Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vi er et par i slutten av 20-årene som nå ønsker å begynne prøvingen snart. Vi føler endelig at tiden er inne, og at ting ligger godt til rette for å ønske et barn til verden.

Den eneste haken er at jeg veier 10-15 kg over det jeg egentlig ønsker, og kan da se for meg etterhvert som kiloene kommer i graviditeten at jeg vil bli veldig misfornøyd med eget speilbilde. Jeg vet at dette er veldig overfladisk å tenke, men jeg skal jo tross alt bo i denne kroppen selv også. Jeg ser også for meg at en fødsel ville være veldig tungt i den formen jeg er nå. 

Hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Bør vi vente 4+ mnd med å begynne prøvingen så jeg får gått ned i vekt, eller satse på at det faktisk kommer til å ta tid å få det til og at jeg da kan gå ned i vekt samtidig som vi prøver? 

Vi har snakket mye om dette sammen, men noen ganger hjelper det å få litt input fra andre hold også. 

Anonymkode: 0c916...b99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville begynt prøvingen. Du vet ikke hvir lang tid det vil ta deg å bli gravid. Lykke til med begge deler :) 

Anonymkode: 8f24e...fc4

• Liker 2
Skrevet

Begynn prøvingen! Noen ganger kan dette ta lang tid 😬😬 ville selv ned 10-13 kg før graviditet.  Har klart å gå ned 6 kg på et par mnd, begynte prøving i mai. Ingen hell sålangt.. 😬 Jeg går på ikke så veldig strikt lavkarbo 😅 dvs mye juks og utskeielser.. Men likevel ned 6 kg på 2.5 mnd 👍🏻  

• Liker 1
Skrevet

Har hørt at det ikke er farlig å gå ned i vekt i første trimester, så jeg ville kjørt på alt nå 😊

Skrevet

Jeg tenker du kan starte prøving mens du holder på med vektnedgang :) Med mindre du er såpass overvektig at en gravididitet kan være helseskadelig, men det kan du jo isåfall snakke med legen om (antar dte ikke er tilfellet sånn du forklarer det da) I graviditeten vil du jo endre kropp uannsett da så greit å jobbe litt med å akseptere det likevel, og være glad for at kroppen gjør en jobb selv om det kanskje ikke ser så fint ut.

Anonymkode: 88cb2...37b

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker du kan starte prøving mens du holder på med vektnedgang :) Med mindre du er såpass overvektig at en gravididitet kan være helseskadelig, men det kan du jo isåfall snakke med legen om (antar dte ikke er tilfellet sånn du forklarer det da) I graviditeten vil du jo endre kropp uannsett da så greit å jobbe litt med å akseptere det likevel, og være glad for at kroppen gjør en jobb selv om det kanskje ikke ser så fint ut.

Anonymkode: 88cb2...37b

Jeg har en bmi på 26,9 så jeg er litt i overvektsklassen, men vil ikke tro en graviditet kan være helseskadelig. Bmi er jo ikke noe man skal stole blindt på, men jeg jeg er nok på nedre sjiktet av overvekt. Du har helt rett i at dette er noe som må jobbes med, så det er noe jeg har startet på allerede:) har slitt med spiseforsyrrelser store deler av livet, så selvom vekta nå er på pluss-siden, henger hodet en del igjen i sykdommen ennå.

Vi bestemte oss i går for at vi kaster kondomen, og lar ting gå sin gang. Så går vi heller litt mer «systematisk» til verks når jeg har kommet litt ned i vekt😊 takk for alle svar!

Anonymkode: 0c916...b99

Skrevet

Begynn prøvingen nå.

Jeg gikk ned opp til 7 kilo i første trimester når jeg har vært gravid, pga kvalme. Så et svangerskap kan gi deg god drahjelp med vektnedgangen :) 

Livet er for kort til å sette ting på vent pga vekt og kropp!

Anonymkode: e8b20...6ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...