AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #1 Skrevet 1. november 2020 Jeg la inn en åpen søknad, og fikk som svar at de «ikke kan tilby deg en stilling som» X. I underkant av tre uker senere legger de ut en stilling som X. Burde jeg søke på den, eller når jeg rett og slett ikke opp til kravene deres? Anonymkode: ddc90...690
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #2 Skrevet 1. november 2020 Ta en telefon og spør. Ta med at du søkte på den forrige stillingen, og lurer på hvordan du kan øke kompetansen for å passe til stilling X. Lykke til Anonymkode: 8e83e...581 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #3 Skrevet 1. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ta en telefon og spør. Ta med at du søkte på den forrige stillingen, og lurer på hvordan du kan øke kompetansen for å passe til stilling X. Lykke til Anonymkode: 8e83e...581 Takk, det var lurt! Jeg søkte ikke på en stilling da, men la inn en åpen søknad om nøyaktig den samme stillingen. Anonymkode: ddc90...690
Ullvott Skrevet 2. november 2020 #4 Skrevet 2. november 2020 (endret) Det du kan spørre om dersom du ringer er om du fikk avslag fordi de ikke anså deg som kvalifisert eller om de generelt sender avslag på åpne søknader uansett. Hvis de ikke anså deg som kvalifisert for tre uker siden er du neppe kvalifisert nå heller. Hvis de derimot sender avslag uansett, eller at den åpne søknaden rett og slett ikke hadde havnet hos rette vedkommende (noe som absolutt KAN skje med åpne søknader) stiller det seg annerledes. Du kan søke selv om de hadde vurdert at du ikke var kvalifisert, også. Les utlysningsteksten nøye, og se om du besvarte den godt nok i den åpne søknaden din. Dersom du kan spisse søknadsteksten slik at du viser at du kan mer av det de spør om, er det i alle fall greit å sende inn en søknad. Det koster jo ingen ting annet en tiden du bruker Endret 2. november 2020 av Ullvott
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #5 Skrevet 2. november 2020 1 minutt siden, Ullvott skrev: Det du kan spørre om dersom du ringer er om du fikk avslag fordi de ikke anså deg som kvalifisert eller om de generelt sender avslag på åpne søknader uansett. Hvis de ikke anså deg som kvalifisert for tre uker siden er du neppe kvalifisert nå heller. Hvis de derimot sender avslag uansett, eller at den åpne søknaden rett og slett ikke hadde havnet hos rette vedkommende (noe som absolutt KAN skje med åpne søknader) stiller det seg annerledes. Hm. Jeg fikk avslag fra samme person som man skal sende søknad til nå. Jeg tror jeg må ringe og høre. Anonymkode: ddc90...690
Ullvott Skrevet 2. november 2020 #6 Skrevet 2. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hm. Jeg fikk avslag fra samme person som man skal sende søknad til nå. Jeg tror jeg må ringe og høre. Anonymkode: ddc90...690 Ja, når du har et konkret spørsmål er det absolutt innafor å ta kontakt med kontaktpersonen. Jeg la til et ekstra avsnitt i innlegget mitt - les det også. Der utdyper jeg litt mer om søknaden.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #7 Skrevet 2. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hm. Jeg fikk avslag fra samme person som man skal sende søknad til nå. Jeg tror jeg må ringe og høre. Anonymkode: ddc90...690 Senk skuldrene, slipp ut magen, pust godt og ring og spør! Anonymkode: f81a2...e9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå