AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #21 Del Skrevet 2. november 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk noen kommentarer som jeg husker at jeg reagerte på. F.eks.: «Det er ikke slik at alle skifter seksualpartner så ofte som det du gjør» og «Hvorfor tror du at alle disse mennene er så interesserte i deg?». Det var sikkert ikke vondt ment, men jeg følte at det stakk litt. Gikk i terapi for å bearbeide et overgrep, og slet skikkelig med skam og skyldfølelse. Det siste jeg trengte var at terapeuten antydet at jeg hadde lav seksualmoral. 🙃 Anonymkode: 472ef...dce 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var første psykologtime og han måtte spørre meg om mange rare spørsmål, blandt annet hvor mange jeg har hatt sex med og eventuelle kjønnsykdommer jeg har osv. Anonymkode: 66816...820 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Glemmer aldri da jeg hadde min første time hos en psykolog som spurte hvorfor jeg trodde jeg hadde blitt misbrukt som barn og så igjen i voksen alder, når det ikke syntes på meg at jeg var traumatisert av det. Samtlig at det sto i journalen min at det var blitt godt dokumentert. Jeg ble så sjokkert å lei meg at jeg turte ikke å gå på neste time og avlyste alt sammen. Anonymkode: a1680...898 Hva er greia med dette her? Det kan jo ikke være relevant å spørre om kjønnssykdommer på første time, henge seg opp i antall sexpartnere eller mistenkeliggjøre folk som har vært utsatt for overgrep? 🤯 Anonymkode: 9cf1d...435 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #22 Del Skrevet 2. november 2020 Dro på utredning for aspergers (jeg er en voksen kvinne). I løpet av samtalen presterte behandleren å si at det så ikke ut som jeg har aspergers, siden jeg hadde på en så fin jakke og hadde fint, gredd hår. Dro på utredning hos noen andre senere, siden han ikke klarte å bestemme seg for om jeg hadde aspergers eller ikke etter å ha pratet med meg i 3 timer. Min nye behandler gikk gjennom alt av tester, spørreskjema og samtaler over mange uker. Hun, i samråd med kollegaer, kunne konkludere med at jeg definitivt har aspergers til tross for at jeg ikke møtte opp med ugredd hår og stor joggegenser med matflekker på. Anonymkode: 62aff...894 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittyfox Skrevet 2. november 2020 #23 Del Skrevet 2. november 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Psykologen min spurte om hvorfor jeg trodde foreldrene mine hadde holdt sammen så lenge til tross for at de ikke er kompatible, jeg sa jeg var usikker men det var nok sammensatt. Da presterte han å si "de koser seg sikkert godt sammen i senga da ;)". Altså nei... Anonymkode: a0d4c...230 😳😳 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #24 Del Skrevet 2. november 2020 14 hours ago, Uatskillelig said: Jeg delte at jeg følte meg som to personer, og en terapeut besvarte det med å si at jeg ikke var schizofren. Schizofreni og dissosiativ lidelse er ikke det samme, men det virket ikke som den terapeuten kjente til forskjellen. Nå har jeg ingen av diagnosene, og det var en forbigående tilstand, men det undret meg at en som jobber med psykisk helse ikke visste forskjell på dissosiasjon og psykoselidelse. Ville bare oppklare dette: Det er også forskjell på dissosiativ lidelse og dissosiativ identitetsforstyrrelse. Det er sistnevnte som gjør at folk opplever flere personligheter, mens dissosiativ lidelse er noe annet. Men hårreisende at en psykolog tror flere personligheter har noe med schizofreni å gjøre. Anonymkode: eeb11...e9d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #25 Del Skrevet 2. november 2020 "Er det sånn at du synes det er litt kult at du kutter deg selv?" Da hadde jeg skjult selvskadingen min fra omverdenen i tre år. Anonymkode: d29c5...69e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #26 Del Skrevet 2. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: "Er det sånn at du synes det er litt kult at du kutter deg selv?" Da hadde jeg skjult selvskadingen min fra omverdenen i tre år. Anonymkode: d29c5...69e ‘Ja, dette gir meg masse status. Har hørt at alle bloggerne gjør det, så da begynte jeg også!’ 🙄 Anonymkode: 9cf1d...435 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #27 Del Skrevet 2. november 2020 Løsning fra helsesøster: "Du må bare ta deg tid til egenpleie, gå til frisøren og sånn, så ordner alt seg!" Ja, for da blir ungene kvitt både autisme og adhd, og alle rundt oss begynner magisk å gjøre jobben sin? (iberegnet nevnte helsesøster...) Anonymkode: 79894...0de 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #28 Del Skrevet 2. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: ‘Ja, dette gir meg masse status. Har hørt at alle bloggerne gjør det, så da begynte jeg også!’ 🙄 Anonymkode: 9cf1d...435 Dette var til og med før blogging var en greie 😑 Fader, for et hespetre den dama var. Anonymkode: d29c5...69e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #29 Del Skrevet 2. november 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dro på utredning for aspergers (jeg er en voksen kvinne). I løpet av samtalen presterte behandleren å si at det så ikke ut som jeg har aspergers, siden jeg hadde på en så fin jakke og hadde fint, gredd hår. Dro på utredning hos noen andre senere, siden han ikke klarte å bestemme seg for om jeg hadde aspergers eller ikke etter å ha pratet med meg i 3 timer. Min nye behandler gikk gjennom alt av tester, spørreskjema og samtaler over mange uker. Hun, i samråd med kollegaer, kunne konkludere med at jeg definitivt har aspergers til tross for at jeg ikke møtte opp med ugredd hår og stor joggegenser med matflekker på. Anonymkode: 62aff...894 Ja, det er noen som har sånne holdninger. Jeg (voksen kvinne) fikk ikke utredning for aspergers. Jeg scorer høyt på skjemaene, men ifølge psykologen jeg gikk til kan man se det på en person med et halvt øye med en gang de kom inn i et rom om de har aspergers. Anonymkode: 49a5d...0ab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #30 Del Skrevet 2. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette var til og med før blogging var en greie 😑 Fader, for et hespetre den dama var. Anonymkode: d29c5...69e Det var kanskje litt kjipt av meg å tulle med selvskading. Men hva slags svar hadde hun egentlig forventet? 🤷♀️ Håper at du har fått bedre hjelp etterhvert! Anonymkode: 9cf1d...435 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #31 Del Skrevet 2. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er noen som har sånne holdninger. Jeg (voksen kvinne) fikk ikke utredning for aspergers. Jeg scorer høyt på skjemaene, men ifølge psykologen jeg gikk til kan man se det på en person med et halvt øye med en gang de kom inn i et rom om de har aspergers. Anonymkode: 49a5d...0ab Nettopp det han sa. "Da du kom gående ned gangen med den fine jakka di, så så du ikke ut som en person med aspergers) 😅 Gå til fastlegen din og spør om utredning på nærmeste HAVO (habilitering for voksne). De har erfaring med aspergers hos voksne kvinner. Det var der jeg endelig fikk hjelp. Anonymkode: 62aff...894 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #32 Del Skrevet 2. november 2020 Oh her er det flere som burde revurdere lisensen!! 🤬 Jeg opplevde at min behandler sladret om alt mulig videre til min mor. Min mor nærmest lo av alt som kom fram, altså mine innerste tanker. Behandleren så nok at jeg var et lett bytte som fant meg i alt og det stemte desverre. Jeg var sjenert og underkuet og gikk ikke videre med det, men hadde det skjedd i dag, hadde jeg meldt henne inn til fylkesmannrn for brudd på taushetsplikten Anonymkode: f6f81...525 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #33 Del Skrevet 2. november 2020 Beste ever: " du må ikke høre på alt jeg sier.." Anonymkode: 9d1d7...30b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #34 Del Skrevet 2. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dro på utredning for aspergers (jeg er en voksen kvinne). I løpet av samtalen presterte behandleren å si at det så ikke ut som jeg har aspergers, siden jeg hadde på en så fin jakke og hadde fint, gredd hår. Dro på utredning hos noen andre senere, siden han ikke klarte å bestemme seg for om jeg hadde aspergers eller ikke etter å ha pratet med meg i 3 timer. Min nye behandler gikk gjennom alt av tester, spørreskjema og samtaler over mange uker. Hun, i samråd med kollegaer, kunne konkludere med at jeg definitivt har aspergers til tross for at jeg ikke møtte opp med ugredd hår og stor joggegenser med matflekker på. Anonymkode: 62aff...894 Trodde ikke joggedress med matflekker var et kriterium for asbergers. Da vet jeg det.. Anonymkode: 9d1d7...30b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #35 Del Skrevet 2. november 2020 Var hos en psykolog og hadde en slik utredningstime en gang. Selve praten var grei. Vedkommende satt der med kryssede bein, medlidende blikk, rolig stemme og tusenvis av "Hva føler du da? Hva tenker du da?". Da det gikk mot slutten av timen, fortalte vedkommende meg om programmet, og det kom frem at det ville kreve veldig mye tid (burde være sykmeldt 50 % i flere uker) å gjennomføre programmet. Jeg var nyutdannet innen en veldig spesiell bransje, som har lite "reguleringer" og som det er svært vanskelig å få fast jobb i (og lett å miste, ikke minst). Jeg hadde akkurat trukket vinnerloddet og fått en slik jobb, og jeg ble litt engstelig av dette. Så mye fravær ville vært bortimot umulig å kombinere med jobben, samt at jeg i verste fall kunne risikere å bli stående uten arbeid, og til og med få et dårlig navn og rykte som ville ødelagt for videre karrieremuligheter. Psykologen ble svart i øynene og freser noe slikt som "ta deg en runde rundt i byen her, der er det flust av kirkegårder som er stappfulle av folk som trodde de var uunnværlige - de trodde verden ville stoppe opp og arbeidsplassen gå under når de ikke er her lenger. Slik er det ikke!" Jeg ble helt skremt av det jeg så. Jeg hadde nettopp sittet der og åpnet meg for en fremmet om mine dypeste og mest personlige tanker og følelser, om dårlige selvbilde og selvtillit og i det hele tatt. Jeg hadde aldri sagt at jeg var uunnværlig for noen eller noe som helst - dette var kanskje mer heller mitt problem at jeg var fullstendig klar over det! Men jeg var redd for å ødelegge mine egne muligheter. Anonymkode: 6c3c6...e4b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #36 Del Skrevet 2. november 2020 Jeg har sosial angst, ptsd og ganske alvorlig depresjon. Hadde nettopp fått ny psykiater på dps etter at han forrige jeg hadde og stolte på ble sykemeldt. Den nye psykiateren min sa første timen min med han "det er ganske vanskelig å snakke med deg, jeg må dra hvert eneste ord ut av munnen din jo". No shit, hvorfor tror du jeg er her liksom? Var ikke det at jeg ikke svarte han, jeg svarte på alt han spurte om, men han ønsket at jeg bare skulle snakke uten at han måtte stille meg spesifikke spørsmål, ikke så lett å holde en samtale gående når man har angst og er nervøs ved første møte, og etter han sa det ble jeg ikke akkurat MER komfortabel.. Etter noen uker med han presterte han også å si til meg "jeg vet ikke hva som feiler deg, tror ikke jeg kommer til å kunne hjelpe deg". Ok? Kollegaen din (min forrige psykiater) visste nøyaktiv hva som feilte meg, kanskje du skal lese journalen min? Og hvis du ikke kan hjelpe meg, så henvis meg til en som kan? Men neida, han skrev meg heller ut av hele dps Elendig fyr som satte progresjonen jeg hadde hatt med han forrige psykiateren min laaaangt tilbake.... Anonymkode: ff98a...309 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #37 Del Skrevet 2. november 2020 Jeg var også hos en privat psykolog en gang som ba meg bruke halve timen min hos henne til å telle antall blå bøker i den store bokhylla hennes, samt kaste en tennisball frem og tilbake med henne. Det skulle visst hjelpe angsten min..... Hjalp ikke en dritt, og kosta meg 1000kr lol. Anonymkode: ff98a...309 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #38 Del Skrevet 2. november 2020 Skal ikke nevne hvilken lege det var, men en sa til meg: stakkars den mann som ender opp med deg.. Jeg ble veldig lei meg og husker det godt enda det er veldig mange år siden. Han har garantert glemt det. Jeg er ikke perfekt, jeg gjør ingen noe, men jeg strever litt selv. Noe av problemet mitt er upf. Da er sånt en ekstra dum ting å si. Anonymkode: 9d1d7...30b 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #39 Del Skrevet 2. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skal ikke nevne hvilken lege det var, men en sa til meg: stakkars den mann som ender opp med deg.. Jeg ble veldig lei meg og husker det godt enda det er veldig mange år siden. Han har garantert glemt det. Jeg er ikke perfekt, jeg gjør ingen noe, men jeg strever litt selv. Noe av problemet mitt er upf. Da er sånt en ekstra dum ting å si. Anonymkode: 9d1d7...30b Helsepersonell skal ikke si slike ting, uansett om de mister besinnelsen eller blir irriterte. Det er helt uakseptabelt. Det eneste som er positivt her, er at det virker som at du forstår selv at dette var dårlig oppførsel fra legens side. Jeg er sikker på at det er noen pasienter som ville ha tatt det som en selvfølge at legen hadde rett i dette, fordi han er en «autoritet». Anonymkode: 9cf1d...435 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daryl Dixon Skrevet 2. november 2020 #40 Del Skrevet 2. november 2020 Voksne menn har ikke psykiske problemer. Sa min første psykolog. Var privat så byttet til en annen på samme kontor, møtte hun første i gangen og hun sa at det var synd jeg ikke ville ha god hjelp, som var nok et stikk til hennes kollega. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå