AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #41 Skrevet 2. november 2020 3 timer siden, NærNok skrev: Hvor i Bergen? Hvorfor spør du om det? Bergen har egentlig i liten grad rene rikmannsområder. Vi har noen "pene adresser", men uansett hvilken skolekrets man bor i er det blandet økonomi i området. Hvilket er veldig bra. Jeg vokste selv opp i Bergen, med venninner som hadde svært ulik økonomi i familien. Særdeles trang økonomi og bosatt i område med mest kommunale boliger til gamle penger og nyrik familie i SVÆR villa, alt i en vennekrets. Jeg liker det med Bergen. Det er blandet overalt, og det er bra for barn å vokse opp med. Anonymkode: 3fbd4...e9b
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #42 Skrevet 2. november 2020 Selv om man tjener millionen, forsvinner ganske mye i skatt. Bor man dyrt i tillegg og er eneforsørger, vil jeg tro man lever ganske normalt. Selv, hadde jeg garantert hatt et matbudsjett på 15-20 k til meg selv med den lønna. Uten dårlig samvittighet. Kvalitet er viktig. Anonymkode: d063b...897
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #43 Skrevet 2. november 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor det egentlig? Om noe, så viser jo denne tråden at vi som tjener «mye» lever veldig likt deg. Vi tjener godt over 2 millioner og gårsdagens sunne og gode middag kostet under 20 kroner. (Gulrotsuppe laget av First-Prince gulrøtter og løk) I dag blir det lettsaltet torsk med poteter og og resten av FirstPrice gulrøttene. Tror ikke vi hadde blitt det spor lykkeligere om vi kjøpte oss bil, spiste indrefilet hver dag og installerte svømmebasseng. Anonymkode: e6eba...ae0 Jeg er syk, dere er friske. Friske folk trenger ikke tenke på hva de spiser. Anonymkode: 88d40...715 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #44 Skrevet 2. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er syk, dere er friske. Friske folk trenger ikke tenke på hva de spiser. Anonymkode: 88d40...715 Hva slags mat må du spise? Anonymkode: 96529...72d
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #45 Skrevet 2. november 2020 På 1.11.2020 den 20.12, AnonymBruker skrev: Har dere svømmebasseng i Hagen? Anonymkode: 5500f...197 Tjener vel ca 1 mill samlet inntekt. Har stor tomt og svømmebasseng. Spiser helt vanlig hjemmelaget mat. Anonymkode: 7d302...3f8
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #46 Skrevet 2. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva slags mat må du spise? Anonymkode: 96529...72d Det dyreste i matbutikken: frukt og bær, grønnsaker og bladgrønt. Og aller helst økologisk. Går en 6-7 tusen i mnd i mat, det sier seg selv at det ikke går på minstesats. Anonymkode: 88d40...715
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #47 Skrevet 3. november 2020 Tjener mellom to og tre millioner i året, hovedsakelig på leieinntekter og ett par firmaer jeg eier. Null i lån. Er selv ufør, men har to ansatte, en vaktmester på heltid for å ta vare på eiendommene og huset mitt, og en "tallknuser" på deltid, - hun sørger for allt det økonomiske rundt utleie av eiendommene og firmaene. Har nok penger på bok. Bor alene sammen med mine hunder i ett forholdsvis lite hus langt ute på landet. Har stor garasje og verksted der jeg pusler med veteranbilene mine, og stor hundegård til huskyene. Spiser helt vanlig, - grandis, lapskaus, fisk osv. Men når formen er litt dårlig blir det takeaway, - sushi eller burger. Er påpasselig med å ha faste rutiner, må ha varmmat daglig. Har ikke basseng, men har allt av verkstedutstyr, sportsutstyr, og hytte på fjellet. Stortrives. Anonymkode: a0603...6bb 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #48 Skrevet 3. november 2020 Foreldrene mine har samlet inntekt på 3,4 mill. 2 feriehus i utlandet, men i Norge vokste vi opp i et beskjedent hus i sør-øst Oslo og vanlig tilhørende bil, ikke noe fancy. Vi fikk verken dyre klær eller leker. Penger velger de å bruke på reiser og god mat. Ingen basseng. Anonymkode: 6c5f5...751
Limahl Skrevet 5. november 2020 #49 Skrevet 5. november 2020 På 1.11.2020 den 21.51, AnonymBruker skrev: Ikke jeg som tjener så godt (enda), men foreldrene mine har og hadde over 2 mill i samlet inntekt da jeg bodde hjemme. Vi var 3 barn og bodde i et ganske stort og fint hus utenfor Oslo, hadde et lite basseng på den ene terrassen, til middag spiste vi alt mulig. Var deilig å aldri trenge å tenke på penger når det kom til mat, vi kjøpte nøyaktig det vi ville ha da vi ville ha det. Spiste mye ute på dyre og fine restauranter, bestilte ofte med mat hjem, dro på kafé med moren min flere ganger i uken. I matbutikkene svei vi ofte av flere tusen kroner hver gang vi handlet, flere ganger i uken. Kjøpte masse frukt, bær, økologisk, mye godteri, desserter osv, og så aldri på prislappen eller kvitteringen, var alltid bare å lempe oppi handlevogna til den tøyt over... Vi hadde ofte middagsgjester i helgene og både jeg og søsknene mine hadde alltid med venner hjem daglig som også spiste mat hos oss. Var alltid fullt hus hos oss! Er heldig og takknemlig for at jeg vokste opp så privilegert og tok det aldri for gitt, jeg satte pris på det da og setter også veldig pris på det nå. Anonymkode: 9e5a5...e52 Bra!!!!❤️❤️❤️
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #50 Skrevet 5. november 2020 Jeg har over en million og bor alene. Har enebolig på landet. Bygget vinterhage til ca millionen i år, med dører til ca 300K. Neste prosjekt blir nok basseng med overbygg. Har drømt om det i noen år, men det blir nok noen år til. Er fortsatt ung. For de som sier basseng er penger ut av vinduet, så tenk på hvor vanlig det er å kjøpe bil til over en halv million. Og biler synker jo veldig i verdi. Basseng synker jo ikke noe særlig i verdi så lenge man bruker noen få minutter hver uke på vedlikehold. Akkurat på mitt hus så vil nok ikke et basseng øke verdien noe særlig fordi at det er ikke noen villa og ikke er det i et super attraktivt område heller. Det er likevel en bedre investering enn en bil til samme prisen... Kostholdet mitt er carnivore, så jeg spiser bare animalsk og nesten fra kuer som har beitet hele livet. Jeg fyller to store frysere på høsten og så holder det meg nesten ett år. Jeg ender opp med å bruke ca 4K på mat i måneden. Jeg spiser sjeldent ute. Anonymkode: 3868b...9b4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #51 Skrevet 5. november 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har over en million og bor alene. Har enebolig på landet. Bygget vinterhage til ca millionen i år, med dører til ca 300K. Neste prosjekt blir nok basseng med overbygg. Har drømt om det i noen år, men det blir nok noen år til. Er fortsatt ung. For de som sier basseng er penger ut av vinduet, så tenk på hvor vanlig det er å kjøpe bil til over en halv million. Og biler synker jo veldig i verdi. Basseng synker jo ikke noe særlig i verdi så lenge man bruker noen få minutter hver uke på vedlikehold. Akkurat på mitt hus så vil nok ikke et basseng øke verdien noe særlig fordi at det er ikke noen villa og ikke er det i et super attraktivt område heller. Det er likevel en bedre investering enn en bil til samme prisen... Kostholdet mitt er carnivore, så jeg spiser bare animalsk og nesten fra kuer som har beitet hele livet. Jeg fyller to store frysere på høsten og så holder det meg nesten ett år. Jeg ender opp med å bruke ca 4K på mat i måneden. Jeg spiser sjeldent ute. Anonymkode: 3868b...9b4 Du kommer nok ikke til å få et særlig langt liv med det kostholdet. Anonymkode: c916d...62a 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #52 Skrevet 12. november 2020 Hvordan er mulig at en tråd om inntekt blir en veganer/kjøtteterkrangel? Anonymkode: 5500f...197
Pappi Skrevet 12. november 2020 #53 Skrevet 12. november 2020 Spiser helt vanlig mat, handler på kiwi/rema/meny osv. Eneste som egentlig har endret seg litt i takt med økonomien er at vi ikke i like stor grad ser på prislappen i matbutikken. Samlet inntekt er for så vidt litt under 2mill.
Gjest Giftmann30 Skrevet 12. november 2020 #54 Skrevet 12. november 2020 Lever på en 50% av inntekt og spare 50% , begge har et ønske å si opp jobben snart, vi ønsket å reise litt. Jeg fyllet snart 40 og føler jeg har jobbet nokk.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #55 Skrevet 12. november 2020 29 minutter siden, Pappi skrev: Spiser helt vanlig mat, handler på kiwi/rema/meny osv. Eneste som egentlig har endret seg litt i takt med økonomien er at vi ikke i like stor grad ser på prislappen i matbutikken. Samlet inntekt er for så vidt litt under 2mill. Det er sant. Før kunne jeg finne på å droppe koriander om jeg visste det bare ble spist litt. Kjøpe den rimeligste fiskefileten. Eller alltid studere prisene i ostedisken. Før det igjen var det mange grønnsaker og typer kjøtt jeg aldri kjøpte. Mens jeg nå kjøper akkurat det vi føler for, og gjerne dyrere varianter som stangekylling og økologiske egg. Men handler fortsatt hvetemel og lettmelk på Rema - betale mer for akkurat samme produktet, det gidder jeg ikke. Anonymkode: 96529...72d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå