AttilaTheHun Skrevet 1. november 2020 #1 Skrevet 1. november 2020 Er det bare jeg som får vondt i halsen av å bruke munnbind? Man puster jo sin egen pust. Massevis av bakterier og dritt. Jeg får skikkelig vondt i halsen i flere dager. Begynner å bli litt mistenkelig. 1
Nicathv Skrevet 2. november 2020 #2 Skrevet 2. november 2020 Jeg tror dette er noe du innbiller deg. Halssmertene kommer garantert av noe annet. Mesteparten av det du puster ut går jo gjennom maska, unntatt bakterier og virus, som blir fanget på innsiden av maska. Det kan vel være at du puster noen av disse inn igjen, men jeg skjønner ikke hvordan det kan gi deg vondt i halsen. Bakteriene var jo allerede i kroppen din. 8
Fakta? Skrevet 2. november 2020 #3 Skrevet 2. november 2020 Bruker du tøymaske? I så fall må den tørkes raskt etter bruk og vaskes grundig, ellers kan det komme sopp i den. Det kan gi halsplager. Hvis du har kjøpt den et tvilsomt sted kan det også tenkes at den avgir stoffer som ikke er sunne. Husk å drikke nok vann så ikke du blir uttørret.
Ullvott Skrevet 2. november 2020 #4 Skrevet 2. november 2020 Jeg er en erfaren bruker av munnbind og har brukt det i visse situasjoner på jobb i flere år. Noen timer hver gang. Aldri hatt halsproblemer som følge av munnbindet. Hvis du bruker munnbind av stoff, slik Fakta? nevner kan det også hende stoffet avgir en del støv i tillegg til kjemikalier. Støv kan virke irriterende på luftveiene.
Marihønepøne Skrevet 2. november 2020 #5 Skrevet 2. november 2020 Jeg får også vondt i halsen uavhengig av om jeg bruker engangs- eller tøymasker eller om jeg bruker en allergimaske, slik jeg har gjort i flere år. Jeg har snakket med andre om det og flere andre har sagt de får det samme. Jeg er ikke sikker på hvorfor det skjer, men jeg tror ikke det er så sjeldent og derfor sikkert ikke farlig, selv om det er litt plagsomt ☺️
Fremhevede innlegg