magolia Skrevet 1. august 2005 #1 Del Skrevet 1. august 2005 Vi skal feire bursdag neste mandag og skal servere reker med tilbehør. Standard er jo å ha loff og majones til, men jeg kunne tenke meg å lage noe mer... Noen som har forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. august 2005 #2 Del Skrevet 1. august 2005 Ikke glem hvitløksmajones og urtemajones...... God loff, og sitron på gul flaske. Litt salat og en god hvitvin, da har ihvertfall jeg alt jeg trenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarabi Skrevet 1. august 2005 #3 Del Skrevet 1. august 2005 Hell en cm kikoman i et lite glass og hakk opp masse hvitløk og ha oppi. Dette bør stå en dag eller to. Dypp rekene oppi eller ha det på rekene på loffen. Dette er sinnsykt godt, og jeg tror at de fleste som smaker det vil like det :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydukke Anna Skrevet 1. august 2005 #4 Del Skrevet 1. august 2005 Min mann så litt rart på meg første gang jeg sa at vi kunne ha ostesufflé ved siden av rekene. Men da det sto på bordet ble han superfornøyd og det ble jammen de andre gjestene også, og jeg visste hva jeg gjorde. Jeg synes virkelig en ostesufflé gjør rekemåltidet litt mer spennende, men jeg pleier å ha loff, majones og sitron ved siden av også. Så kan man jo velge litt selv. Men ostesufflé ved siden av hvert fall verdt et forsøk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morea Skrevet 1. august 2005 #5 Del Skrevet 1. august 2005 Tzatziki har jeg alltid til reker. Bruker det istedet for majones, som jeg ikke er glad i. Det er jo godt til salater og sånt også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. august 2005 #6 Del Skrevet 1. august 2005 Henger meg på soyasaus/hvitløksausen til Sarabi. Men jeg hakker chili, river litt ingefær, bruker mørk soyasaus og en skvis lime i tillegg. Denne sausen er god i dryppe over stekt ris også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 1. august 2005 Forfatter #7 Del Skrevet 1. august 2005 Takk for mange god tips! Har du en god oppskrift på ostesufflé Tøydokke Anna? Tror jeg faktisk skal lage både tzatziki (...elsker tzatziki, men har aldri spist det med reker....) og soyasausblandingen til Sarabi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 1. august 2005 #8 Del Skrevet 1. august 2005 Jeg bruker en blanding av lettrømme, majones, hvitløk og agurk (ikke ulik tzatziki .. men den er jo laget på yogert) - og gjerne avocado og evt. hardkokte egg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydukke Anna Skrevet 1. august 2005 #9 Del Skrevet 1. august 2005 Ostesufflé Lag hvit saus av 3 ss smør som du smelter og ha så i ca 3 ss hvetmel og rør inn melk under omrøring mens sausen koker opp (Jeg slumper med melken, men sausen skal bli litt tykk, blir den for tynn blir suffleen litt "suppete"). Smak til med litt salt og pepper (evt bittelitt muskatnøtt). Når sausen har kokt opp til passe tykkelse rører du inn ca 2,5 dl reven ost som smelter i sausen. Skill eggehvite og eggeplomme av 4 egg. Plommene rører du inn i den hvite sausen og hvitene stivpisker du før du forsiktig vender dem inn i sausen. Hell alt i en smurt sufflé form (eller hvert fall en form med høye kanter). Dette steker du i ovnen på 200 grader i ca 40 minutter. Og husk at det er bedre at gjestene venter på suffleen enn at suffleen venter på gjestene!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 1. august 2005 #10 Del Skrevet 1. august 2005 hakket løk dill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Bilbao~ Skrevet 1. august 2005 #11 Del Skrevet 1. august 2005 Fersk basilikum!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 1. august 2005 #12 Del Skrevet 1. august 2005 Tynne skiver avocado, evt guacamole, er godt til reker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona Skrevet 1. august 2005 #13 Del Skrevet 1. august 2005 Jeg bruker sitronpepper til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Toro_Jenta Skrevet 1. august 2005 #14 Del Skrevet 1. august 2005 vi har et nett med blåskjell til som jeg damper i en gryte bruker en boks eplesider .. faktisk veldig godt de skjellene som ikke åpner seg kaster du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2005 #15 Del Skrevet 2. august 2005 Dill er et must! Og stangselleri i små biter er "jummi"... Skal forresten prøve tzatziki, for jeg liker ikke majones jeg heller. Takker for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2005 #16 Del Skrevet 2. august 2005 Jeg syns det er kjempegodt med paprika til reker også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjerna Skrevet 4. august 2005 #17 Del Skrevet 4. august 2005 Avokado biter og hakka løk!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2005 #18 Del Skrevet 4. august 2005 Avocado, tynne tomatskiver, hakket løk. Og denne dressingen: 2 dl rømme 1 dl majones (smak til) saften av ca en halv sitron pepper salt et lite hvitløksfedd masse ferskhakket dill!!! Må prøve seg frem for å finne perfekt blanding, men denne blir alltid vellykket og smaker supergodt på et rekesmørbrød!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 4. august 2005 #19 Del Skrevet 4. august 2005 Hakket vårløk, enkelt og greit. Ikke et rekesmørbrød uten her. Går ann å bruke purre også, men den er litt seigere og ikke så godt syns jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 4. august 2005 #20 Del Skrevet 4. august 2005 Jeg vet om noen som synes det er godt med fiskepudding til reker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå