AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #1 Skrevet 1. november 2020 Han føler han er problemet, og siden han føler seg så kritisert, blir han lei seg. Når han føler det slik, kan han gå i forsvarsmodus og bli defensiv. På grunn av dette tør ikke ta opp ting i forholdet lenger, og det er han klar over. Han som tidligere alltid ba meg si fra når jeg hadde noe på hjertet (fordi jeg slet med å åpne meg opp), reagerte så «negativt» de gangene jeg sa fra, så jeg har gått tilbake til å være som før. Hva er «løsningen»? Anonymkode: c9ec9...98c
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #2 Skrevet 1. november 2020 Parterapi? Anonymkode: a6987...708 1
Gjest Alterego666 Skrevet 1. november 2020 #3 Skrevet 1. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Parterapi? Anonymkode: a6987...708 NEI!
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #4 Skrevet 1. november 2020 Jeg kan med hånden på hjertet si, etter dyrekjøpt erfaring, at dette må dere ta tak i. Jeg var slik som du beskriver ham - sår når min partner tok opp ting. Gikk i forsvarsmodus og det ble en scene hver gang. Vanskelig å leve med noe sånt! For å gjøre en lang historie veldig kort, det endte med at han gikk fra meg og våre tre barn. Bare gikk stille ut døra, uten kamp eller konfrontasjon, og så seg aldri tilbake. På en måte skjønner jeg det. Selv gikk jeg jo rundt og trodde alt var fint. Sannheten var at han ikke ville ta opp noe som helst med meg, fordi det ble så mye styr hver gang. Så da var jo alt tilsynelatende fint, trodde jeg. Så dere må ta tak i det her så fort som mulig. Vis ham gjerne denne meldingen. Anonymkode: eb3a7...dc4 20
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #5 Skrevet 2. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: fra meg og våre tre barn Tuller du? Har han ikke tatt kontakt med ungene sine fordi du ble sår? Anonymkode: ad1b2...29e 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #6 Skrevet 2. november 2020 Det er en form for hersketeknikk. I begynnelsen av forholdet vil de man skal åpne seg opp ifht sjel og fortid. Etter kanskje ett år,når man begynner å føle seg trygg,( og er hektet,med et ønske om en fremtid )så snur de. Det er nå man vanligvis begynner å snakke dypere om ting,for å utvikle forholdet. Dersom den ene parten ikke har de samme gode intensjoner, så vil de begynne å bruke ord som : du kritiserer meg,,,du overdriver,,,du er overfølsom,,,du misforstår,,,du er gal,,,,De gir deg dårlig samvittighet, bare for å snakke om relevante ting og følelser. De gjør deg til den vanskelige personen,, som krever for mye...av nærhet,tid og ærlighet. Slike folk,setter seg selv fort i offerrollen, for å få deg til å tie- slik slipper de å ta tak i ting og seg selv. Du blir gående på eggeskall. Anonymkode: 3e955...19e 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #7 Skrevet 2. november 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en form for hersketeknikk. I begynnelsen av forholdet vil de man skal åpne seg opp ifht sjel og fortid. Etter kanskje ett år,når man begynner å føle seg trygg,( og er hektet,med et ønske om en fremtid )så snur de. Det er nå man vanligvis begynner å snakke dypere om ting,for å utvikle forholdet. Dersom den ene parten ikke har de samme gode intensjoner, så vil de begynne å bruke ord som : du kritiserer meg,,,du overdriver,,,du er overfølsom,,,du misforstår,,,du er gal,,,,De gir deg dårlig samvittighet, bare for å snakke om relevante ting og følelser. De gjør deg til den vanskelige personen,, som krever for mye...av nærhet,tid og ærlighet. Slike folk,setter seg selv fort i offerrollen, for å få deg til å tie- slik slipper de å ta tak i ting og seg selv. Du blir gående på eggeskall. Anonymkode: 3e955...19e Anonymkode: eb3a7...dc4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #8 Skrevet 2. november 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en form for hersketeknikk. I begynnelsen av forholdet vil de man skal åpne seg opp ifht sjel og fortid. Etter kanskje ett år,når man begynner å føle seg trygg,( og er hektet,med et ønske om en fremtid )så snur de. Det er nå man vanligvis begynner å snakke dypere om ting,for å utvikle forholdet. Dersom den ene parten ikke har de samme gode intensjoner, så vil de begynne å bruke ord som : du kritiserer meg,,,du overdriver,,,du er overfølsom,,,du misforstår,,,du er gal,,,,De gir deg dårlig samvittighet, bare for å snakke om relevante ting og følelser. De gjør deg til den vanskelige personen,, som krever for mye...av nærhet,tid og ærlighet. Slike folk,setter seg selv fort i offerrollen, for å få deg til å tie- slik slipper de å ta tak i ting og seg selv. Du blir gående på eggeskall. Anonymkode: 3e955...19e For meg, som ble forlatt, handlet det ikke om hersketeknikk. Jeg har traumer fra barndommen pga veldig sinna far. Får flashback med en gang noen er det minste uenig. Anonymkode: eb3a7...dc4 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #9 Skrevet 2. november 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg, som ble forlatt, handlet det ikke om hersketeknikk. Jeg har traumer fra barndommen pga veldig sinna far. Får flashback med en gang noen er det minste uenig. Anonymkode: eb3a7...dc4 Kan du svare på spørsmålet? Anonymkode: ad1b2...29e 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #10 Skrevet 2. november 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan med hånden på hjertet si, etter dyrekjøpt erfaring, at dette må dere ta tak i. Jeg var slik som du beskriver ham - sår når min partner tok opp ting. Gikk i forsvarsmodus og det ble en scene hver gang. Vanskelig å leve med noe sånt! For å gjøre en lang historie veldig kort, det endte med at han gikk fra meg og våre tre barn. Bare gikk stille ut døra, uten kamp eller konfrontasjon, og så seg aldri tilbake. På en måte skjønner jeg det. Selv gikk jeg jo rundt og trodde alt var fint. Sannheten var at han ikke ville ta opp noe som helst med meg, fordi det ble så mye styr hver gang. Så da var jo alt tilsynelatende fint, trodde jeg. Så dere må ta tak i det her så fort som mulig. Vis ham gjerne denne meldingen. Anonymkode: eb3a7...dc4 Takk for svar! Jeg kjenner meg igjen i det du skriver her, fra mannen din sin side. Jeg har nå gitt opp å si fra og lar alt gå. Han tror da at alt er bra. Mens han elsker meg høyt, elsker jeg han mindre for hver gang noe skjer. Det er lettere å være stille enn å skape drama. Jeg vil ikke være slitsom, jeg vil bare bli sett, hørt og forstått. Når det ikke skjer, hvorfor skal jeg gidde å «lage drama» da? Jeg som var trygg på følelsene mine før, er nå hele tiden redd jeg overreagerer og bare er dramatisk. Jeg har mistet evnen til å stole på meg selv. Han vet godt hvordan situasjonen er, og han skal prøve å endre seg, men får nå se... 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er en form for hersketeknikk. I begynnelsen av forholdet vil de man skal åpne seg opp ifht sjel og fortid. Etter kanskje ett år,når man begynner å føle seg trygg,( og er hektet,med et ønske om en fremtid )så snur de. Det er nå man vanligvis begynner å snakke dypere om ting,for å utvikle forholdet. Dersom den ene parten ikke har de samme gode intensjoner, så vil de begynne å bruke ord som : du kritiserer meg,,,du overdriver,,,du er overfølsom,,,du misforstår,,,du er gal,,,,De gir deg dårlig samvittighet, bare for å snakke om relevante ting og følelser. De gjør deg til den vanskelige personen,, som krever for mye...av nærhet,tid og ærlighet. Slike folk,setter seg selv fort i offerrollen, for å få deg til å tie- slik slipper de å ta tak i ting og seg selv. Du blir gående på eggeskall. Anonymkode: 3e955...19e Jeg tror ikke han gjør dette med vilje, for han er en god person. Så derfor tror jeg ikke det er hersketeknikk. Det er jo en selvfølge at ingen mennesker liker å bli kritisert? Anonymkode: c9ec9...98c 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #11 Skrevet 2. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Jeg kjenner meg igjen i det du skriver her, fra mannen din sin side. Jeg har nå gitt opp å si fra og lar alt gå. Han tror da at alt er bra. Mens han elsker meg høyt, elsker jeg han mindre for hver gang noe skjer. Det er lettere å være stille enn å skape drama. Jeg vil ikke være slitsom, jeg vil bare bli sett, hørt og forstått. Når det ikke skjer, hvorfor skal jeg gidde å «lage drama» da? Jeg som var trygg på følelsene mine før, er nå hele tiden redd jeg overreagerer og bare er dramatisk. Jeg har mistet evnen til å stole på meg selv. Han vet godt hvordan situasjonen er, og han skal prøve å endre seg, men får nå se... Jeg tror ikke han gjør dette med vilje, for han er en god person. Så derfor tror jeg ikke det er hersketeknikk. Det er jo en selvfølge at ingen mennesker liker å bli kritisert? Anonymkode: c9ec9...98c Jeg som ble forlatt her. Prøv å finne ut av årsaken til at han reagerer som han gjør. Jeg gjorde det ubevisst og ante ikke hvordan dette gikk utover min partner. Ikke vondt ment fra min side. Ingen strategisk hersketeknikk. Bare et menneske som ikke taklet kritikk, intriger eller diskusjoner pga traumer. Anonymkode: eb3a7...dc4 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #12 Skrevet 2. november 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke han gjør dette med vilje, for han er en god person. Så derfor tror jeg ikke det er hersketeknikk. Det er jo en selvfølge at ingen mennesker liker å bli kritisert? Anonymkode: c9ec9...98c Har han en fri vilje da, eller styrer underbevisstheten han? Anonymkode: d21e5...2e8 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #13 Skrevet 2. november 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Jeg kjenner meg igjen i det du skriver her, fra mannen din sin side. Jeg har nå gitt opp å si fra og lar alt gå. Han tror da at alt er bra. Mens han elsker meg høyt, elsker Det er jo en selvfølge at ingen mennesker liker å bli kritisert? Anonymkode: c9ec9...98c Nei. Mange klarer å ta imot kritikk, og bruke den til å bli bedre. Sålenge man også får positiv feedback. Anonymkode: af7e1...b58 5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #14 Skrevet 2. november 2020 For hver gang du tilgir så elsker han deg litt mer og du elsker han litt mindre. Så når det ikke er mer kjærlighet igjen, så elsker han deg mest og du har null kjærlighet igjen for han. Anonymkode: d21e5...2e8 6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #15 Skrevet 2. november 2020 19 minutter siden, AnonymBruker said: Nei. Mange klarer å ta imot kritikk, og bruke den til å bli bedre. Sålenge man også får positiv feedback. Anonymkode: af7e1...b58 Dette! Jeg er sånn. Får alltid kritikk av dama alltid. Aldri noe positivt, bare negative ting. Da kommer jeg alltid i forsvar for jeg føler mye av det ikke er sant og vi bare begynner å diskutere. Anonymkode: 0803e...ac4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #16 Skrevet 2. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: For hver gang du tilgir så elsker han deg litt mer og du elsker han litt mindre. Så når det ikke er mer kjærlighet igjen, så elsker han deg mest og du har null kjærlighet igjen for han. Anonymkode: d21e5...2e8 Jeg forstod ikke helt. Kan du utdype dette? Anonymkode: a6363...18a
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #17 Skrevet 2. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstod ikke helt. Kan du utdype dette? Anonymkode: a6363...18a For hver gang man blir såret og tilgir, så mister man litt kjærlighet for den personen. Anonymkode: d21e5...2e8 5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #18 Skrevet 2. november 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette! Jeg er sånn. Får alltid kritikk av dama alltid. Aldri noe positivt, bare negative ting. Da kommer jeg alltid i forsvar for jeg føler mye av det ikke er sant og vi bare begynner å diskutere. Anonymkode: 0803e...ac4 Jeg får mye kritikk av kjæresten, tom i senga, men jeg tar det ikke ille opp fordi jeg også føler omsorg og varme fra ham. Og han er saklig, legger merke til om ting blir bedre. Jeg får også kritisere ham. Anonymkode: af7e1...b58
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #19 Skrevet 2. november 2020 24 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg får mye kritikk av kjæresten, tom i senga, men jeg tar det ikke ille opp fordi jeg også føler omsorg og varme fra ham. Og han er saklig, legger merke til om ting blir bedre. Jeg får også kritisere ham. Anonymkode: af7e1...b58 Men om man bare får kritikk hele tiden, aldri noe positivt, hvorfor gidde da? Har selv begynt å tenke på det, hvorfor gidder jeg dette. Hadde jeg fått noen positivt tilbake, så hadde alt vært mye lettere med kritikk. Anonymkode: 0803e...ac4 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #20 Skrevet 2. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men om man bare får kritikk hele tiden, aldri noe positivt, hvorfor gidde da? Har selv begynt å tenke på det, hvorfor gidder jeg dette. Hadde jeg fått noen positivt tilbake, så hadde alt vært mye lettere med kritikk. Anonymkode: 0803e...ac4 Fordi du er under angrep. Du er ikke avhengig, du blir angrepet av andres underbevissthet, som vil kontrollere deg og aller helst fortell deg hva du skal si til andre, selv om de aldri forstår, og den som forstår under der er den som ba deg si det til den som aldri forstår. Anonymkode: d21e5...2e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå