Gå til innhold

BESTÅ-kommode fra IKEA - skuffene blir ikke rette!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og det gjør meg helt gaaaal! Vi (det vil si, min ganske kyndige mann) monterte i går en kommode fra BESTÅ-serien til IKEA med fire push-open skuffer. Og de blir altså ikke rette, samme hvor mange ganger vi gjennomgår monteringen og retter opp potensielle feil. Allikevel er en av skuffene lenger «fremme» enn skuffen under, og det er en mye større glippe på den ene siden av den ene toppskuffen enn den andre. De fungerer upåklagelig, men noen ganger virker det som om de «løsner» litt på den ene siden slik at man må åpne skuffen og så lukke den igjen for at den skal sitte ordentlig. 

Kanskje litt dårlig forklart, men jeg håper noen skjønner hva jeg mener! Er det feilmontering som er synderen? Feil på varene? Eller er dette påregnelig ved dette oppbevaringssystemet med denne typen skuffer? Jeg blir SINT hver gang jeg går forbi kommoden og ser den lille skjevheten!

Anonymkode: 83581...be6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere har nok montert en eller flere av skuff eller front opp ned. 

Anonymkode: 38246...855

• Liker 3
Skrevet

hehe er mulig å få det helt rett altså, men her i heimen er det samboeren min som monterer på skuff/dører. Den TV-benken jeg monterte ser ikke ut i måneskinn så den skal han justere kremt ... Krever litt tålmodighet å få det rett :) 

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere har nok montert en eller flere av skuff eller front opp ned. 

Takk for forslag! Jeg bringer det videre til «montøren»😎

24 minutter siden, Basi skrev:

hehe er mulig å få det helt rett altså, men her i heimen er det samboeren min som monterer på skuff/dører. Den TV-benken jeg monterte ser ikke ut i måneskinn så den skal han justere kremt ... Krever litt tålmodighet å få det rett :) 

Det er mannen i huset som har montert det, han er handy og perfeksjonistisk og pleier å gjøre det 100 % strømlinjeformet. Han har brukt hele helgen på det så tålmodigheten kan jeg heller ikke skylde på, derfor vi er så frustrerte😨

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for forslag! Jeg bringer det videre til «montøren»😎

Det er mannen i huset som har montert det, han er handy og perfeksjonistisk og pleier å gjøre det 100 % strømlinjeformet. Han har brukt hele helgen på det så tålmodigheten kan jeg heller ikke skylde på, derfor vi er så frustrerte😨

Så noen som la det ut på Facebook en gang, kjempefrustert. Der var enten fronten eller noe annet oppned😉 Skapdørene kan jo justeres med skrue, mens skuffene er nok mest sannsynlig montert feil når de ser skjeve ut. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så noen som la det ut på Facebook en gang, kjempefrustert. Der var enten fronten eller noe annet oppned😉 Skapdørene kan jo justeres med skrue, mens skuffene er nok mest sannsynlig montert feil når de ser skjeve ut. 

Oppdatering: da har vi demontert skuffene, men både front og stamme er riktig montert i utgangspunktet, altså ingenting som er opp/ned eller lignende. Jeg blir gal, gal, gal. 
Legger ved noen bilder som illustrerer problemet - kanskje er det ikke så ille allikevel?🤷🏻‍♀️

AE7B1A75-75CA-46BC-BEBE-91594A17F5A6.jpeg

BFEE1872-48BD-496A-A480-602C1F515071.jpeg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Oppdatering: da har vi demontert skuffene, men både front og stamme er riktig montert i utgangspunktet, altså ingenting som er opp/ned eller lignende. Jeg blir gal, gal, gal. 
Legger ved noen bilder som illustrerer problemet - kanskje er det ikke så ille allikevel?🤷🏻‍♀️

AE7B1A75-75CA-46BC-BEBE-91594A17F5A6.jpeg

BFEE1872-48BD-496A-A480-602C1F515071.jpeg

9928D2AB-D11A-454C-8A41-91337FE08FA5.jpeg

96D2F57B-9D7B-4E9B-B620-3659FC31C7DD.jpeg

Skrevet

Oppdatering i denne spennende føljetongen: jeg var i dag på IKEA og klagde min nød, og de kunne fortelle at det er sånn disse dytt-åpne-skuffene er, de er umulig å ikke få skjeve! Da jeg tok en nærmere titt på utstillingsmodellene med samme type skuffer så jeg at de var jammen meg også skjeve. Jeg var på ingen måte den første som hadde klagd, men det eneste de kunne tilby nå var å bytte til vanlige skuffer før de fikk utbedret problemet.

Case closed.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...