AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #1 Skrevet 1. november 2020 Utseende mitt: Jeg ser yngre ut enn det jeg er, og har et typisk «resting bitch face» - Aka jeg kan se veldig sur ut, men det er bare sånn ansiktet mitt er! Personligheten min: Jeg er stille og rolig rundt fremmede. Er jeg ikke trygg eller har god kjemi med en, så klarer jeg heller ikke snakke noe særlig og være meg selv. Jeg har også dårlig selvtillit og er mye usikker på meg selv. Dette kombinert får enkelte til å se på meg som en sur og kjedelig person, noe som absolutt ikke stemmer om man blir kjent med meg! Jeg har flere ganger fått høre «smil litt da» eller «hvorfor er du så sur». Andre har sagt folk at jeg virker arrogant og høy på meg selv, og det er veldig irriterende og sårende. I jobbsammenheng virker jeg derimot som en veldig hyggelig og søt jente. Blid og sprudlende, så dette er bare på privaten folk misforstår meg. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre😭 Jeg gidder ikke gå rundt med «jobbmaska» hele tiden hver eneste dag, men jeg vil heller ikke bli sett på som noe jeg ikke er... Jeg syns det hele greia kan være utrolig slitsomt! Anonymkode: 6b005...ca0 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #2 Skrevet 1. november 2020 Jeg har det på samme måte bortsett fra at msnge folk synes det er greit å tråkke på meg og behandle meg som dritt fordi de mener jeg er beskjeden, stille og innadvendt. Den bedritne båsen jeg vil ut av. Det er et helvete. Jeg jobber med å sette meg i respekt og ikke la meg pille på nesen. Jeg er nå 36 år og i full jobb. Anonymkode: dd38b...58c 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #3 Skrevet 1. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Utseende mitt: Jeg ser yngre ut enn det jeg er, og har et typisk «resting bitch face» - Aka jeg kan se veldig sur ut, men det er bare sånn ansiktet mitt er! Personligheten min: Jeg er stille og rolig rundt fremmede. Er jeg ikke trygg eller har god kjemi med en, så klarer jeg heller ikke snakke noe særlig og være meg selv. Jeg har også dårlig selvtillit og er mye usikker på meg selv. Dette kombinert får enkelte til å se på meg som en sur og kjedelig person, noe som absolutt ikke stemmer om man blir kjent med meg! Jeg har flere ganger fått høre «smil litt da» eller «hvorfor er du så sur». Andre har sagt folk at jeg virker arrogant og høy på meg selv, og det er veldig irriterende og sårende. I jobbsammenheng virker jeg derimot som en veldig hyggelig og søt jente. Blid og sprudlende, så dette er bare på privaten folk misforstår meg. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre😭 Jeg gidder ikke gå rundt med «jobbmaska» hele tiden hver eneste dag, men jeg vil heller ikke bli sett på som noe jeg ikke er... Jeg syns det hele greia kan være utrolig slitsomt! Anonymkode: 6b005...ca0 I jobbsammenheng VIRKER du derimot som en veldig hyggelig og søt jente. Blid og sprudlende. Men du gidder ikke å gå rundt med masken hele tiden, du er ikke sånn egentlig altså. Altså, du kan bare late som du er noen bak en maske eller være deg selv. Du sier du ikke vil bli sett på som noe du ikke er, men det vil du jo, hver gang du bruker en maske. For du er jo sånn som du er bak masken uansett, når du ikke later som du er på andre måter og bruker en maske. Anonymkode: f71ae...cdf 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #4 Skrevet 2. november 2020 Det er rart det med at nesten alle stempler en som person og setter i bås. Anonymkode: dd38b...58c
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #5 Skrevet 2. november 2020 Kan psykolog hjelpe? Kan man endre personligheten sin ved hjelp av psykolog? Anonymkode: 8221b...acd
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #6 Skrevet 2. november 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: I jobbsammenheng VIRKER du derimot som en veldig hyggelig og søt jente. Blid og sprudlende. Men du gidder ikke å gå rundt med masken hele tiden, du er ikke sånn egentlig altså. Altså, du kan bare late som du er noen bak en maske eller være deg selv. Du sier du ikke vil bli sett på som noe du ikke er, men det vil du jo, hver gang du bruker en maske. For du er jo sånn som du er bak masken uansett, når du ikke later som du er på andre måter og bruker en maske. Anonymkode: f71ae...cdf ALLE setter på en maske på jobb. jeg jobber i barnehage, og heilt ærlig blir jeg ikke like entusiastisk når barn viser meg en tegning. Men jeg MÅ vise entusiasme og være blid og imøtekommende selv om jeg kan både kjede meg, være trøtt eller har en dårlig dag. Det heter profesjonell. Anonymkode: de583...4b6
Gjest Airman Skrevet 2. november 2020 #7 Skrevet 2. november 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Utseende mitt: Jeg ser yngre ut enn det jeg er, og har et typisk «resting bitch face» - Aka jeg kan se veldig sur ut, men det er bare sånn ansiktet mitt er! Personligheten min: Jeg er stille og rolig rundt fremmede. Er jeg ikke trygg eller har god kjemi med en, så klarer jeg heller ikke snakke noe særlig og være meg selv. Jeg har også dårlig selvtillit og er mye usikker på meg selv. Dette kombinert får enkelte til å se på meg som en sur og kjedelig person, noe som absolutt ikke stemmer om man blir kjent med meg! Jeg har flere ganger fått høre «smil litt da» eller «hvorfor er du så sur». Andre har sagt folk at jeg virker arrogant og høy på meg selv, og det er veldig irriterende og sårende. I jobbsammenheng virker jeg derimot som en veldig hyggelig og søt jente. Blid og sprudlende, så dette er bare på privaten folk misforstår meg. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre😭 Jeg gidder ikke gå rundt med «jobbmaska» hele tiden hver eneste dag, men jeg vil heller ikke bli sett på som noe jeg ikke er... Jeg syns det hele greia kan være utrolig slitsomt! Anonymkode: 6b005...ca0 Jævlig når det er de som aldri har hatt kontakt med deg som er dem som har klarest oppfatning av deg. Folk elsker å adoptere andres synspunkter og oppfatninger. Og det blir til sannhet engang. Det vet de som begynte veldig godt.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #9 Skrevet 2. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan psykolog hjelpe? Kan man endre personligheten sin ved hjelp av psykolog? Anonymkode: 8221b...acd Hvis de vil endre seg selv så kan andre hjelpe ja. Men da må de akseptere at alt de tror på er feil og alt de ikke forstår og dømmer er rett. Altså, når de tror de vet bedre, må de innse at de alltid tar feil. At de aldri kan ha rett hvis informasjonen kommer fra dem selv. Noe den aldri er, uten empati. Og jeg tror ikke det finnes mange som klarer eller vil akseptere det, og da kan ikke noen hjelpe slike mennesker dessverre. Alt begynner med viljen. Anonymkode: f71ae...cdf
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #10 Skrevet 2. november 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: ALLE setter på en maske på jobb. jeg jobber i barnehage, og heilt ærlig blir jeg ikke like entusiastisk når barn viser meg en tegning. Men jeg MÅ vise entusiasme og være blid og imøtekommende selv om jeg kan både kjede meg, være trøtt eller har en dårlig dag. Det heter profesjonell. Anonymkode: de583...4b6 Nei, det kalles emotional labour. Anonymkode: f71ae...cdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå