AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #1 Skrevet 1. november 2020 Baby født mandag 26.10, kvelden. Ble behandlet i lys onsdag 28.10. Verdiene har siden vært lave, under lysgrensa, men går allikevel liiiiitt opp slik at vi følges opp med blodprøver hver dag. Utrolig slitsomt, men må til.. De må ha to synkende verdier før de anser baby som på bedringens vei. Info: Tjærebæsj daglig frem til torsdag. Så stopp. Jeg vet for et faktum at barnet får i seg nok grunnet matveeing, solid vektoppgang samt mange tissebleier daglig - MEN; ingen bæsjebleier enda. Står at de bør ha 1-2 hver dag, men som sagt ingen her! Derimot promper baby masse og det lukter mildt sagt en voksen manns råtten egg promp 😂🤢 Hva gjør man? Ha tålmodighet og bare se an? Snakket med barsel i går som mente at vi ville fått bæsjebleie i natten som var, men det gjorde det jo ikke! Vi har syklet med beina, ligget på magen litt og gjort det vi kan. Er rådvill nå! Anonymkode: 59b0e...d52
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #2 Skrevet 1. november 2020 Ammer eller gir du mme? Anonymkode: 777cc...0b2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #3 Skrevet 1. november 2020 Gå til fastlegen i morgen Ville ikke ventet lengere da. Anonymkode: e41c5...2a8
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #4 Skrevet 1. november 2020 Ammer ja, mme. Tredje barnet mitt. Skal til sykehuset i morgen for å ta ny blodprøve pga gulsotten. De var jo ikke bekymret grunnet solid vektoppgang, samt alle tissebleiene. Jeg derimot synes det er merkelig og blir bekymret. Anonymkode: 59b0e...d52
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #5 Skrevet 1. november 2020 Det er vanlig at det kan ta mange dager mellom baby bæsjer når man ammer. Alt fra 1 dag til 10 dager er helt normalt. Anonymkode: 84194...b2e
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #6 Skrevet 1. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er vanlig at det kan ta mange dager mellom baby bæsjer når man ammer. Alt fra 1 dag til 10 dager er helt normalt. Anonymkode: 84194...b2e Hvorfor står det da overalt at baby skal ha 1-2 bæsjebleier daglig fra det er 4 dager osv? Fader så mye forskjellig som står der ute! Man får jo faktisk litt vondt i seg Anonymkode: 59b0e...d52
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #7 Skrevet 1. november 2020 Helt normalt. Kan gå ukesvis mellom bæsjebleie om du ammer uten at det er farlig. 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gå til fastlegen i morgen Ville ikke ventet lengere da. Anonymkode: e41c5...2a8 Absolutt ingenting å gå til fastlegen for. Dessuten følges ts opp på barsel og bør heller ta det der. Anonymkode: 83048...58f 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #8 Skrevet 1. november 2020 Takk:) utfordringen her er vel at hi hittil ikke har hatt en eneste «vanlig» bæsjebleie. Tjærebæsj er jo noe de kom ut med, mens den grønn/gule kommer av morsmelk. Anonymkode: 59b0e...d52
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #9 Skrevet 1. november 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk:) utfordringen her er vel at hi hittil ikke har hatt en eneste «vanlig» bæsjebleie. Tjærebæsj er jo noe de kom ut med, mens den grønn/gule kommer av morsmelk. Anonymkode: 59b0e...d52 Ville nevnt det når dere tar blodprøve i morgen 🙂 Anonymkode: 83048...58f
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #10 Skrevet 1. november 2020 Jeg ville tatt det opp med lege i morgen. Det kan være normalt, vår yngste bæsjet ikke på en uke etter den første beken, og fortsatte og bæsje en gang i uken de første månedene. Hun hadde imidlertid ikke gulsott. Hun hadde også gode tissebleier og gikk fint opp i vekt. Jeg husket at det stod i informasjonspermen på sykehuset at de skulle bæsje 1-2 ganger daglig de første ukene, så jeg kontaktet helsestasjonen etter hvert. De sa se det an siden alt annet var fint, og bæsjen kom altså til slutt. Men de kommenterte også at det var litt rart/uvanlig for en nyfødt (fullammet). Anonymkode: e85a5...df8
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #11 Skrevet 1. november 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt normalt. Kan gå ukesvis mellom bæsjebleie om du ammer uten at det er farlig. Absolutt ingenting å gå til fastlegen for. Dessuten følges ts opp på barsel og bør heller ta det der. Anonymkode: 83048...58f Etter 6 uker kan det gå en stund mellom hver bæsjebleie. Før 6 uker skal de ha avføring hver dag, uansett om de får mm eller mme. https://ammehjelpen.no/avforing-hos-barnet/ Anonymkode: 1badb...6a5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #12 Skrevet 1. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etter 6 uker kan det gå en stund mellom hver bæsjebleie. Før 6 uker skal de ha avføring hver dag, uansett om de får mm eller mme. https://ammehjelpen.no/avforing-hos-barnet/ Anonymkode: 1badb...6a5 Mine hadde ikke avføring hver dag de første ukene heller. Aldri hørt at det er vanlig. Anonymkode: 968af...5bd
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #13 Skrevet 1. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor står det da overalt at baby skal ha 1-2 bæsjebleier daglig fra det er 4 dager osv? Fader så mye forskjellig som står der ute! Man får jo faktisk litt vondt i seg Anonymkode: 59b0e...d52 Mine gikk gjerne opp til 13 dager før de bæsjet altså. Fullammet begge. Anonymkode: cce9b...ed8
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #14 Skrevet 1. november 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etter 6 uker kan det gå en stund mellom hver bæsjebleie. Før 6 uker skal de ha avføring hver dag, uansett om de får mm eller mme. https://ammehjelpen.no/avforing-hos-barnet/ Anonymkode: 1badb...6a5 Skal og skal, det er ganske vanlig at de ikke har det. Sett mest på tissebleier. Begge mine gikk godt opp i vekt. Anonymkode: cce9b...ed8
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #15 Skrevet 1. november 2020 Der kom bæsjebleien!!! Babys første bæsj - SÅ STAS😆😂😍 Anonymkode: 59b0e...d52 6
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #16 Skrevet 1. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Mine hadde ikke avføring hver dag de første ukene heller. Aldri hørt at det er vanlig. Anonymkode: 968af...5bd Min hadde. Det er vanlig. Anonymkode: 49160...257 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #17 Skrevet 1. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Der kom bæsjebleien!!! Babys første bæsj - SÅ STAS😆😂😍 Anonymkode: 59b0e...d52 Gratulerer! 😊😂 Både med baby og bleie! Kjenner den deilige «endelig bæsjet babyen»-følelsen! 😆😍 Her er vi dessverre kommet til «seriøst, bæsjer du igjen??» 😂 Anonymkode: a86e6...0b7 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #18 Skrevet 1. november 2020 Kanskje litt ut av tema, men min baby hadde amme-gulsott. Gikk ikke bort. Ingen på sykehuset fortalte meg om dette, så om ingen har fortalt det til deg : 48 timer uten amming og det var borte. Anonymkode: 8a432...568 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #19 Skrevet 1. november 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gratulerer! 😊😂 Både med baby og bleie! Kjenner den deilige «endelig bæsjet babyen»-følelsen! 😆😍 Her er vi dessverre kommet til «seriøst, bæsjer du igjen??» 😂 Anonymkode: a86e6...0b7 Yeeeeei😍🙏🏻Takk 😂 Ja jeg sa det til samboer; vips så får vi dem støtt!!! Men sååååå deilig å se baby få det ut av kroppen 🙏🏻 Anonymkode: 59b0e...d52
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #20 Skrevet 1. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje litt ut av tema, men min baby hadde amme-gulsott. Gikk ikke bort. Ingen på sykehuset fortalte meg om dette, så om ingen har fortalt det til deg : 48 timer uten amming og det var borte. Anonymkode: 8a432...568 Wow aldri hørt om! Anonymkode: 59b0e...d52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå