Akuline Skrevet 2. november 2020 #1 Skrevet 2. november 2020 (endret) Jeg er andregangs-gravid, og i ferd med å vokse ut av alle jakkene mine... Forrige svangerskap klarte jeg meg med den store vinterjakken min, men nå må jeg leke ute med en toåring i tillegg, og da er ikke "finjakken" så grei å bruke - og den er ikke vanntett.. Jeg håper også å kunne bruke bæresele med denne babyen (storebroren hatet det..), så da lurer jeg på om jeg skal kjøpe en bærejakke, som jeg kan bruke både nå i graviditeten og til bæring. Men jeg skulle helst hatt en som er vanntett, og som kan brukes både i vinter og til våren. Enten må den være ikke kjempetykk, så får jeg heller bruke genser under, eller ha flere "lag". Jeg synes det er vanskelig å finne noe som er vanntett, eller i det minste vannavvisende. På bonprix ser de ut til å være utsolgt for alt i størrelser mindre enn 42.. Har noen noen anbefalinger. Endret 2. november 2020 av Akuline
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #2 Skrevet 2. november 2020 Se på Bæreglede, de har noen - men de er ganske dyre. Jeg kjøpte en pent brukt softshelljakke på Finn (MaM - et av merkene de fører på Bæreglede). Den kan brukes til både mage- og ryggbæring. Helt vanlige gravidjakker kan også bruke til frontbæring, når magen din har blitt litt mindre etter fødsel. Jeg fikk ihvertfall plass til min en god stund inni der Anonymkode: 42b73...1cb 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #3 Skrevet 2. november 2020 Stormberg har forresten også helt ålreite jakker! Men ser ut som de enten er utgående eller skal byttes ut - kun XS igjen poå 60 %. Men de selges det også en del av på Finn. Anonymkode: 42b73...1cb 1
Akuline Skrevet 2. november 2020 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Se på Bæreglede, de har noen - men de er ganske dyre. Jeg kjøpte en pent brukt softshelljakke på Finn (MaM - et av merkene de fører på Bæreglede). Den kan brukes til både mage- og ryggbæring. Helt vanlige gravidjakker kan også bruke til frontbæring, når magen din har blitt litt mindre etter fødsel. Jeg fikk ihvertfall plass til min en god stund inni der Anonymkode: 42b73...1cb Ja, jeg har sett der, men har ikke lyst til å bruke flere tusen kr på en jakke jeg bare skal bruke kanskje et års tid :s Litt redd en vanlig gravidjakke må brukes veldig åpen i halsen når man bærer? Jeg har ikke funnet noen vanntette gravidjakker heller, som ikke koster skjorten. Man skal tydeligvis ikke valle rundt ute i regnet som gravid..
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #5 Skrevet 2. november 2020 Just now, Akuline said: Ja, jeg har sett der, men har ikke lyst til å bruke flere tusen kr på en jakke jeg bare skal bruke kanskje et års tid :s Litt redd en vanlig gravidjakke må brukes veldig åpen i halsen når man bærer? Jeg har ikke funnet noen vanntette gravidjakker heller, som ikke koster skjorten. Man skal tydeligvis ikke valle rundt ute i regnet som gravid.. Ja, det er veldig vanskelig det der. Det er vel bare et par internasjonale turmerker som fører noe som helst for gravide, men det selges ikke i Norge. Men overdelene til Stormberg var ihvertfall helt ok! Ser at de har inne regnjakka si i alle størrelser, ikke koster den skjorta heller. https://www.stormberg.com/no/moradalen-mom-regnjakke?refSrc=41125&nosto=nosto-page-product4 Jeg hadde skalljakken: https://www.stormberg.com/no/mobu-mom-skalljakke Men den er de tomme for. Anbefaler definitivt en runde på Finn! De fleste er villige til å sende akkurat sånt tøy, siden markedet ikke er så stort. Fant nesten alt bæretøyet til ihvertfall halv pris der. Anonymkode: 42b73...1cb 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #6 Skrevet 2. november 2020 4 minutter siden, Akuline said: Litt redd en vanlig gravidjakke må brukes veldig åpen i halsen når man bærer? Ja... Det er ulempen. Jeg løste det med høyhalsede klær og hals under, men helt optimalt er det jo ikke. Spesielt hvis det regner. Anonymkode: 42b73...1cb
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #7 Skrevet 2. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er veldig vanskelig det der. Det er vel bare et par internasjonale turmerker som fører noe som helst for gravide, men det selges ikke i Norge. Men overdelene til Stormberg var ihvertfall helt ok! Ser at de har inne regnjakka si i alle størrelser, ikke koster den skjorta heller. https://www.stormberg.com/no/moradalen-mom-regnjakke?refSrc=41125&nosto=nosto-page-product4 Jeg hadde skalljakken: https://www.stormberg.com/no/mobu-mom-skalljakke Men den er de tomme for. Anbefaler definitivt en runde på Finn! De fleste er villige til å sende akkurat sånt tøy, siden markedet ikke er så stort. Fant nesten alt bæretøyet til ihvertfall halv pris der. Anonymkode: 42b73...1cb Regnjakken var jo veldig overkommelig pris på Har ikke funnet noe på finn i nærheten av her jeg bor, og veldig skeptisk til å kjøpe noe hvor jeg må forhåndsbetale.. men må kanskje gå for den løsningen.. Anonymkode: 9754a...94a
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #8 Skrevet 2. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Regnjakken var jo veldig overkommelig pris på Har ikke funnet noe på finn i nærheten av her jeg bor, og veldig skeptisk til å kjøpe noe hvor jeg må forhåndsbetale.. men må kanskje gå for den løsningen.. Anonymkode: 9754a...94a Ja, den var veldig rimelig! Føles helt klart litt ekkelt, men gå for folk som har gode vurderinger. Da er nok sjansen veldig liten for å bli "svindlet" Har du sjekket ut Zalando? Usikker på kvaliteten på alt, men de har ihvertfall noe, og der er det jo relativt lett å både returnere og eventuelt reklamere. https://www.zalando.no/modern-eternity-ciara-lett-jakke-black-m2a29m00f-q11.html https://www.zalando.no/mamalicious-mlshella-dotaop-3in1-lett-jakke-olive-nightblack-m6429m012-n11.html Anonymkode: 42b73...1cb 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #9 Skrevet 2. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, den var veldig rimelig! Føles helt klart litt ekkelt, men gå for folk som har gode vurderinger. Da er nok sjansen veldig liten for å bli "svindlet" Har du sjekket ut Zalando? Usikker på kvaliteten på alt, men de har ihvertfall noe, og der er det jo relativt lett å både returnere og eventuelt reklamere. https://www.zalando.no/modern-eternity-ciara-lett-jakke-black-m2a29m00f-q11.html https://www.zalando.no/mamalicious-mlshella-dotaop-3in1-lett-jakke-olive-nightblack-m6429m012-n11.html Anonymkode: 42b73...1cb Liker vanligvis zalando, ja, for det er lett å returnere. Men synes det er dårlig info om jakkene. Som den nederste i linken din, står ikke noe om vanntett på den, og den øverste er utsolgt. Går jo selvsagt an å bestille og returnere, men litt ergerlig å bestille et titalls jakker og måtte returnere alt (og om den er vanntett vet man jo ikke uten å ha prøvd den ute i regnet når de ikke skriver noe om det.) Anonymkode: 9754a...94a
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #10 Skrevet 2. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Liker vanligvis zalando, ja, for det er lett å returnere. Men synes det er dårlig info om jakkene. Som den nederste i linken din, står ikke noe om vanntett på den, og den øverste er utsolgt. Går jo selvsagt an å bestille og returnere, men litt ergerlig å bestille et titalls jakker og måtte returnere alt (og om den er vanntett vet man jo ikke uten å ha prøvd den ute i regnet når de ikke skriver noe om det.) Anonymkode: 9754a...94a Enig, de er generelt dårlige på "brukstøy" - man må vite hva man skal ha og kjøper, for du finner det ikke ut via deres nettside. Mamalicious-jakka er softshell, så tipper den er bittelitt vannavstøtende, men ikke tett. Ble veldig frustrert over klesmarkedet for gravde selv, når jeg trengte funksjonelt tøy. Nesten litt rart at ingen har tatt den "nisjen". Noen av turtøymerkene, utenom Stormberg, burde jo se nytten av å lage opp tøy som ikke trenger å byttes ut hver eneste sesong - det kan bare ligge og selges jevnt og trutt uten noe særlig fornyelse. Som gravid tar man gjerne det man får tak i uansett, siden det ikke er noen reelle alternativer. Anonymkode: 42b73...1cb
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #11 Skrevet 2. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig, de er generelt dårlige på "brukstøy" - man må vite hva man skal ha og kjøper, for du finner det ikke ut via deres nettside. Mamalicious-jakka er softshell, så tipper den er bittelitt vannavstøtende, men ikke tett. Ble veldig frustrert over klesmarkedet for gravde selv, når jeg trengte funksjonelt tøy. Nesten litt rart at ingen har tatt den "nisjen". Noen av turtøymerkene, utenom Stormberg, burde jo se nytten av å lage opp tøy som ikke trenger å byttes ut hver eneste sesong - det kan bare ligge og selges jevnt og trutt uten noe særlig fornyelse. Som gravid tar man gjerne det man får tak i uansett, siden det ikke er noen reelle alternativer. Anonymkode: 42b73...1cb Ja, veldig enig. Stormberg-jakkene har jeg sett har fått en del kritikk, alt for stive, ikke nok plass til magen, osv. Turbukse-problematikken har jeg løst med å gå med smekken åpen, og ha bukseseler for å holde den oppe.. elegant Men vanskeligere med jakken, spesielt når man bor på Vestlandet med masse regn og vind og drittvær :s Ikke fristende å bare gå med åpen jakke og genser under, blir søkkvåt på magen da.. Anonymkode: 9754a...94a
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #12 Skrevet 2. november 2020 28 minutter siden, Akuline skrev: Ja, jeg har sett der, men har ikke lyst til å bruke flere tusen kr på en jakke jeg bare skal bruke kanskje et års tid :s Litt redd en vanlig gravidjakke må brukes veldig åpen i halsen når man bærer? Jeg har ikke funnet noen vanntette gravidjakker heller, som ikke koster skjorten. Man skal tydeligvis ikke valle rundt ute i regnet som gravid.. Mange av jakkene på bæreglede kan man bruke som en helt vanlig jakke etter endt bæretid, så man får brukt de så lenge man vil. Anonymkode: 390e5...859 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #13 Skrevet 2. november 2020 Denne! https://hoyer.no/dame/yr-coat-m/?productId=4139552&gclid=CjwKCAiA-f78BRBbEiwATKRRBP2ETl75zjTMifNok2qhIz23a0j3nyX9Amh2O7qXubNnJN1zaMfCqxoCVo0QAvD_BwE Kjøpte den da jeg var gravid. Den er såpass romslig at jeg brukte den som høygravid. Bruker den også nå som jeg ikke er gravid fordi det kan knytes stramt med båndet. Brukte den til bæring forrige uke faktisk, fungerte helt supert! I tillegg er den jo vanvittig fin 😍 ser ut som en vanlig kåpe men den er vanntett. Det er også hette gjemt inni kragen. Anonymkode: a6d23...c77
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #14 Skrevet 2. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Denne! https://hoyer.no/dame/yr-coat-m/?productId=4139552&gclid=CjwKCAiA-f78BRBbEiwATKRRBP2ETl75zjTMifNok2qhIz23a0j3nyX9Amh2O7qXubNnJN1zaMfCqxoCVo0QAvD_BwE Kjøpte den da jeg var gravid. Den er såpass romslig at jeg brukte den som høygravid. Bruker den også nå som jeg ikke er gravid fordi det kan knytes stramt med båndet. Brukte den til bæring forrige uke faktisk, fungerte helt supert! I tillegg er den jo vanvittig fin 😍 ser ut som en vanlig kåpe men den er vanntett. Det er også hette gjemt inni kragen. Anonymkode: a6d23...c77 På denne lenken var det litt mer info: https://vrimmel.com/products/4130548?variant=31974071664772&utm_medium=cpc&utm_source=google&utm_campaign=Google Shopping&gclid=CjwKCAiA-f78BRBbEiwATKRRBLMydLz_EII8BRPVvEOi4Rb-Qo5mD0TT--18LBWkNe1sm_4fQkcOyRoC_24QAvD_BwE Anonymkode: a6d23...c77
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #15 Skrevet 2. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: På denne lenken var det litt mer info: https://vrimmel.com/products/4130548?variant=31974071664772&utm_medium=cpc&utm_source=google&utm_campaign=Google Shopping&gclid=CjwKCAiA-f78BRBbEiwATKRRBLMydLz_EII8BRPVvEOi4Rb-Qo5mD0TT--18LBWkNe1sm_4fQkcOyRoC_24QAvD_BwE Anonymkode: a6d23...c77 Den var fin, men forferdelig dyr. 3 500 har jeg aldri noen sinne brukt på en jakke. Jeg har tre-fire vanntette regnkåper fra før, så jeg trenger ikke en ny en jeg kan bruke til vanlig. Så det er blant annet derfor jeg ikke vil bruke tusenvis på dette; det er kun for de resterende tre månedene av svangerskapet og noen måneders bæring etterpå jeg trenger en jakke. Jeg vil helst ikke bruke tusenvis for å ha enda en jakke i skapet. Anonymkode: 9754a...94a
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #16 Skrevet 2. november 2020 13 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, veldig enig. Stormberg-jakkene har jeg sett har fått en del kritikk, alt for stive, ikke nok plass til magen, osv. Turbukse-problematikken har jeg løst med å gå med smekken åpen, og ha bukseseler for å holde den oppe.. elegant Men vanskeligere med jakken, spesielt når man bor på Vestlandet med masse regn og vind og drittvær :s Ikke fristende å bare gå med åpen jakke og genser under, blir søkkvåt på magen da.. Anonymkode: 9754a...94a Jeg synes skalljakka var helt ok, men litt stiv ja. Mest irriterende fordi jeg synes den bråkte en del. Ikke ekstremt stor plass til magen heller (men det holdt for min del). Men den skal ha for at den faktisk funket da, til sitt bruk, gjennom vinteren i skogen. Hadde ull under, og den tålte regn så jeg holdt meg varm og tørr. Det er jo noe Haha! Velkjent. Jeg bodde i en skibukse med stretch som egentlig var for stor etter vektnedgang for noen år siden. Følte meg ikke superelegant der jeg vagget rundt i skogen, nei 😅 Anonymkode: 42b73...1cb
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #17 Skrevet 2. november 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den var fin, men forferdelig dyr. 3 500 har jeg aldri noen sinne brukt på en jakke. Jeg har tre-fire vanntette regnkåper fra før, så jeg trenger ikke en ny en jeg kan bruke til vanlig. Så det er blant annet derfor jeg ikke vil bruke tusenvis på dette; det er kun for de resterende tre månedene av svangerskapet og noen måneders bæring etterpå jeg trenger en jakke. Jeg vil helst ikke bruke tusenvis for å ha enda en jakke i skapet. Anonymkode: 9754a...94a Du spurte etter anbefalinger og det fikk du - værsågod for tipset. Du nevnte ikke noe om prisklasse. Anonymkode: a6d23...c77 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #18 Skrevet 2. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du spurte etter anbefalinger og det fikk du - værsågod for tipset. Du nevnte ikke noe om prisklasse. Anonymkode: a6d23...c77 Ingen grunn til å bli sur? Ja, takk for tipset, jeg kommenterte bare at den ikke var noe for meg. Jeg har nevnt at jeg ikke ønsker å bruke mange tusenlapper, jo.. Anonymkode: 9754a...94a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå