AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #1 Skrevet 2. november 2020 Hei! Kjæresten har 3 barn fra før som han har annenhver uke. Kjæresten har en reisejobb der han jobber 1 uke på og 1 uke fri. Vanligvis 14 dager på/av men moren til barna ønsker at han skal bytte hver uke i stedet. Dette fører til at på byttedagene (torsdag) er han som oftest ikke hjemme før sent på kvelden og noen må hente barna på skolen og legge dem på kvelden. Evt være hos mor en dag ekstra hvis det passer for henne. Og de dagene han reiser så liker han å ta et fly som går så tidlig at han og barna må opp rundt kl 05 og må ha barnevakt hos noen andre frem til skolen begynner halv 9. En gang i blant drar de til mor kvelden før men som regel passer det ikke. Kjæresten kan ta et fly som går litt senere og selv rekke levere barna på skolen til riktig tid, men han får en del dødtid i påvente av neste fly og sier han ikke orker det. Jeg er ikke sikker, men stusser litt på at han velger det som er mest praktisk for seg selv ved å reise veldig tidlig og samtidig komme hjem sent 1 uke etterpå og dermed må ha barnevakt 1-2 ganger hver uke han har barna. Tenker at hadde det vært mine hadde jeg prioritert barna og skapt en litt mer stabil situasjon ved å komme meg tidligere hjem på bytte dagen og avvente reise noen timer slik at de ikke må ha barnevakt. Selv om jeg måtte ha ventet noen timer ekstra før neste fly. Og jobben er veldig fleksibel og påvirkes ikke av at han kommer til et litt annet tidspunkt. Da han har stedfortreder der. Vi bor ikke i samme by og per nå er det ikke noe jeg kan bidra med iform av levering av barna. Og forholdet er nokså nytt enda. Men synes litt synd i dem som knapt rekker pakke ut tingene sine før de må dra igjen 😢 Jeg har ikke så mye jeg skulle sagt her men stusser litt og vet ikke helt om det sender ut de beste signalene for evt å få barn sammen i fremtiden. Bare jeg som synes det virker litt mer kaotisk enn det strengt tatt trenger å være? Anonymkode: 1dec8...dd5 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #2 Skrevet 2. november 2020 Enig med deg. Hadde vært en deal breaker i et forhold for min del om jeg selv ønsket meg barn. Anonymkode: f1cdb...568 21
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #3 Skrevet 2. november 2020 Her må han endre noe. Jeg skjønner ikke at han orker å ha det slik, hverken for egen del eller barnas del. Merker jeg blir litt stresset bare av å lese om disse morgenene kl. 05 med levering av tre barn før jobbreise. Jeg tenker at han har tre muligheter: - Justere reisingen etter barna. Velg andre reisetidspunkt så han får ordnet det han skal først. Evt. reis noe mindre (det kan godt hende det faktisk er en mulighet i jobben selv om han ikke gir inntrykk av det). - Bytt jobb. - Juster samværsavtale, ned fra 50 til f.eks. 40%. Anonymkode: 5d7e6...142 9
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #4 Skrevet 2. november 2020 Jeg hadde faktisk mistet litt respekten for en mann som var så egoistisk. Hadde ikke ønsket å være med en sånn mann, og hvertfall ikke fått barn med han!!! Anonymkode: 79999...f8c 13
PM75 Skrevet 2. november 2020 #5 Skrevet 2. november 2020 Du har et par store, røde flagg der. Det er nok lurt å vurdere mannen litt mer nøye før du investerer noe mer tid i relasjonen. 5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #6 Skrevet 2. november 2020 Syns det er merkelig at han trenger barnevakt på morgenen fra kl 5, da bør han ta et senere fly! Men syns også det er merkelig at dem da velger torsdag som byttedag. Kan han få byttet det til fredag? Eller må han ha barnevakt etter skolen/kvelden da også? Anonymkode: f2064...092 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #7 Skrevet 4. november 2020 Takk for innspill. Tenker også at det er bedre han ofrer seg og må vente noen timer på mellomlanding midt på dagen, enn at barna må opp kl 05 og vente flere timer før skolen begynner. I teorien har han dem mer 40% enn 50. Men det ble endelig fordelt for et halvår siden og han er veldig opptatt av at det skal være likt mellom han og mor. Begge bil egentlig ha dem mere, enn den andre. Virker ikke som det er hjelp i å bytte dag heller, fordi han delvis valgfritt kommer sent hjem og drar tidlig, så de må enten være hos mor en natt ekstra eller passes av familiemedlemmer. Jobben sier han at han vil beholde. Får innimellom en følelse av at ingen vil ha barna og har ingen god unnskyldning for at dem ikke kan være hos den ene forelderen. Mor sier hun ikke kan ha dem en ekstra dag f.eks. men vet ikke hvorfor. Men begge er bastante på å ha dem mest mulig men i praksis er det noe annet. Har som sagt ikke noe jeg skulle sagt men synes det er litt unødig styr for disse ungene. De er alle under 10 år og må stadig på farten.. Anonymkode: 1dec8...dd5
Eryxo Skrevet 4. november 2020 #8 Skrevet 4. november 2020 Her bør far finne en annen løsning, dette går jo ut over barna. Hvis han absolutt skal beholde jobben, så kan han jo ikke ha barna så mye, når han uansett dytter dem over på en barnevakt. 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #9 Skrevet 10. november 2020 Spurte kjæresten på nytt om å foreslå å ha barna 14 dager hver. Så ble det i allefall litt mer ro for barna og mindre behov for barnevakt. Men han sa han ikke hadde spurt barnas mor om det i det hele tatt, tidligere. Så det hadde visst ikke vært et tema. Men han ville ikke ta det opp nå heller, fordi han sier det er bedre at moren foreslår noe for damer sier alltid nei hvis en mann kommer med et forslag. Prøvde å si at det kunne jo være lurt å være i forkant og finne en litt bedre løsning. Ellers foreslår hun kanskje 60/40 i stedet, noe som jo er forståelig fra hennes side. Men det var visst bedre å la det skure og gå til hun kom med et nytt forslag. Ikke noe mer å gjøre med den saken. Men litt kjipt for barna å "alltid" være på farten. Og kanskje det kunne ordnet seg bare foreldrene kommuniserte litt. Må en eventuell ny ordning gjennom rettssak igjen eller lignende? Siden tidligere avtaler dem imellom har blitt avgjort med rettssak. Anonymkode: 1dec8...dd5
cilla89 Skrevet 10. november 2020 #10 Skrevet 10. november 2020 Ikke en mann jeg ville vurdert å få barn med, men for all del, mulig han fungerer som kjæreste. Å dra opp små barn kl 05 om morgenen annenhver uke, ødelegge rutiner og legge opp til trøtte barn som faktisk skal på skolen for å lære... Fordi man selv synes det er kjedelig å mellomlande; det er utelukkende egoistisk! Og slike egoistiske sider skal man sette til side når man har barn. Her kunne barna fått stått opp til normal tid, de kunne kost seg med frokost sammen og fått"markert" avslutning på samværet før levering på skolen... Personlig hadde jeg heller ikke ønsket å være kjæreste med en som setter seg selv så mye høyere enn egne barn, men det er nå min mening. 5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #11 Skrevet 11. november 2020 On 11/4/2020 at 3:20 PM, AnonymBruker said: Takk for innspill. Tenker også at det er bedre han ofrer seg og må vente noen timer på mellomlanding midt på dagen, enn at barna må opp kl 05 og vente flere timer før skolen begynner. I teorien har han dem mer 40% enn 50. Men det ble endelig fordelt for et halvår siden og han er veldig opptatt av at det skal være likt mellom han og mor. Begge bil egentlig ha dem mere, enn den andre. Virker ikke som det er hjelp i å bytte dag heller, fordi han delvis valgfritt kommer sent hjem og drar tidlig, så de må enten være hos mor en natt ekstra eller passes av familiemedlemmer. Jobben sier han at han vil beholde. Får innimellom en følelse av at ingen vil ha barna og har ingen god unnskyldning for at dem ikke kan være hos den ene forelderen. Mor sier hun ikke kan ha dem en ekstra dag f.eks. men vet ikke hvorfor. Men begge er bastante på å ha dem mest mulig men i praksis er det noe annet. Har som sagt ikke noe jeg skulle sagt men synes det er litt unødig styr for disse ungene. De er alle under 10 år og må stadig på farten.. Anonymkode: 1dec8...dd5 Stakkars unger 🥺😨 Anonymkode: a7edb...3e7
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #12 Skrevet 11. november 2020 16 timer siden, cilla89 skrev: Ikke en mann jeg ville vurdert å få barn med, men for all del, mulig han fungerer som kjæreste. Å dra opp små barn kl 05 om morgenen annenhver uke, ødelegge rutiner og legge opp til trøtte barn som faktisk skal på skolen for å lære... Fordi man selv synes det er kjedelig å mellomlande; det er utelukkende egoistisk! Og slike egoistiske sider skal man sette til side når man har barn. Her kunne barna fått stått opp til normal tid, de kunne kost seg med frokost sammen og fått"markert" avslutning på samværet før levering på skolen... Personlig hadde jeg heller ikke ønsket å være kjæreste med en som setter seg selv så mye høyere enn egne barn, men det er nå min mening. Mhm. Det er litt røde flagg for meg at han ikke gjør noe med det. Hverken utsette reise med noen timer eller foreslå annen avtale med mor. Men heller venter på at hun skal ta det opp. Anonymkode: 1dec8...dd5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #13 Skrevet 11. november 2020 På 4.11.2020 den 15.20, AnonymBruker skrev: Begge bil egentlig ha dem mere, enn den andre. Anonymkode: 1dec8...dd5 Sitat Får innimellom en følelse av at ingen vil ha barna og har ingen god unnskyldning for at dem ikke kan være hos den ene forelderen. Mor sier hun ikke kan ha dem en ekstra dag f.eks. men vet ikke hvorfor. Men begge er bastante på å ha dem mest mulig men i praksis er det noe annet. Det du sier her er jo selvmotsigende. Anonymkode: dc21f...76f
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #14 Skrevet 11. november 2020 På 4.11.2020 den 15.20, AnonymBruker skrev: Takk for innspill. Tenker også at det er bedre han ofrer seg og må vente noen timer på mellomlanding midt på dagen, enn at barna må opp kl 05 og vente flere timer før skolen begynner. I teorien har han dem mer 40% enn 50. Men det ble endelig fordelt for et halvår siden og han er veldig opptatt av at det skal være likt mellom han og mor. Begge bil egentlig ha dem mere, enn den andre. Virker ikke som det er hjelp i å bytte dag heller, fordi han delvis valgfritt kommer sent hjem og drar tidlig, så de må enten være hos mor en natt ekstra eller passes av familiemedlemmer. Jobben sier han at han vil beholde. Får innimellom en følelse av at ingen vil ha barna og har ingen god unnskyldning for at dem ikke kan være hos den ene forelderen. Mor sier hun ikke kan ha dem en ekstra dag f.eks. men vet ikke hvorfor. Men begge er bastante på å ha dem mest mulig men i praksis er det noe annet. Har som sagt ikke noe jeg skulle sagt men synes det er litt unødig styr for disse ungene. De er alle under 10 år og må stadig på farten.. Anonymkode: 1dec8...dd5 Hvorfor tenker du at det er din oppgave å ordne opp i dette? Du skal bli sammen med en med tre barn fra før som han ikke prioriterer, dump han. Anonymkode: 6d52f...7e2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #15 Skrevet 11. november 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Spurte kjæresten på nytt om å foreslå å ha barna 14 dager hver. Så ble det i allefall litt mer ro for barna og mindre behov for barnevakt. Men han sa han ikke hadde spurt barnas mor om det i det hele tatt, tidligere. Så det hadde visst ikke vært et tema. Men han ville ikke ta det opp nå heller, fordi han sier det er bedre at moren foreslår noe for damer sier alltid nei hvis en mann kommer med et forslag. Prøvde å si at det kunne jo være lurt å være i forkant og finne en litt bedre løsning. Ellers foreslår hun kanskje 60/40 i stedet, noe som jo er forståelig fra hennes side. Men det var visst bedre å la det skure og gå til hun kom med et nytt forslag. Ikke noe mer å gjøre med den saken. Men litt kjipt for barna å "alltid" være på farten. Og kanskje det kunne ordnet seg bare foreldrene kommuniserte litt. Må en eventuell ny ordning gjennom rettssak igjen eller lignende? Siden tidligere avtaler dem imellom har blitt avgjort med rettssak. Anonymkode: 1dec8...dd5 Igjen, hvorfor er det din oppgave å ordne opp i det her... Anonymkode: 6d52f...7e2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #16 Skrevet 11. november 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Igjen, hvorfor er det din oppgave å ordne opp i det her... Anonymkode: 6d52f...7e2 Dette er ikke min oppgave å ordne opp i, som sagt tidligere. Jeg spurte litt her på forumet for å høre om dette var rimelig overfor barna, da jeg ikke har barn selv enda. Men skjønner jo her at mine mistanker var riktig, om at han prioriterer seg selv over barna. Noe som ikke er bra! Og barna fortjener bedre behandling enn dette. Og det gjør at hele forholdet mellom han og meg, får en annen vending. Da jeg ikke ønsker en slik far for evt. fremtidige barn. Og da jeg tok det opp med han var det jo tydelig at han ikke vil gjøre så mye tiltak for å endre situasjonen for barna. Fortsatt ikke min oppgave å ordne opp i det, men det sa i alle fall mye om han som person og endret mitt syn på han. Og er veldig glad jeg stilte slike spørsmål nå og ikke etter vi evt fikk egne barn. Syn på barneoppdragelse og prioritering av familie er jo noe man bør finne ut av tidlig 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det du sier her er jo selvmotsigende. Anonymkode: dc21f...76f Som jeg skrev, så var det en følelse jeg fikk. Siden når det kommer til stykket så kan ingen av foreldrene ha dem eller tilrettelegger for å ha de en eller to dager mer enn den andre. Og må ofte passes av søskenbarn eller tanter. Men i rettssaken så gikk det ut på at begge ville ha dem mest mulig. Anonymkode: 1dec8...dd5 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #17 Skrevet 11. november 2020 For noen tafatte foreldrene! Skal han ha 50%, så får han ta seg av de 50%! Og unger skal slippe å stå opp kl 5 fordi det er mer praktisk for FAR! Anonymkode: 56ee6...477
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #18 Skrevet 11. november 2020 Hadde ikke orket dette forholdet... Anonymkode: 00381...5f8
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #19 Skrevet 18. november 2020 Dere har helt rett. Ikke bra for barna sin del og far bør kunne stå litt mer opp for dem. Og ikke la være å foreslå nye ordninger med moren. Har foreslått å endre byttedag men det var heller ikke mulig, hvis det ikke kom som forslag fra mor. Altså lar bare far det skure og gå. Anonymkode: 1dec8...dd5
Sokkar Skrevet 18. november 2020 #20 Skrevet 18. november 2020 På 10.11.2020 den 21.04, AnonymBruker skrev: Spurte kjæresten på nytt om å foreslå å ha barna 14 dager hver. Så ble det i allefall litt mer ro for barna og mindre behov for barnevakt. Men han sa han ikke hadde spurt barnas mor om det i det hele tatt, tidligere. Så det hadde visst ikke vært et tema. Men han ville ikke ta det opp nå heller, fordi han sier det er bedre at moren foreslår noe for damer sier alltid nei hvis en mann kommer med et forslag. Prøvde å si at det kunne jo være lurt å være i forkant og finne en litt bedre løsning. Ellers foreslår hun kanskje 60/40 i stedet, noe som jo er forståelig fra hennes side. Men det var visst bedre å la det skure og gå til hun kom med et nytt forslag. Ikke noe mer å gjøre med den saken. Men litt kjipt for barna å "alltid" være på farten. Og kanskje det kunne ordnet seg bare foreldrene kommuniserte litt. Må en eventuell ny ordning gjennom rettssak igjen eller lignende? Siden tidligere avtaler dem imellom har blitt avgjort med rettssak. Anonymkode: 1dec8...dd5 Er det mulig å bli meir tafatt?? For ein fyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå