen reagere på andre som kommer slik. 

Anonymkode: 7753f...3fe

• Liker 24
Skrevet

😯 Det høres ikke ut som en barnehage det er verdt å beholde, for å  være helt ærlig. Vurdert å bytte?

Anonymkode: d3421...62f

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, Sirinna skrev:

På hvilken plattform får du disse kommentarene?

Ved samtale, ved kjapp kommentar når man nå leverer i porten. Ved blikk fra de ansatte. Jeg drar hjem etter nattevakt, steller og sender barna i barnehagen. Så drar jeg hjem for å sove før jeg henter de og har kvelden. Så skal jeg rett på ny nattevakt. Dette er kun en periode av livet og mulig jeg ser sliten ut, men det er veldig trygt og stabilt hos oss. 

• Liker 13
Skrevet

Høres veldig spesielt ut, hvis dette er tilfelle. Regner med de ansatte vet om jobben din.. 

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Hvem er det som har kommentert det?

I min barnehage er det helt normalt å komme i joggebukse, usminket og med håret i "mom-bun", eller i treningsklær. Har aldri noen sinne fått kommentar på det, eller sett noen reagere på andre som kommer slik. 

En annen mor fikk streng beskjed om å slutte å levere barna iført treningsklær. Neste gang hun hadde samtale fikk hun en kommentar på at hun har blitt bedre til å kle seg. Blant kommentarene var det også at treningsklærne hennes var slitte. Hun må stelle seg mer ute blant folk, mente denne barnehagen. 

Skrevet

Hva som er å se ustelt ut har lite med joggesko eller hestehale å gjøre. 

Man kan se svært fresh og velstelt ut i joggesko og en kul og selvsagt ren joggebukse, og hestehale har jeg da 90 % av tiden.

Om man ser ustelt ut går mer på matrester mellom tennene, ikke vasket soverusk ut av øynene, flekkete klær, kroppslukt, fett hår, skitne negler etc.

Hvor får du disse kommentarene?

Anonymkode: eff3f...b37

• Liker 16
Skrevet

Fikk samme kommentarer fra barnehagen og skole i forbindelse med foreldremøter. Helt merkelig at det skal være slik. På foreldremøter er jeg alltid ordentlig kledd, men etter lang natt med nyfødt baby kom jeg i joggebukse og håret i topp, det er visst ikke innafor. 

Anonymkode: e548f...3a2

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En annen mor fikk streng beskjed om å slutte å levere barna iført treningsklær. Neste gang hun hadde samtale fikk hun en kommentar på at hun har blitt bedre til å kle seg. Blant kommentarene var det også at treningsklærne hennes var slitte. Hun må stelle seg mer ute blant folk, mente denne barnehagen. 

Har svært vanskelig for å tro at dette er ikke er dratt helt ut av sammenheng. Kanskje denne moren kom stinkende av svette så det ble ubehagelig for andre?

• Liker 35
Skrevet
2 minutter siden, Alvario skrev:

Dette er noe barnehagen ikke vil kommentere på om det ikke henger sammen med andre bekymringer. 

For min del er der bare å melde meg om de føler for å sjekke ut hjemmet vårt. Vi har ingenting å skjule. Mannen jobber 7-16, jeg jobber natt, det er veldig kjekt at jeg henter og leverer. Da blir ikke barnas dager så veldig lange.

• Liker 3
Skrevet

Sier de direkte til deg at du ser ustelt ut? Høres jo ut som om ansatte i denne barnehagen mangler sosiale antenner. 

Det er holdninger jeg ikke hadde ønsket å gi til mine barn, så hadde byttet barnehage og gitt beskjed om hvorfor. 

Anonymkode: 8acff...428

• Liker 11
Skrevet

Det ville jeg sendt klage på til kommunen/eierne av barnehagen. Sånt har de faktisk ingenting med å blande seg opp i. 

Det er da helt vanlig å sykle/løpe til/fra jobb og levere/hente i samme slengen. Jeg har bare fått positive kommentarer når jeg henter/leverer i treningstøy, selv når jeg kommer der dysvett. "Oi, så flink og sprek du er", osv. 

• Liker 19
Skrevet

Hva som er å se ustelt ut har lite med joggesko eller hestehale å gjøre. 

Man kan se svært fresh og velstelt ut i joggesko og en kul og selvsagt ren joggebukse, og hestehale har jeg da 90 % av tiden.

Om man ser ustelt ut går mer på matrester mellom tennene, ikke vasket soverusk ut av øynene, flekkete klær, kroppslukt, fett hår, skitne negler etc.

Hvor får du disse kommentarene?

Klærne mine er alltid rene, har ikke hull, joggesko er i en lys rosa farge og skoene er nike. Jeg dusjer før jobb hver dag pga yrket mitt. Håret får jeg mye skryt av, det ser alltid pent ut, må  det er tykt og tungt. Derfor hestehale. Tenner pusser jeg minst to ganger daglig, jeg klarer ikke frokost før tannpuss. 

Barna har alltid rene klær, har ordentlig med uteklær og alltid kledd etter været. 

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De forteller deg dette ved «blikk»???

Er det noe du ikke forteller her? Har bhg feks sendt inn bekymringsmelding til barnehagen, og i den anledning også kommentert at du ser ustelt ut?

Anonymkode: 3dbfc...b31

Nei, de har ikke sendt noen bekymringsmelding. 

Blikk og kroppsspråk kan vel alle kjenne på, når du kommer til barnehagen og du ser at blikket måler deg fra topp til tå. 

Ellers fått beskjed ved samtale at man kler seg pent til levering/henting. Joggebukse og treningsklær er ikke pent. 

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har svært vanskelig for å tro at dette er ikke er dratt helt ut av sammenheng. Kanskje denne moren kom stinkende av svette så det ble ubehagelig for andre?

Vel, jeg møter henne stortsett og har aldri reagert på lukt eller lignende. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...