Gå til innhold

Når badet dere baby første gang hjemme? Sykehuset sier vi skal vente så lenge vi kan, men hvor lenge er det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bad babyen når det føles naturlig. Babyens fremtid vil ikke stå og falle på om den bades etter 1 dag eller 6 uker. Ikke for å være flåsete, men ikke bli nervøs for detaljer. Dette fikser dere. Grattis med baby! 🙂

Anonymkode: e6e53...e79

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi badet på sjukehuset, det var tilbod om at alle førstegansforeldre fekk introduksjon i bading. Vi bada så barnet ein gang i veka, kvar sundag. Ikkje lenge, brukte ingen produkter.

Anonymkode: 488cb...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke , tror det var dagen etter vi kom fra sykehuset , og vi ble anbefalt bading flere dager i uka men jeg valgte å bade en dag i uka 

Anonymkode: bd06d...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par dager etter at vi kom hjem, hun var vel kanskje fem dager. Hun badet også på sykehuset, der var det jordmødrene som foreslo det. Visste ikke engang at det var anbefalt å la være før hun hadde badet, men hun roet seg så fint ned på kvelden og likte seg så godt i vann, at vi har bare fortsatt med et bad ca annenhver dag 😊 nå er hun snart to år. 

Anonymkode: 37c56...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke cirka 😊 men det er ingenting i veien for å vente lengre, men vask gjerne rumpa med litt vann så den lille slipper å bli sår, noen velger å vente med bad til navlestumpen faller av. Men bad gjerne babyen om du har lyst og føler for det, de fleste babyer liker vann. Dette vet du garantert men husk å ikke ha vannet for varmt, 37-38 grader er nok! 40 grader er for mye da babyer lett kan bli brent pga tynn hud.

Anonymkode: ad796...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Baby er 8 dager og jeg har enda ikke badet/dusjet henne 😊 hun hadde blod i håret som jeg vasket av, ellers har jeg bare passet på å holde ansiktet rent, stump og underliv vasker jeg med tørrkluter og vann, og tørker forsiktig når jeg skifter bæsjebleier 😊 litt usikker selv på når jeg skal bade henne, men jeg tenker nok jeg gjør det på torsdag eller fredag, da er jeg sikker på navlen har fått være i fred lenge nok 😁

Anonymkode: b0b74...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble badet på sykehuset som opplæring 2 dager gammel. Første gang hjemme var når babyen var ca 3 uker gammel.

Anonymkode: 4a8eb...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...