Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har barn som går veldig sakte opp i vekt. Jeg fullammet og plannlegger å starte med grøt så fort hun blir fire mnd. Har dete kanskje gitt noe annet for å få opp vekten? Noe tips?

Anonymkode: 273e7...51d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trives hun/han? Min jente gikk sakte opp i vekt til å starte med, og det viste seg at jeg hadde for lite melk. Så nå supplerer vi med mme, og hun tar fint på. Ville snakket med lege/helsestasjon. 

Anonymkode: 96975...f53

Skrevet

Har helsesøster sagt at du bør gjøre noe for å få ham opp i vekt, da? 

Vår la på seg sakte, men fulgte sin egen kurve fint. Han hadde veldig lav fødselsvekt, men altså, allmenntilstanden var helt fin, og da er det ikke noen grunn til å "tvinge" babyen opp i vekt. 

Anonymkode: c437f...cb9

• Liker 1
Skrevet

Følger baby sin kurve? Noen er store og noen er små, og sånn skal det være :) Med mindre du har fått beskjed om at baby ikke går opp slik den skal, og da hadde jeg også forventet at du fikk veiledning, ville jeg ikke stresset med det. Du kan jo eventuelt gi smaksprøver med avokado.

Anonymkode: 3c05b...a56

• Liker 1
Skrevet

Som de andre sier, det kommer an på om babyen følger sin egen kurve og er i god form ellers. Vi har en som ligger i nedre del av normalområdet, og vokser betydelig saktere enn søsteren. Hun falt ned en kurve de første månedene, men følger den nederste persentilen nå. Vi fikk beskjed om å ikke bekymre oss for det, men da så helsesykepleieren også litt på oss foreldre. Jeg lå helt i nedre utkant av normalområdet på vekt og lengde gjennom oppveksten selv, og hadde vel fortsatt gjort det hvis persentil-skjemaet hadde fortsatt opp i voksen alder, og mannen er heller ikke så stor, så det er sannsynlig at vi våre barn er små genetisk. 

Anonymkode: a66ba...e2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...