AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #21 Skrevet 2. november 2020 12 hours ago, AnonymBruker said: Rike mennesker holder seg rike, fordi de stort sett forsøker å leve som relativt fattige mennesker. Men fattige mennesker risikerer å holde seg temmelig fattige, nettopp fordi de ønsker å leve som veldig rike mennesker... Anonymkode: a6d7d...c41 Dette er ikke en regel. Når du har 200 billioner kan du gjøre stort sett som du vil. Pengene dine sitter på steder der du mest sannsynlig vil få større profitt enn det du klarer bruke på et år. Har du ca 10 mill kan du ta ut 300-400 000 i for eks aksjegevinst du kan leve av uten at forumen minker. Anonymkode: 8aa0f...dd3 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #22 Skrevet 2. november 2020 Tjener rett under 5 millioner i året med dagens kurs. Bor og skatter til et annet land enn Norge. I en by med ~15 millioner mennesker. Bor veldig sentralt, i landets dyreste strøk, i en leilighet. Ikke eget svømmebasseng i hagen (har jo ikke noen hage), men vi har felles svømmebasseng, spa, gym, privat kino, spillrom, osv, osv, sammen med resten av bygningen. Til middag spiser jeg og kona noe vi lager selv. Helt enkle retter slik vi ville gjort i Norge. Men det blir et restaurantbesøk 2-3 ganger i uka. Anonymkode: 37750...5c8
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #23 Skrevet 2. november 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: Tjener rett under 5 millioner i året med dagens kurs. Bor og skatter til et annet land enn Norge. I en by med ~15 millioner mennesker. Bor veldig sentralt, i landets dyreste strøk, i en leilighet. Ikke eget svømmebasseng i hagen (har jo ikke noen hage), men vi har felles svømmebasseng, spa, gym, privat kino, spillrom, osv, osv, sammen med resten av bygningen. Til middag spiser jeg og kona noe vi lager selv. Helt enkle retter slik vi ville gjort i Norge. Men det blir et restaurantbesøk 2-3 ganger i uka. Anonymkode: 37750...5c8 Fett liv. Misunnelig. Er ikke synd på meg, men det er langt opp hvor dere er 😄 Anonymkode: a25e5...448
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #24 Skrevet 2. november 2020 Jeg blir trist av denne tråden. Jeg er uføretrygdet med minstesats og hadde vært friskere om jeg hadde hatt råd til et bedre sted å bo og bedre mat Anonymkode: 88d40...715 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #25 Skrevet 2. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir trist av denne tråden. Jeg er uføretrygdet med minstesats og hadde vært friskere om jeg hadde hatt råd til et bedre sted å bo og bedre mat Anonymkode: 88d40...715 Jeg vet det er lett å tenke at alt er mye bedre bare om man har penger, eller noe annet andre har. Samtidig vil jeg si at jeg var dønn lykkelig da jeg og mannen delte et rom i kollektiv, levde kun på studielån og havregrøt, og brukte sommeren på jobb. Ingen bekymringer, disputter med naboer, klager til eieskifteforsikring, bil som er bulket, eller noe av det der. De tøffeste årene jeg har hatt var de årene vi tjente enda mer enn i dag, og bodde luksuriøst i utlandet. Jobben krevde, nettverket var lite, og jeg slet med ufrivillig barnløshet. Det er nok lettere å være lykkeligere om man har penger til å kjøpe seg ut av enkelte problemer og ubehag. Men jevnt over har jeg ikke sett et eneste eksempel der penger definerer lykke. Anonymkode: 96529...72d 5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #26 Skrevet 2. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir trist av denne tråden. Jeg er uføretrygdet med minstesats og hadde vært friskere om jeg hadde hatt råd til et bedre sted å bo og bedre mat Anonymkode: 88d40...715 Hvorfor det egentlig? Om noe, så viser jo denne tråden at vi som tjener «mye» lever veldig likt deg. Vi tjener godt over 2 millioner og gårsdagens sunne og gode middag kostet under 20 kroner. (Gulrotsuppe laget av First-Prince gulrøtter og løk) I dag blir det lettsaltet torsk med poteter og og resten av FirstPrice gulrøttene. Tror ikke vi hadde blitt det spor lykkeligere om vi kjøpte oss bil, spiste indrefilet hver dag og installerte svømmebasseng. Anonymkode: e6eba...ae0 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #27 Skrevet 2. november 2020 Nei, vi bor i et hus i utkanten av en storby. Det eneste vi bruker litt ekstra penger på er at vi liker å kjøpe litt bedre råvarer fra lokale produsenter også drar vi på fin restaurant innimellom. Vi liker også å reise, men det blir det selvsagt lite av nå. Anonymkode: c6320...10e
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #28 Skrevet 2. november 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Dette, hverken foreldrene mine eller jeg hadde hatt god økonomi og masse penger på konto om vi hadde kastet penger ut av vinduet. Anonymkode: 8e2c6...718 Å spise god mat og å ha basseng i hagen ville jeg ikke akkurat kalt for "å kaste penger ut av vinduet"... Å fly privatfly, ha 10 feriehus og å bokstaveligtalt kaste penger til alle rundt seg hver eneste helg på byen derimot, det er å kaste penger ut av vinduet. Hva er vits med å ha god økonomi om man ikke skal unne seg litt ekstra i hverdagen?... Anonymkode: 9e5a5...e52 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #29 Skrevet 2. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet det er lett å tenke at alt er mye bedre bare om man har penger, eller noe annet andre har. Samtidig vil jeg si at jeg var dønn lykkelig da jeg og mannen delte et rom i kollektiv, levde kun på studielån og havregrøt, og brukte sommeren på jobb. Ingen bekymringer, disputter med naboer, klager til eieskifteforsikring, bil som er bulket, eller noe av det der. De tøffeste årene jeg har hatt var de årene vi tjente enda mer enn i dag, og bodde luksuriøst i utlandet. Jobben krevde, nettverket var lite, og jeg slet med ufrivillig barnløshet. Det er nok lettere å være lykkeligere om man har penger til å kjøpe seg ut av enkelte problemer og ubehag. Men jevnt over har jeg ikke sett et eneste eksempel der penger definerer lykke. Anonymkode: 96529...72d Men det var fordi du visste at det var midlertidig. Du bor jo ikke sånn lenger, og det er jo fordi det ikke var SÅÅÅ gøy og livets beste måte å bo på som voksen. I tillegg er det som den du siterer sier, at som ufør på minstesats så har man ikke råd til sunn og næringsrik mat. Anonymkode: 34300...523 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #30 Skrevet 2. november 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor det egentlig? Om noe, så viser jo denne tråden at vi som tjener «mye» lever veldig likt deg. Vi tjener godt over 2 millioner og gårsdagens sunne og gode middag kostet under 20 kroner. (Gulrotsuppe laget av First-Prince gulrøtter og løk) I dag blir det lettsaltet torsk med poteter og og resten av FirstPrice gulrøttene. Tror ikke vi hadde blitt det spor lykkeligere om vi kjøpte oss bil, spiste indrefilet hver dag og installerte svømmebasseng. Anonymkode: e6eba...ae0 Dere bor nok ikke i like små og leide leiligheter, så det tror jeg ikke noe på. Uføre på minstesats må ofte flytte unna venner og familie hvis de bor i byen, bare for å ha råd til å bo. Anonymkode: 34300...523
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #31 Skrevet 2. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å spise god mat og å ha basseng i hagen ville jeg ikke akkurat kalt for "å kaste penger ut av vinduet"... Å fly privatfly, ha 10 feriehus og å bokstaveligtalt kaste penger til alle rundt seg hver eneste helg på byen derimot, det er å kaste penger ut av vinduet. Hva er vits med å ha god økonomi om man ikke skal unne seg litt ekstra i hverdagen?... Anonymkode: 9e5a5...e52 Sunn mat er billigere enn dårlig mat da. Mye dyrere å leve på usunn ferdigmat. Er vel ikke noe vits i å sløse bort penger på tull og tøys bare fordi man har god inntekt vel? Hva er galt med å leve helt vanlig, og heller spare pengene som blir til overs? Anonymkode: e6eba...ae0
Djungelvrål Skrevet 2. november 2020 #32 Skrevet 2. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor det egentlig? Om noe, så viser jo denne tråden at vi som tjener «mye» lever veldig likt deg. Vi tjener godt over 2 millioner og gårsdagens sunne og gode middag kostet under 20 kroner. (Gulrotsuppe laget av First-Prince gulrøtter og løk) I dag blir det lettsaltet torsk med poteter og og resten av FirstPrice gulrøttene. Tror ikke vi hadde blitt det spor lykkeligere om vi kjøpte oss bil, spiste indrefilet hver dag og installerte svømmebasseng. Anonymkode: e6eba...ae0 Suppe laget på gulrot og løk er ikke mettende nok til å kalles for middag. Man må jo spise litervis for å komme nær 400-600 kcal. Kinne gått som forett, kvelds eller lunsj hvis man hadde hatt brød til. 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #33 Skrevet 2. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Sunn mat er billigere enn dårlig mat da. Mye dyrere å leve på usunn ferdigmat. Er vel ikke noe vits i å sløse bort penger på tull og tøys bare fordi man har god inntekt vel? Hva er galt med å leve helt vanlig, og heller spare pengene som blir til overs? Anonymkode: e6eba...ae0 For det første, nei sunn mat er ikke alltid billigere enn "dårlig mat", lol? Og for det andre, hva skal du spare til?.. Om du tjener mer enn 2 millioner i året har man råd til å bruke noen tusen kroner ekstra på mat i tillegg til å spare ekstremt mye, men igjen, hva skal du spare til? Bare ha penger på kontoen til du dør? Man lever da helt vanlig selvom man unner seg restaurantbesøk innimellom, lol. Anonymkode: 9e5a5...e52 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #34 Skrevet 2. november 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere bor nok ikke i like små og leide leiligheter, så det tror jeg ikke noe på. Uføre på minstesats må ofte flytte unna venner og familie hvis de bor i byen, bare for å ha råd til å bo. Anonymkode: 34300...523 En skal slutte å sammenligne seg med andre. Dolk som tjener gode penger har jobbet hardt for det, og en del må vike. du som er uføre slipper å stå i en hektisk jobbhverdag med mye press og tidsfrister. Er sikkert mange som kunne tenkt seg å vært hjemmeværende og ha lange og gode frokoster hjemme. Besøke venner og gå på kafé på formiddagen. min hverdag er preget av tidsklemma der jeg har en stressende jobb. Belønningen for å bruke 40 timer i uka i denne jobben er at jeg får en brukbar lønn. og det skulle bare mangle! Anonymkode: cf29b...e8c
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #35 Skrevet 2. november 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere bor nok ikke i like små og leide leiligheter, så det tror jeg ikke noe på. Uføre på minstesats må ofte flytte unna venner og familie hvis de bor i byen, bare for å ha råd til å bo. Anonymkode: 34300...523 Neida, vi har selvfølgelig nedbetalt leilighet i sentrum. Men ingenting spesielt med den. Bor en uføretrygdet småbarnsfamilie i (den kliss like) leiligheten over vår. Vi har også leid når tidshorisonten har vært kort. Sånn i det daglige er det jo ikke noe man merker så stor forskjell på om man leier eller eier. Anonymkode: e6eba...ae0 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #36 Skrevet 2. november 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: For det første, nei sunn mat er ikke alltid billigere enn "dårlig mat", lol? Og for det andre, hva skal du spare til?.. Om du tjener mer enn 2 millioner i året har man råd til å bruke noen tusen kroner ekstra på mat i tillegg til å spare ekstremt mye, men igjen, hva skal du spare til? Bare ha penger på kontoen til du dør? Man lever da helt vanlig selvom man unner seg restaurantbesøk innimellom, lol. Anonymkode: 9e5a5...e52 Hva er galt med First-Prince gulrøtter, da? Hva mener du er «bra» mat? Trøfler og kobe-biff hver dag? Sparer ikke til noe, men sparer de pengene som blir til overs på slutten av måneden. Gidder jo ikke kjøpe ting jeg ikke har bruk for bare fordi jeg har råd til det. Anonymkode: e6eba...ae0 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #37 Skrevet 2. november 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det var fordi du visste at det var midlertidig. Du bor jo ikke sånn lenger, og det er jo fordi det ikke var SÅÅÅ gøy og livets beste måte å bo på som voksen. I tillegg er det som den du siterer sier, at som ufør på minstesats så har man ikke råd til sunn og næringsrik mat. Anonymkode: 34300...523 Så du mener at jeg levde dønn lykkelig som student i 5 år, og deretter fattig og nyetablert i nye 5 år, bare fordi jeg "visste" at jeg fikk bedre råd. Nei, jeg valgte øyeblikket, og lykken. Jeg har ikke et sekund i mitt liv tenkt at penger=lykke. Fordi jeg fokuserte på det jeg hadde, ikke det jeg ikke hadde. Påstanden du kommer med her kan man jo snu helt på hodet. Jeg vet at et av mine nærmeste har uker igjen å leve, men nyter tiden her og nå. Jeg vet at mannens jobb står i fare om korona fortsetter, men det kan jeg ikke fokusere på her og nå (utover sparing, som vi alltid har prioritert). Anonymkode: 96529...72d 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #38 Skrevet 2. november 2020 Jeg tror nok at basseng kun er for dem spesielt interesserte. Jeg kjenner flere med 10+ millioner i inntekt og vel over det om man også tar med renter, men ingen av disse har noe svømmebasseng så vidt jeg vet Anonymkode: 460c3...854 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #39 Skrevet 2. november 2020 22 minutter siden, Apocalypte skrev: Suppe laget på gulrot og løk er ikke mettende nok til å kalles for middag. Man må jo spise litervis for å komme nær 400-600 kcal. Kinne gått som forett, kvelds eller lunsj hvis man hadde hatt brød til. Jeg er en av de andre "rikingene" i denne tråden som også lager gulrotsuppe hyppig. Blander inn linser fra innvandrerbutikk. 150 gram linser så har du 500 kalorier, for 3-4 kroner. Samt at jeg freser opp krutonger på gammelt brød (plukk med skalker fra matbutikken om du virkelig er fattig). Da er det rikelig med mat for meg som er gjennomsnittlig aktiv. Hiv i en klatt sæterrømme, eller en klunk first-price olivenolje om rømme blir for dyrt, så har du nok kalorier selv for en toppidrettsutøver. Anonymkode: 96529...72d 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #40 Skrevet 2. november 2020 Vi tjener en god del mer enn 2 millioner i året, bor i stort hus uten gjeld litt utenfor Oslo. Kort vei til sjøen, ikke basseng. Men har luksus i form av fullt utstyrt treningsrom hjemme. Vi har vanlige middager som folk flest, handler stort sett på kiwi og Meny. Men det viktigste er tryggheten i form av god økonomi, ingen bekymringer når det kommer til penger. Og kan hjelpe begge barna med leiligheter som vi har kjøpt, en har flyttet ut nå i høst for studier, neste om ca 2,5 år Anonymkode: e9dab...85d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå