AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #1 Skrevet 2. november 2020 Jeg ble sykmeldt ut denne uka. Jeg ville ikke men legen sa det var nødvendig, forstår det litt nå. Men i dag tidlig hadde jeg to saker som ikke kunne vente, som hasta så jeg måtte bare få det unna veldig fort, tok kanskje 15 minutter de var jobberlatert og jeg gjorde det hjemmefra. Men nå sitter jeg og tenker om dette var ulovlig? Jeg skal ikke jobbe noe resten av uka, måtte bare få dette unna da jeg har veldig dårlig samvittighet for å være syk.. Anonymkode: 4a34f...a58
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #2 Skrevet 2. november 2020 Du får et skjema fra nav på slutten av sykemeldingen som spør om du har jobbet noe i perioden. Kanskje lurt å være ærlig der Slutt å ha dårlig samvittighet for noe du ikke kan noe for, vær så snill! Alle blir syke en gang Anonymkode: 869bd...647
Pinkee Skrevet 2. november 2020 #3 Skrevet 2. november 2020 Nei, du har ikke gjort noe ulovlig. I dagens system for sykmelding, så gjør du som du selv ønsker. Om legen sykmeldte deg, så kan du avslå å bruke sykmeldingen. Og, når sykmeldingen går ut, skal du fylle ut et skjema fra Nav. Der oppgir du hvor mye du har jobbet i løpet av sykmeldingen. Hvis du jukser der, gjør du noe ulovlig. Så bare oppgi at du jobbet 15 min du, eller tror faktisk du må oppgi en hel time. Da må arbeidsgiver betale for det, og resten kommer fra Nav 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #4 Skrevet 2. november 2020 15 min? Det trenger du ikke å skrive opp. Skaper trøbbel i maskineriet, både for nav og jobben. Anonymkode: 57a0c...c9c 8
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #5 Skrevet 2. november 2020 Med mindre det du gjorde er noe som potensielt kan skape etterarbeid, så er det ingen vits i å føre opp et par enkler saker man tar på 15 min. Anonymkode: 9aa78...be5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #6 Skrevet 2. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Med mindre det du gjorde er noe som potensielt kan skape etterarbeid, så er det ingen vits i å føre opp et par enkler saker man tar på 15 min. Anonymkode: 9aa78...be5 Var bare et par mailer med korte svar og en del sånt, tok maks 15 min. Anonymkode: 4a34f...a58
Jessic_a Skrevet 2. november 2020 #7 Skrevet 2. november 2020 Pust ut, ta vare på deg selv og ignorer de 15 minuttene 😊 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #8 Skrevet 2. november 2020 26 minutter siden, Jessic_a skrev: Pust ut, ta vare på deg selv og ignorer de 15 minuttene 😊 Takk ❤️🌸 Fikk vite at en kollega er furten fordi jeg blir borte så det hjalp å lese dette 😊 Anonymkode: 4a34f...a58
Jessic_a Skrevet 2. november 2020 #9 Skrevet 2. november 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk ❤️🌸 Fikk vite at en kollega er furten fordi jeg blir borte så det hjalp å lese dette 😊 Anonymkode: 4a34f...a58 La vedkommende være furten. Du får fokusere på å bli frisk. Dårlig samvittighet vitner om god karakter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå