Gå til innhold

Flytte til Sverige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært inne på denne tanken i noen år, men har vært litt for feig til å gjøre noe ut av planene. Er det noen her som bor der og vil fortelle litt om hvordan det? 
Tenker blant annet på den økonomiske biten, de største forskjellene mellom Norge og Sverige, hvorfor dere trives i Sverige osv. 

Selv har jeg tenkt en del på hvordan norsk utdanning lar seg overføre til svenske forhold. Jeg er klar over at dette vil avhenge av fagretning osv, men noen som har erfaring med dette? 
Selv har jeg en mastergrad innen en teknisk fagretning som er veldig ettertraktet i Norge, men som er bygget på norsk regelverk. Det er er også krav til god skriftlig og muntlig formidlingsevne. Fagretningen finnes også i Sverige, men regelverket er noe annerledes + krav til god formidlingsevne på svensk. Er derfor litt usikker på hvor lett det vil være å skaffe seg jobb innenfor mitt fag. 

Anonymkode: 4c027...a98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i alle dager vil du flytte fra Norge til Sverige?

Anonymkode: a9f3a...616

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager vil du flytte fra Norge til Sverige?

Det var ikke det jeg spurte om, så slutt å spore av tråden. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enig. En helvetes uting, det der. Snart kommer det noen og skal fortelle deg at coronaen er verre i Sverige enn Norge også.

Anonymkode: fdf11...4cd

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du spurte om hvor lett det vil være for deg, med en udefinert utdannelse, å få jobb på et udefinert sted i Sverige. Det er det i alle fall vanskelig å svare godt på.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du spurte om hvor lett det vil være for deg, med en udefinert utdannelse, å få jobb på et udefinert sted i Sverige. Det er det i alle fall vanskelig å svare godt på.

Nei, jeg spurte om noen som bor der vil dele deres erfaring med å bo der. Videre delte jeg noen refleksjoner over ting jeg har tenkt som potensielt kan bli utfordrende med tanke på å flytte dit. Du er tydeligvis bare ute etter å kverulere, uten at det er noen grunn til det. Må være et trist liv. 

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo relevant da det antakeligvis ikke er mange i denne situasjonen (på "kvinneguiden") som kan svare deg ut av egen erfaring, og må derfor søke etter informasjon fra de samme kildene som du kunne søkt etter selv. Dessuten er det jo bra at noen i det heletatt svarer i tråden slik at den ikke bare forsvinner langt ned og ikke blir funnet av de personene som faktisk kanskje har erfaring med dette....

Anonymkode: 7525a...464

Skrevet

De jeg kjenner som har flyttet til Sverige, jobber i Norge. 

Anonymkode: 939bd...bd0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...