Gå til innhold

Dere som feirer jul alene, hvordan gjør dere det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som feirer jul alene, hvordan gjør dere det?:  - Spiser dere tradisjonell julemat? 
- Pynter dere dere? 
- hvordan gjør dere det med gavene? 
- Hva er grunnen til at dere feirer alene? 

Jeg skal feire alene for første gang i år. Og er usikker på om jeg skal gidde å pynte meg, lage ribbe og pakke opp gavene. Jeg har frem til i år alltid feiret hjemme hos mine foreldre, der har vi normalt vært 7-10 stykker samlet, med fullpakka program, stivpyntede folk, presanger som åpnes i en bestemt rekkefølge, flott julemiddag tilbredt av moren min (perfekt ribbe år etter år). Jeg drar ikke hjem til jul i år fordi jeg føler meg ensom blant mange, føler meg tilsidesatt og lite verdsatt. Det koster meg i tillegg nærmer 7000-8000kr inkludert flybilletter tur/retur og fancy julegaver. I min familie har de lister, og siden julegavene åpnes opp en og en, så blir det veldig synlig hva man har gitt. Gavepresset er enormt, og som barnløs voksen får jeg lite i retur, de siste årene har det vært standard «dusjsåpe julegavesett», bok og vin. 

Så i år har jeg tenkt å feire alene, og skylde på korona og reiserestriksjoner. 

Anonymkode: f63f6...547

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De gangene jeg har vært alene julaften , har jeg som regel laget meg vanlig julemat( for egen del er det pinnekjøtt,) men holder meg til eget tidskjema kan f.eks åpne pakker på dagen eller neste morgen alt hva jeg føler for. ,pynter meg ikke, men kler på meg pene klær og spiser mat når det passer meg. Er egentlig bare å gjøre som du lyster Se på TV, hører på julemusikk ,gå en tur det synes jeg er trivelig, går å se hvordan andre pynter vinduer og med lys ute. Rusle gjennom kirkegården det gir meg høytidstemning  absolutt ikke trist. Bor nordpå så er ganske mørkt mesteparten av døgnet ,så alt av lys er koselig😀 Julen blir hva du gjør den til ..

• Liker 5
Skrevet

Feiret jul en gang alene. Så julefilmer i pysj og spiste julemat ( julepølser og tilbehør ).
Åpnet gavene litt og litt, prøvde å nyte hver gave. Blir gjerne stress når man er mange og sånn : nå er det min tur å åpne, nå er det din tur osv. Og gavene ligger bare i en haug foran seg.
Gikk veldig greit å ha en avslappet jul!

Anonymkode: 46355...b7a

• Liker 3
Skrevet

Fjordland, øl og Netflix. Går greit det.

Anonymkode: 3503d...5ee

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...