AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #1 Skrevet 1. november 2020 Hei. Jeg er snart 17 år gammel og har lenge levd med en mor som ikke respekterer mine grenser i det hele tatt. Det handler både om kroppslige grenser og det som gjelder mitt privatliv. Moren min bokstavelig talt tar på meg og kroppen min på en måte som er totalt uakseptabel, altså på områder der mødre ikke skal ta på barna sine. Dette driver meg til vanvidd, jeg skal ikke bli klådd på av min egen mor! Hver eneste gang sier jeg fra til henne at dette er ubehagelig og ekkelt og upassende oppførsel, men hun hører ikke på meg. Hun tar på f.eks rumpa mi, og jeg begynner nesten å skrike fordi jeg er så forbannet men hun bare ler og sier ''men du er jo dattera mi''! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hun mener det er rart at jeg ikke ønsker å kose med min egen mor, og at jeg var kjempe kosete når jeg var liten. Men dette var jo når jeg var barn, det er jeg ikke nå lenger! Hun er også slik at hun braser inn på mitt rom, hvis jeg går inn på rommet mitt og er der i 5 minutter. Jeg får ikke skiftet i fred og ro engang. Jeg har fortalt at dette ikke er greit, men hun sier at hun kan gjøre som hun vil, det er hennes hus! Hva skal jeg gjøre? Moren min respekterer ikke meg Anonymkode: 2ce5e...f03 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #3 Skrevet 1. november 2020 Seksuelle overgrep er en alvorlig sak og bør meldes ifra om. Ta kontakt med helsesykepleier på skolen din, eventuelt fastlege, så får du hjelp videre. Anonymkode: 3dfab...6b5 16
Nymerïa Skrevet 1. november 2020 #5 Skrevet 1. november 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Moren min respekterer ikke meg Da får du ta det med noen hun respekterer. Et annet familiemedlem, en lærer, helsesøster, hvem som helst som hun respekterer. Det vil være mye vanskeligere for henne å avfeie deg når dere er to stykker. 10
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #6 Skrevet 1. november 2020 Mor har alltid rett, i alle sammenhenger. TS, lær deg å aksepter det. Anonymkode: 9d132...dbd 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #7 Skrevet 1. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mor har alltid rett, i alle sammenhenger. TS, lær deg å aksepter det. Anonymkode: 9d132...dbd Seriøst? Hvordan skal man respektere det der? Anonymkode: 2ce5e...f03 27
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #8 Skrevet 1. november 2020 Det høres ut som min mor og meg for over 20 år siden, og av min erfaring så endrer ikke mor seg, men du kan etter hvert flytte ut og få et annet forhold til henne når du ikke bor med henne lenger, og da er det du som bestemmer. Anonymkode: 46c90...461 11
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #9 Skrevet 1. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres ut som min mor og meg for over 20 år siden, og av min erfaring så endrer ikke mor seg, men du kan etter hvert flytte ut og få et annet forhold til henne når du ikke bor med henne lenger, og da er det du som bestemmer. Anonymkode: 46c90...461 Jeg tror heller ikke min mor noen gang kommer til å forandre seg uansett hva jeg sier.. For henne er det tydeligvis ''greit'' Anonymkode: 2ce5e...f03
Mjart Skrevet 1. november 2020 #10 Skrevet 1. november 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mor har alltid rett, i alle sammenhenger. TS, lær deg å aksepter det. Anonymkode: 9d132...dbd Nei, det stemmer ikke i det hele tatt. 🙃 TS har krav på et privatliv, og bestemmer over sin egen kropp. 17
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #11 Skrevet 1. november 2020 16 minutter siden, NymeriaRhoynar skrev: Da får du ta det med noen hun respekterer. Et annet familiemedlem, en lærer, helsesøster, hvem som helst som hun respekterer. Det vil være mye vanskeligere for henne å avfeie deg når dere er to stykker. det er dessverre veldig vanskelig Anonymkode: 2ce5e...f03
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #12 Skrevet 1. november 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Seksuelle overgrep er en alvorlig sak og bør meldes ifra om. Ta kontakt med helsesykepleier på skolen din, eventuelt fastlege, så får du hjelp videre. Anonymkode: 3dfab...6b5 Jeg håper at det ikke er seksuelle tilnærmelser fra mor sin side, men at hun bare ikke klarer å innstille hjernen sin til at det lille barnet som likte å ligge naken inntil mamma og bli strøket over ryggen og rumpa, nå er en voksen jente, for LENGE siden og det både er upassende og uvelkomment at hun fortsatt gjør dette... Totalt ugreit er det i hvert fall uansett! Anonymkode: 63afd...31f 14
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #13 Skrevet 1. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg håper at det ikke er seksuelle tilnærmelser fra mor sin side, men at hun bare ikke klarer å innstille hjernen sin til at det lille barnet som likte å ligge naken inntil mamma og bli strøket over ryggen og rumpa, nå er en voksen jente, for LENGE siden og det både er upassende og uvelkomment at hun fortsatt gjør dette... Totalt ugreit er det i hvert fall uansett! Anonymkode: 63afd...31f Jeg er enig med deg Jeg tror ikke hun klarer å forstå dette... ts Anonymkode: 2ce5e...f03
TinaChristina Skrevet 1. november 2020 #14 Skrevet 1. november 2020 Er ikke sikkert din mor er klar over hvor grensa går for hva en mor kan og bør gjøre. Jeg foreslår at du snakker med helsesøster på skolen eller fastlege. De vil kunne gi deg råd og de vil kunne snakke med din mor og evt rapportere videre dersom de ser det nødvendig. Dette er ikke greit. Du skal ikke ha det ubehagelig med din mor eller noen. Håper du får en stopp på dette❤ 12
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #15 Skrevet 1. november 2020 1 minutt siden, CaramelDevil skrev: Er ikke sikkert din mor er klar over hvor grensa går for hva en mor kan og bør gjøre. Jeg foreslår at du snakker med helsesøster på skolen eller fastlege. De vil kunne gi deg råd og de vil kunne snakke med din mor og evt rapportere videre dersom de ser det nødvendig. Dette er ikke greit. Du skal ikke ha det ubehagelig med din mor eller noen. Håper du får en stopp på dette❤ tusen takk ❤️ ts Anonymkode: 2ce5e...f03 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #16 Skrevet 1. november 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Seriøst? Hvordan skal man respektere det der? Anonymkode: 2ce5e...f03 11 minutter siden, Mjart skrev: Nei, det stemmer ikke i det hele tatt. 🙃 TS har krav på et privatliv, og bestemmer over sin egen kropp. Som de andre nevner ovenfor. Ingen mor vil erkjenne at hun trår over streken eller ønske om å endre seg. Derfor vil hun også de facto ha rett da alle vil beholde husfreden og konfrontere henne. Kjent problemstilling dette, ganske åpenbart. Anonymkode: 9d132...dbd
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #17 Skrevet 1. november 2020 Hvorfor låser du ikke døra til rommet ditt? Anonymkode: 225a7...0ce
Gjest theTitanic Skrevet 1. november 2020 #18 Skrevet 1. november 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Seksuelle overgrep er en alvorlig sak og bør meldes ifra om. Ta kontakt med helsesykepleier på skolen din, eventuelt fastlege, så får du hjelp videre. Anonymkode: 3dfab...6b5 Vent nå litt. Er det sånn at hun tar på ts akkurat som om når hun var liten fordi hun ikke har fått med seg at ts har blitt stor, og det samme nå blir upassende på lik linje med de som gir 6 åringer pupp og ikke innser at barnet har blitt for stort? Eller at det er seksuelt relatert fordi mor tenker seksuelt på barn? For det er en forskjell. Den ene er en realitetsbrist og den andre noe man burde bli arrestert for.
Gjest Blondie65 Skrevet 1. november 2020 #19 Skrevet 1. november 2020 Jeg tror ikke du får forandret din mor. Men jeg vil gjerne understreke at dette er totalt uakseptabel adferd av henne. Jeg råder deg også til å kontakte helsesøster og snakke om mulighetene. Bare det å si at hun kan gjøre som hun vil siden det er hennes hus vitner om en vrangforestilling når det gjelder grenser. Forslag til løsning på "brase inn på rommet" når du skifter: skift på badet med døren låst. Forslag til løsning når hun tar på deg uønsket - gå vekk - uten å kommentere det. Har du noen som helst du kan snakke med som også din mor vil lytte til?
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #20 Skrevet 1. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor låser du ikke døra til rommet ditt? Anonymkode: 225a7...0ce jeg har ikke tilgang på nøkkel til låsen Anonymkode: 2ce5e...f03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå