Gjest PunkCouture Skrevet 2. november 2020 #1 Skrevet 2. november 2020 Jeg har vært naturlig blond fra naturens side, men håret har blitt mørkere de siste 10 årene, slik det gjerne blir. Akkurat nå er jeg ikke sikker på hva jeg skal kalle min naturlige hårfarge, men kanskje mellomblondt? Det er i alle fall noe mellom blondt og brunt i etterveksten. Siden jeg var 15 år har jeg tatt lyse striper, og nå er jeg 30 år. Jeg er altså vant til å være lys, og jeg er ikke misfornøyd med det, men samtidig begynner etterveksten å bli såpass mørk at kontrasten mellom det og stripene blir litt for stor. I tillegg er håret mitt litt matt etter all blekingen gjennom årene, men det ser ikke usunt ut heller. Det jeg kunne tenkt meg, er å farge, eller evt. tone håret litt mørkere for å få en mer helhetlig manke. Det må ikke nødvendigvis være 100% likt etterveksten min, men noe nærmere, i alle fall. Jeg tenker mellomblondt eller en veldig lys brun, men er usikker akkurat på hva jeg vil kle. Og jeg er også ganske redd for å velge feil, eller å gå til feil frisør, at det skal bli et dårlig utfall osv. Jeg vet heller ikke hva jeg skal forvente, siden jeg aldri har gjort det. Om jeg må gjøre det i flere omganger, og sånt. I tillegg har jeg ikke så god råd, så jeg vurderer også å gjøre det selv, men jeg er veldig skeptisk til at jeg skal klare å få det fint. Jeg har sett noen YT-videoer der blonde har farget håret i to omganger på rad, og faktisk fått et fint resultat, men det virker veldig risikabelt å prøve. Jeg vil si at etterveksten min likner fargen Cameron Diaz har øverst i håret på bildet her: https://stylistaz.com/hartrend-ettervekst Og jeg ønsker å farge håret omtrent i den fargen, evt. litt mørkere. Ca. slik som bildene viser når jeg googler medium blonde, evt. light brown. Hvis noen vet om noen frisører i Drammen eller Asker-området som er veldig gode på å se hvilke farger folk kler, kom gjerne med tips. Og tips generelt mottas med stor takknemlighet Beklager at dette ble litt langt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå