sigrid106 Skrevet 2. november 2020 #1 Skrevet 2. november 2020 Jeg håper at Norge stenger ned nå siden folk gir så totalt blaffen. Steng alt, eneste som skal kan være oppe er matbutikker, skoler og kirka. Resten skal være stengt. Hvorfor skal vi på liv og død trosse alt være ego og spre viruset slik at enda flere får dette svineriet og flere havner på sykehus. Det straffer seg å gi blaffen, det slår bare tilbake... 13
Gjest Sprettballen Skrevet 2. november 2020 #2 Skrevet 2. november 2020 (endret) Jeg håper ikke på en total nedstenging. Vi har virkemidlene som skal til for å få og beholde kontrollen uten nedstengning, og de aller fleste er flinke til å følge anbefalingene som blir gitt. Det som ødelegger er den lille gruppen "opprørere" som ikke vil gjøre sin del. Hvordan myndighetene skal få disse med på laget vet jeg ikke, men det beste hadde vært om de selv forsto at selv om de ikke er enige i tiltakene vi har nå, så er alternativet (total nedstenging) mye verre, og lyttet til anbefalingene for å unngå nettopp dette. Endret 2. november 2020 av Sprettballen
norw Skrevet 2. november 2020 #3 Skrevet 2. november 2020 Kirken er i hvert fall noe av det første som kan stenges. 31
Den Sagnomsuste Skrevet 2. november 2020 #4 Skrevet 2. november 2020 (endret) 16 minutter siden, norw skrev: Kirken er i hvert fall noe av det første som kan stenges. Du er en liten ateist er du ikke? Vel uansett, har du tenkt på alle samfunnstjenestene kirkene besørger? Hint: Begravelser, dåp, bryllup osv. Stiller du deg likegyldig til at folk ikke får tatt avskjed med sine kjære en siste gang, eller at man ikke får giftet seg (i kirken) med den man er glad i? Har du ressonert over slike spørsmål i det hele tatt? Endret 2. november 2020 av Den Sagnsomsuste 7
Nikitaspin Skrevet 2. november 2020 #5 Skrevet 2. november 2020 1 minutt siden, Den Sagnsomsuste skrev: Du er en liten ateist er du ikke? Vel uansett, har du tenkt på alle samfunnstjenestene kirkene besørger? Hint: Begravelser, dåp, bryllup osv. Stiller du deg likegyldig til om folk ikke får tatt avskjed med sine kjære en siste gang, eller at man ikke får giftet seg (slik man vil) med den man er glad i? Har du ressonert i det hele tatt? Hvis man stenger ned kan man da ikke arrangere dåp og bryllup. 33
tom1986 Skrevet 2. november 2020 #6 Skrevet 2. november 2020 3 timer siden, sigrid106 skrev: Jeg håper at Norge stenger ned nå siden folk gir så totalt blaffen. Steng alt, eneste som skal kan være oppe er matbutikker, skoler og kirka. Resten skal være stengt. Hvorfor skal vi på liv og død trosse alt være ego og spre viruset slik at enda flere får dette svineriet og flere havner på sykehus. Det straffer seg å gi blaffen, det slår bare tilbake... Hvorfor skal man stenge ned og ramme folks hverdag for å redusere risikoen for at de gamle og skrøpelige blir smittet? Hvorfor skal jeg ofre meg for at noen 80-åringer eller folk med selvpåførte livsstilssykdommer skal ha litt lavere sannsynlighet for å bli smittet? Sorry, men det skjer ikke. 6
sigrid106 Skrevet 2. november 2020 Forfatter #7 Skrevet 2. november 2020 8 minutter siden, tom1986 skrev: Hvorfor skal man stenge ned og ramme folks hverdag for å redusere risikoen for at de gamle og skrøpelige blir smittet? Hvorfor skal jeg ofre meg for at noen 80-åringer eller folk med selvpåførte livsstilssykdommer skal ha litt lavere sannsynlighet for å bli smittet? Sorry, men det skjer ikke. Dette er så dumt og naiv som det går ann å bli. Dette er tydelig bevis på hva folk tenker med. Trodde vi var kommet til året 2020 og ikke år to etter Kristus.. 22
sigrid106 Skrevet 2. november 2020 Forfatter #8 Skrevet 2. november 2020 46 minutter siden, norw skrev: Kirken er i hvert fall noe av det første som kan stenges. Du tok ikke poenget mitt... tenk litt etter hva jeg mente... 2
tom1986 Skrevet 2. november 2020 #9 Skrevet 2. november 2020 5 minutter siden, sigrid106 skrev: Dette er så dumt og naiv som det går ann å bli. Dette er tydelig bevis på hva folk tenker med. Trodde vi var kommet til året 2020 og ikke år to etter Kristus.. Hvorfor er det dumt? Forøvrig bør du lære deg å skrive før du klager på at andre er dumme.. 2
Gjest Ezio Skrevet 2. november 2020 #10 Skrevet 2. november 2020 4 timer siden, sigrid106 skrev: Jeg håper at Norge stenger ned nå siden folk gir så totalt blaffen. Steng alt, eneste som skal kan være oppe er matbutikker, skoler og kirka. Resten skal være stengt. Hvorfor skal vi på liv og død trosse alt være ego og spre viruset slik at enda flere får dette svineriet og flere havner på sykehus. Det straffer seg å gi blaffen, det slår bare tilbake... Tror du skal lese deg opp på psykisk helse, sigrid.
norw Skrevet 2. november 2020 #11 Skrevet 2. november 2020 2 timer siden, sigrid106 skrev: Du tok ikke poenget mitt... tenk litt etter hva jeg mente... Jeg kommenterte noe som virket snodig. 1
Robert Koch Skrevet 2. november 2020 #13 Skrevet 2. november 2020 7 hours ago, sigrid106 said: Jeg håper at Norge stenger ned nå siden folk gir så totalt blaffen. Steng alt, eneste som skal kan være oppe er matbutikker, skoler og kirka. Resten skal være stengt. Hvorfor skal vi på liv og død trosse alt være ego og spre viruset slik at enda flere får dette svineriet og flere havner på sykehus. Det straffer seg å gi blaffen, det slår bare tilbake... Kjære Sigrid! Kan vi ikke få holde sykehus og apoteker åpne? Jeg spør ikke fordi jeg vil beholde jobben - helt sant. Jeg vil gjerne at folk skal kunne få behandling for alvorlig sykdom. Og så hadde det vært fint om vi kan begrave de som dør. Særlig hvis sykehusene skal stenges. Det er ikke bra for folkehelsen med lik som ligger rundt og slenger. Renovasjon hadde også vært fint å ha. Er jeg for kravstor? 22
Gjest Airman Skrevet 2. november 2020 #14 Skrevet 2. november 2020 7 timer siden, sigrid106 skrev: Jeg håper at Norge stenger ned nå siden folk gir så totalt blaffen. Steng alt, eneste som skal kan være oppe er matbutikker, skoler og kirka. Resten skal være stengt. Hvorfor skal vi på liv og død trosse alt være ego og spre viruset slik at enda flere får dette svineriet og flere havner på sykehus. Det straffer seg å gi blaffen, det slår bare tilbake... Håper vi får mer enn 2 timers varsel vaffal. Men mye tyder på nedstenging i slutten av året. I utlandet så stenges det ned etter noter, norske myndigheter ser på pengene og vet de ikke har råd til en slik reaksjon som ble brukt torsdag 12.mars
Minerwa Skrevet 2. november 2020 #15 Skrevet 2. november 2020 Egentlig enig. Ideelt sett, burde vi kunne hanskes med og få bukt med den smitten som er her nå, men så lenge folk sutrer over de få smittevernstiltakene vi har nå,og blåser i smittevern, så går jo ikke det. Så bedre å stenge nå, og få bukt med smitteøkningen innen kort tid, enn å vente noen uker til, og måtte stenge ned over lang tid. Er det et land som har råd til en nedstenging noen uker, så er det vel Norge. Men det hjelper vel ikke uansett, for straks det åpnes opp igjen, kjører vel disse som mener de setter "livet på vent", på for fullt med festing og utenlandsreiser. 8
Mezinchaleft Skrevet 2. november 2020 #16 Skrevet 2. november 2020 7 timer siden, sigrid106 skrev: Jeg håper at Norge stenger ned nå siden folk gir så totalt blaffen. Steng alt, eneste som skal kan være oppe er matbutikker, skoler og kirka. Resten skal være stengt. Hvorfor skal vi på liv og død trosse alt være ego og spre viruset slik at enda flere får dette svineriet og flere havner på sykehus. Det straffer seg å gi blaffen, det slår bare tilbake... Vennligst ikke spre fascistiske meninger i et offentlig forum. Dette er et virus med meget lav dødelighet. 0.13% sist jeg sjekket. Dette er ikke nok for å innføre et diktatur i Norge. Hold deg isolert i eget hjem så slipper du smitte. Ikke plag oss andre med autoritært vås. 12
J.E Skrevet 2. november 2020 #17 Skrevet 2. november 2020 2 minutter siden, Minerwa skrev: Egentlig enig. Ideelt sett, burde vi kunne hanskes med og få bukt med den smitten som er her nå, men så lenge folk sutrer over de få smittevernstiltakene vi har nå,og blåser i smittevern, så går jo ikke det. Så bedre å stenge nå, og få bukt med smitteøkningen innen kort tid, enn å vente noen uker til, og måtte stenge ned over lang tid. Er det et land som har råd til en nedstenging noen uker, så er det vel Norge. Men det hjelper vel ikke uansett, for straks det åpnes opp igjen, kjører vel disse som mener de setter "livet på vent", på for fullt med festing og utenlandsreiser. Enig. Vi kunne nok klart oss godt her. Men det har ødelagt at såpass mange gjør som de vil . Jeg tror dette dessverre ender med betydelig strengere tiltak / nedstegning. 4
Milky Skrevet 2. november 2020 #18 Skrevet 2. november 2020 4 timer siden, Den Sagnsomsuste skrev: Du er en liten ateist er du ikke? Vel uansett, har du tenkt på alle samfunnstjenestene kirkene besørger? Hint: Begravelser, dåp, bryllup osv. Stiller du deg likegyldig til at folk ikke får tatt avskjed med sine kjære en siste gang, eller at man ikke får giftet seg (i kirken) med den man er glad i? Har du ressonert over slike spørsmål i det hele tatt? Nå må du gi deg. Er ingen som må gifte seg, eller bli døpt i kirken nå. Kirken trenger heller ikke å være åpen får besøkende utenom begravelser. Man kan droppe all samling utenom det. 9
Stina234 Skrevet 2. november 2020 #19 Skrevet 2. november 2020 4 timer siden, norw skrev: Kirken er i hvert fall noe av det første som kan stenges. Du ment vel moske`ar eller var det kun kirker? 1
norw Skrevet 2. november 2020 #20 Skrevet 2. november 2020 1 time siden, Stina234 skrev: Du ment vel moske`ar eller var det kun kirker? Kirker, moskéer, synagoger, templer osv. 4
Anbefalte innlegg