AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #1 Del Skrevet 1. november 2020 Fant en slik tråd på Reddit, og ble inspirert til å lage en egen her! Har du noen historier å dele? Anonymkode: 9cf1d...435 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 1. november 2020 #2 Del Skrevet 1. november 2020 (endret) . Endret 9. oktober 2022 av Tvillingsjel 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #3 Del Skrevet 1. november 2020 Fikk en rar kommentar en gang.. vil ikke si den var morsom.. fortalte psykologen at jeg skulle bli tante og gledet meg. Så svarer psykologen... håper barnet er ønsket da. Jeg bare 😳 ønsket for faen?? Min bror og kona ventet sitt 3 barn. svarte: skulle det ikke være ønsket? Anonymkode: 17f73...936 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #4 Del Skrevet 1. november 2020 Jeg hadde liret av meg en utredning om hvordan jeg hadde hatt det siden sist. Da svarte psykologen: Det er ikke helt friskt. Han sa det sånn rett ut på en galgenhumoristisk måte at jeg i etterkant har ledd av det. Anonymkode: 4156e...c16 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #5 Del Skrevet 1. november 2020 Jeg gikk til en terapeut som egentlig var veldig flink, men h*n syntes nok at jeg byttet sexpartnere litt for ofte. På det tidspunktet hadde jeg ligget med tre ulike menn i løpet av en periode på to år. Dette var ikke tilfeldig sex eller one night stands, men menn som jeg var oppriktig interessert i, og datet eksklusivt over flere måneder. Men så viste det seg at det ikke var grunnlag for noe langvarig forhold i noen av tilfellene. I mitt hode er det helt normalt. Jeg har tidligere vært i forhold som har vart i mange år (noe terapeuten var innforstått med). Så det er jo ikke slik at jeg har et mønster der jeg har tilfeldig sex med masse forskjellige menn. Fikk noen kommentarer som jeg husker at jeg reagerte på. F.eks.: «Det er ikke slik at alle skifter seksualpartner så ofte som det du gjør» og «Hvorfor tror du at alle disse mennene er så interesserte i deg?». Det var sikkert ikke vondt ment, men jeg følte at det stakk litt. Gikk i terapi for å bearbeide et overgrep, og slet skikkelig med skam og skyldfølelse. Det siste jeg trengte var at terapeuten antydet at jeg hadde lav seksualmoral. 🙃 Anonymkode: 472ef...dce 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #6 Del Skrevet 1. november 2020 Slet med anoreksi og psykologen sa: «det er ikke så lett å se at du er veldig syk, for du har et rundt ansikt»:-) hadde en bmi på 13 på den tiden, og det vat etter det hatet for ansiktet mitt i tillegg til kroppen begynte.. Anonymkode: 59519...188 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #7 Del Skrevet 1. november 2020 AnonymBruker skrev (På 1.11.2020 den 23.42): Fikk noen kommentarer som jeg husker at jeg reagerte på. F.eks.: «Det er ikke slik at alle skifter seksualpartner så ofte som det du gjør» og «Hvorfor tror du at alle disse mennene er så interesserte i deg?». Det var sikkert ikke vondt ment, men jeg følte at det stakk litt. Gikk i terapi for å bearbeide et overgrep, og slet skikkelig med skam og skyldfølelse. Det siste jeg trengte var at terapeuten antydet at jeg hadde lav seksualmoral. 🙃 Anonymkode: 472ef...dce Ekspander 😳 Anonymkode: 9cf1d...435 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #8 Del Skrevet 1. november 2020 AnonymBruker skrev (På 1.11.2020 den 23.25): Fikk en rar kommentar en gang.. vil ikke si den var morsom.. fortalte psykologen at jeg skulle bli tante og gledet meg. Så svarer psykologen... håper barnet er ønsket da. Jeg bare 😳 ønsket for faen?? Min bror og kona ventet sitt 3 barn. svarte: skulle det ikke være ønsket? Anonymkode: 17f73...936 Ekspander What?! 😳 Hva svarte psykologen på det? Anonymkode: 9cf1d...435 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #9 Del Skrevet 1. november 2020 "Du er litt som ett lite dyr. Som gjemmer seg i en hul trestamme for å dø " Ble sagt av min psykolog da jeg kom tilbake etter ett selvmordsforsøk hvor jeg hadde lagt meg ute i skogen for å dø etter å ha tatt en overdose Anonymkode: 5cf96...642 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 Populært innlegg #10 Del Skrevet 1. november 2020 Psykologen: "Har du skadet deg noe mer siden sist?" Jeg: "Jeg har egentlig ikke tenkt på det i det siste." Psykologen: "Da skal ikke jeg minne deg på det." Vi lo begge to 🤣 Anonymkode: 1ac5c...d79 60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #11 Del Skrevet 2. november 2020 Jeg gikk til en psykolog og fortalte at jeg hørte stemmer, psykologen reagerte med "så spennende!" og ville høre mer om mine overnaturlige opplevelser :P Noen år senere gikk jeg til en annen psykolog, og sa jeg hadde hørt stemmer den siste tiden. Hun så på meg med store øyne og skrev intenst notater og sa jeg måtte kontakte henne med en gang jeg hørte stemmer igjen, og snakket om medisiner jeg kunne prøve. En annen historie handler om en veldig kjekk psykolog jeg gikk til, følte nesten jeg var på date :P Det var første psykologtime og han måtte spørre meg om mange rare spørsmål, blandt annet hvor mange jeg har hatt sex med og eventuelle kjønnsykdommer jeg har osv. Han ble så flau da han spurte meg, helt rød i ansiktet. Har aldri blitt spurt om slike ting før, men tviler på at han kunne finne på noe slikt :P Anonymkode: 66816...820 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #12 Del Skrevet 2. november 2020 AnonymBruker skrev (På 2.11.2020 den 0.19): Det var første psykologtime og han måtte spørre meg om mange rare spørsmål, blandt annet hvor mange jeg har hatt sex med og eventuelle kjønnsykdommer jeg har osv. Han ble så flau da han spurte meg, helt rød i ansiktet. Har aldri blitt spurt om slike ting før, men tviler på at han kunne finne på noe slikt Anonymkode: 66816...820 Ekspander Kanskje han likte det? Høres suspekt ut. Hvorfor trengte han vite om kjønnsykdommer i første time? Anonymkode: 1b2ad...df1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #13 Del Skrevet 2. november 2020 Uatskillelig skrev (På 1.11.2020 den 22.28): Jeg delte at jeg følte meg som to personer, og en terapeut besvarte det med å si at jeg ikke var schizofren. Schizofreni og dissosiativ lidelse er ikke det samme, men det virket ikke som den terapeuten kjente til forskjellen. Nå har jeg ingen av diagnosene, og det var en forbigående tilstand, men det undret meg at en som jobber med psykisk helse ikke visste forskjell på dissosiasjon og psykoselidelse. Ekspander Åh, det er dessverre veldig vanlig! Anonymkode: 49479...641 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittyfox Skrevet 2. november 2020 #14 Del Skrevet 2. november 2020 Ble anbefalt å skrive en dagbok slik at vi kunne se hvordan jeg hadde det i hverdagen (utredning mot bipolar lidelse). Så etter en stund leste psykologen dagboken og kom med «ja du har samme skrift over alt, så du har i det minste ikke flere personligheter» 😂 altså 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #15 Del Skrevet 2. november 2020 Glemmer aldri da jeg hadde min første time hos en psykolog som spurte hvorfor jeg trodde jeg hadde blitt misbrukt som barn og så igjen i voksen alder, når det ikke syntes på meg at jeg var traumatisert av det. Samtlig at det sto i journalen min at det var blitt godt dokumentert på det. Jeg ble så sjokkert å lei meg at jeg turte ikke å gå på neste time og avlyste alt sammen. Jeg turte heller ikke å ta kontakt med fastlegen min i frykt for at h*n også skulle komme med det samme. Men heldigvis så skjedde det ikke. Anonymkode: a1680...898 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #16 Del Skrevet 2. november 2020 Ikke terapeut men helsesøster på skolen. Jeg hadde gått 1 år på vdg der jeg ble mobbet, jeg slet med dette og hadde lav selvfølelse. Jeg begynte på ny vdg året etter, husker vi fikk ark fra helsesøster vi skulle fylle ut ang mobbing bla. Jeg var flau over å ha blitt mobbet men var ærlig på skjemaet. Det resulterte i samtale med helsesøster. Hvorpå hun sier noe ala " men det virker ikke som du har blitt mobbet, du har jo en så rak og fin holdning" 😳. Javel, greit jeg er rundt 180 og aldri vært flau over det, men helsesøster hadde tydeligvis da en formening om at jeg burde vært lutrygget og hatt unnskyld at jeg er til holdning. Så det ble med den samtalen, for jeg hadde visstnok ikke behov for å prate med henne...i følge henne da. Anonymkode: 81a0b...33c 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #17 Del Skrevet 2. november 2020 Første time hos psykiater på dps, hvor jeg ble henvist med fødselsdepresjon. Møtte en dame i slutten av sekstiårene. Første hun sa var: "Hva har du å være lei deg for da, du som har en frisk og fin baby?".... Fulgte opp med å avbryte meg midt i en setning, når jeg forklarte at jeg var sliten etter at min ni uker gamle baby måtte bæres hele tiden, med at "Det er din egen feil, du har skjemt ham bort med å plukke ham opp, du må la ham ligge og gråte, det er bra for lungene"... Eh, nei.. velkommen til nittensøttito, liksom.. Babyer under 3 måneder skal aldri ligge alene og gråte, og skal alltid trøstes. Anonymkode: 02882...202 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #18 Del Skrevet 2. november 2020 Kittyfox skrev (På 2.11.2020 den 9.14): Ble anbefalt å skrive en dagbok slik at vi kunne se hvordan jeg hadde det i hverdagen (utredning mot bipolar lidelse). Så etter en stund leste psykologen dagboken og kom med «ja du har samme skrift over alt, så du har i det minste ikke flere personligheter» 😂 altså Ekspander Hæ? Jeg har hørt at psykologer hadde slike teorier for flere tiår siden, men jeg trodde at dette hadde havnet på historiens skraphaug for lengst! Anonymkode: 9cf1d...435 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittyfox Skrevet 2. november 2020 #19 Del Skrevet 2. november 2020 AnonymBruker skrev (På 2.11.2020 den 12.36): Hæ? Jeg har hørt at psykologer hadde slike teorier for flere tiår siden, men jeg trodde at dette hadde havnet på historiens skraphaug for lengst! Anonymkode: 9cf1d...435 Ekspander Ja ikke veit jeg hva hu tenkte på 😅 dette var en godt voksen psykolog (måtte ha en time hos henne da min faste var syk og de hadde glemt å varsle før jeg kom til sykehuset). Så hu kjente meg heller ikke noe særlig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #20 Del Skrevet 2. november 2020 Psykologen min spurte om hvorfor jeg trodde foreldrene mine hadde holdt sammen så lenge til tross for at de ikke er kompatible, jeg sa jeg var usikker men det var nok sammensatt. Da presterte han å si "de koser seg sikkert godt sammen i senga da ;)". Altså nei... Anonymkode: a0d4c...230 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå