AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #1 Skrevet 1. november 2020 Hvorfor velger noen foreldre å la babyene sine bli smellfeite selvom helsesykepleieren sier at ungen er for tung? Er det ikke det uansvarlig av foreldrene å ignorere faktumet at barnet er for feit? Anonymkode: 57aeb...075 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #2 Skrevet 1. november 2020 Ofte er de overvektige selv og har store problemer med grenser innenfor mat. Anonymkode: 1e151...4f9 8
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #3 Skrevet 1. november 2020 Ja dette er så trist! Anonymkode: 419fd...63a 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #4 Skrevet 1. november 2020 Min baby var kjempetykk, men fikk bare morsmelk og da skal man visst ikke regulere inntaket Anonymkode: 4481b...7dc 36
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #5 Skrevet 1. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Min baby var kjempetykk, men fikk bare morsmelk og da skal man visst ikke regulere inntaket Anonymkode: 4481b...7dc Så du mener at man skal amme dem ihjel kun fordi det er morsmelk? Dårlig argument. Anonymkode: 57aeb...075 11
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #6 Skrevet 1. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min baby var kjempetykk, men fikk bare morsmelk og da skal man visst ikke regulere inntaket Anonymkode: 4481b...7dc Jo, du burde regulert. Anonymkode: 1e151...4f9 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 Populært innlegg #7 Skrevet 1. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jo, du burde regulert. Anonymkode: 1e151...4f9 Nei, morsmelt skal ikke begrenses. Ikke spre feilinformasjon. Anonymkode: d9e01...321 61
Zwish Skrevet 1. november 2020 #8 Skrevet 1. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så du mener at man skal amme dem ihjel kun fordi det er morsmelk? Dårlig argument. Anonymkode: 57aeb...075 Så lenge dte kun er norsmelk de får vil man ikke få beskjed fra noen helsesykepleier at «babyen er for tung» da dette regulerer seg selv. Man skal ikke amme ihjel, men gi så mye barnet vil ha. Har sett flere gigasvære babyer (på morsmelk), som blir til og med spinkle når de går over til vanlig mat. Ville vært mer bekymra for overvektige barn (3+ år), og vil tippe det evt er disse som får råd og veiledning av helsesykepleier. 34
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #9 Skrevet 1. november 2020 Enig. Noen babyer blir motbydelig feite og mister ikke vekten selv om de begynner å gå. At foreldre ikke tar til seg at ungen er feit er latterlig! Morsmelk eller ei, barn skal ikke spise seg ihjel heller. Anonymkode: 7d7a8...b1f 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #10 Skrevet 1. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, morsmelt skal ikke begrenses. Ikke spre feilinformasjon. Anonymkode: d9e01...321 Jo, det burde det. Babyen har på ingen måte behov for så mye mat. Ingen har godt av å være overvektig, ikke små babyer heller. Anonymkode: 1e151...4f9 5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #11 Skrevet 1. november 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du mener at man skal amme dem ihjel kun fordi det er morsmelk? Dårlig argument. Anonymkode: 57aeb...075 har du noen eksempler å vise til på at det har skjedd, eller er du bare kunnskapsløs. Anonymkode: d7cb9...640 14
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #12 Skrevet 1. november 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, morsmelt skal ikke begrenses. Ikke spre feilinformasjon. Anonymkode: d9e01...321 Selvfølgelig skal det begrenses! Det er ikke sånn at ungen skal die døgnet rundt. Anonymkode: 7d7a8...b1f 5
teknosilje Skrevet 1. november 2020 #13 Skrevet 1. november 2020 Hva er baby i dine øyne? Og hvor ser du disse babyene? Jeg har aldri til dags dato sett en overvektig baby... 11
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #14 Skrevet 1. november 2020 Akkurat nå, teknosilje skrev: Hva er baby i dine øyne? Og hvor ser du disse babyene? Jeg har aldri til dags dato sett en overvektig baby... Ikke meg du siterer, men jeg har sett mange smellfeite babyer. At du ikke ser dem betyr ikke at de ikke finnes. Anonymkode: 7d7a8...b1f 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #15 Skrevet 1. november 2020 Min svigerinne feiret opp barna, hun fullammet. Hun skulle amme selv om barna ikke var sulten, og hun fortsatte å trykke nedpå med mat når de begynte med fast føde. Barnet brukte str 80 når det var 3 mnd gammel! Barnet er fortsatt stor i dag, må alltid ha noe å tygge på og greier ikke begrense seg når det kommer til godsaker. Barnet spiste halvparten av sjokoladeskålen i forrige selskap blant annet. Et barn skal ikke ha det behovet av å ha noe å tygge på til enhver tid, etter middag skal man kunne gå et par timer uten mat... Anonymkode: b99cc...23a 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #16 Skrevet 1. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Min svigerinne feiret opp barna, hun fullammet. Hun skulle amme selv om barna ikke var sulten, og hun fortsatte å trykke nedpå med mat når de begynte med fast føde. Barnet brukte str 80 når det var 3 mnd gammel! Barnet er fortsatt stor i dag, må alltid ha noe å tygge på og greier ikke begrense seg når det kommer til godsaker. Barnet spiste halvparten av sjokoladeskålen i forrige selskap blant annet. Et barn skal ikke ha det behovet av å ha noe å tygge på til enhver tid, etter middag skal man kunne gå et par timer uten mat... Anonymkode: b99cc...23a Og dette er de samme mødrene som skylder på at det er greit å fete opp ungen så lenge det er morsmelk 🤮🤮 Anonymkode: 7d7a8...b1f 1
teknosilje Skrevet 1. november 2020 #17 Skrevet 1. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke meg du siterer, men jeg har sett mange smellfeite babyer. At du ikke ser dem betyr ikke at de ikke finnes. Anonymkode: 7d7a8...b1f Hæ? Jeg sa vel ikke at det ikke fantes feite babyer? Men ja, det var ikke deg jeg spurte, det har du rett i 😊 Jeg bare lurte jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #18 Skrevet 1. november 2020 9 minutter siden, teknosilje skrev: Hva er baby i dine øyne? Og hvor ser du disse babyene? Jeg har aldri til dags dato sett en overvektig baby... Det finnes altfor mange fete babyer dessverre. Anonymkode: 0a1fc...b3c 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #19 Skrevet 1. november 2020 Babyer skal følge sin kurve og så lenge de gjør det, er de innafor normalen, selv om de er aldri så "feite". Noen babyer er virkelig digre, jeg er enig, men jeg får meg ikke til å kalle en baby overvektig. Derimot, når denne babyen bikker året og begynner å gå, så skal "fedmen" normalt sett legge seg litt annerledes på kroppen fordi barnet blir aktivt og går, løper og hopper rundt. Ingen av mine babyer var feite, veldig slanke og nette, men da de var 3-4 år, så blir de enda mer BARN enn småbarn, og da ser man raskt om et barn virker overvektig grunnet kosthold og inaktivitet. De skal få et mer barnlig preg over seg, enn babypreg (som gjerne er runde kinn og lubne lem). Store barn får gjerne "store" kropper denne tida, de er ikke feite lenger, men kraftig bygd (og det kan man ikke gjøre noe med). Barn som er overvektige, vil ligne forvokste babyer. Anonymkode: b5ca8...46e 15
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #20 Skrevet 1. november 2020 Syke syke mennesker. Man slanker ikke babyer. Man begrenser ikke inntak av mm for å ha slanke babyer. Barn 3+ som burde være sterke og aktive er noe annet. De burde ikke være overvektige. Da er det dårlig kosthold og inaktivitet. Anonymkode: 21d04...ee1 23
Anbefalte innlegg