Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har endelig blitt gravid etter mange år med prøving. Da dette er så stort for oss alle. Meg, mannen min og vår datter på 10 år, så ønsker vi gjerne å dele opplevelsen rundt fødsel med datteren vår og tenker å ha henne med på fødsel.

Noen som har hatt sitt barn med på fødsel? 

Anonymkode: 7a9a9...b41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil hun det selv? En fødsel kan være ganske intens, og skremmende hvis det blir noen komplikasjoner. 

gratulerer med graviditeten foresten 🥰

Anonymkode: fe090...3dd

• Liker 9
Skrevet

Min første tanke er at dette er en dårlig ide. For det første så er det nok uansett uaktuelt å ha mer enn en ledsager pga. korona.

Og hvis du skulle fått lov til å ta henne med, så er det mye som kan skje under fødsel som ikke er som planlagt. Hun kan reagere sterkere enn du tror på at du er i smerter, og ved komplikasjoner så risikerer du at hun kan bli sendt ut alene på gangen mens det pågår behansling av deg.

Anonymkode: a53fc...6d3

• Liker 33
Skrevet

Tviler på at det blir greit mtp korona det neste året.

Anonymkode: 466c8...5aa

• Liker 2
Skrevet

Slik reglene per nå er får man på de fleste sykehus ikke ha med seg andre enn far/medmor på føden/barsel grunnet koronavirus. 

Når det er nevnt har jeg en jente på samme alderen, og datteren min er hvertfall ikke moden nok for noe slikt. Men her er sikkert barn veldig ulike. 

Anonymkode: 1d472...0f3

• Liker 3
Skrevet

Det høyrest litt sært ut. Men vist du trur ho er moden for det så kan du forsøke, lurt å ha ein plan B og drøfta det med jordmor såklart. Tviler på at det er innafor mtp korona.

Anonymkode: 94c54...16c

Skrevet

En fødsel ser ofte veldig dramatisk ut. Jeg hadde ikke ville hatt et barn med på det.

• Liker 16
Skrevet

Høres ut som en katastrofalt dårlig ide. 

Anonymkode: 3b6f2...11c

• Liker 46
Gjest theTitanic
Skrevet

Veldig veldig veldig dårlig ide. Dette er IKKE noe for en tiåring. 

Skrevet

Det ville jeg aldri vurdert en gang. En fødsel kan være skremmende både for oss og for fedrene, selvom det ikke skjer noe virkelig dramatisk. Så at et barn skal være med på det.. nei i mitt hode. 

Tror uansett, som flere nevner, at du slipper å ta den vurderinga selv med tanke på situasjonen nå. 

Anonymkode: 731db...edd

• Liker 20
Skrevet

Det tror jeg ikke du får lov til. Fødsel er ikke et familieshow. Seriøst! 

Anonymkode: b289e...e03

• Liker 15
Skrevet

Da bør du nok ha hjemmefødsel, med dagens koronarestriksjoner går det neppe på et sykehus. 

Skrevet

Er såvidt pappa får være med om dagen. Sånn som det ser ut nå med økt smitte kan det være de går tilbake til at mødre må føde alene, så å tro at datteren kan være med er litt naivt.

Anonymkode: b50fc...60c

• Liker 3
Skrevet

Selv fikk jeg store komplikasjoner under fødselen, og aldri i livet om jeg hadde villet at et barn skulle oppleve den hendelsen. 

Anonymkode: 1c858...188

• Liker 16
Skrevet

Herregud nei. Har hatt en evigvarende fødsel og en styrtfødsel. Begge var traumatisetende for oss voksne 😆 Og selv 2 timer er lenge for et barn, og det uten å tenke på blod, fostervann, skriking, smerte og kaos 

Anonymkode: 35ecc...0e9

• Liker 5
Skrevet

Om hun vil og om hun får lov av sykehuset så kunne jeg gått for det. Selvsagt må far være forberedt på å ta med barnet ut dersom det blir dramatisk. 

Anonymkode: 4a627...9c7

Skrevet

Potensielt traumatisk. Tar du den sjangsen? 

Anonymkode: dc805...7b3

• Liker 7
Skrevet

Jeg tror at du bare kan slå fra deg tanken, korona er nok ikke borte innen du føder. Du får være glad om du får med deg mannen din.

Jeg selv er innstilt på at jeg kanskje må føde alene, ikke noe jeg vil, men synes det er greit å være forberedt.

Husk også at det er så lenge siden du fødte sist, at du er å regne som førstegangsfødende igjen. Ja, vi er skapt for å føde og det går som regel bra, men man vet aldri når det blir dramatisk. Å s mødre blir trillet avgårde for å utføre hastekeisersnitt eller må haste avgårde for blodtilførsel tror jeg kan oppleves som dramatisk nok for fedrene. Ville aldri utsatt et barn for en potensiell fare for å oppleve noe slikt.

• Liker 2
Skrevet

Flere mødre jeg kjenner i Danmark hadde alle sine barn med på fødselen. Siste hadde med 3 åring, 6 åring og 13 åring. 

Med alle hadde hjemmefødsel da. 

En ting jeg synes er interessant er at flere beskriver mindre smerter og at de er flinkere å ha kontroll og ikke få panikk når de har med seg noen andre enn barnefar. 

Min første var med barnefar og fødselsfotograf. Gikk kjempe fint, laget ikke lyd nesten selv om det var smartefult. Ved 9 cm åpning ble det krisetilstander og jeg måtte ha haste ks, men forholdt meg helt rolig. Fødselen tok vel ca 40 timer. 

Så fødte jeg nr 2 med kun barnefar i rommet, og fødselen gikk veldig fint, men jeg skrek og styrte på. Fødselen tok 8 timer.

Anonymkode: ffe50...8a3

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flere mødre jeg kjenner i Danmark hadde alle sine barn med på fødselen. Siste hadde med 3 åring, 6 åring og 13 åring. 

Med alle hadde hjemmefødsel da. 

En ting jeg synes er interessant er at flere beskriver mindre smerter og at de er flinkere å ha kontroll og ikke få panikk når de har med seg noen andre enn barnefar. 

Min første var med barnefar og fødselsfotograf. Gikk kjempe fint, laget ikke lyd nesten selv om det var smartefult. Ved 9 cm åpning ble det krisetilstander og jeg måtte ha haste ks, men forholdt meg helt rolig. Fødselen tok vel ca 40 timer. 

Så fødte jeg nr 2 med kun barnefar i rommet, og fødselen gikk veldig fint, men jeg skrek og styrte på. Fødselen tok 8 timer.

Anonymkode: ffe50...8a3

Så du mener at du tok deg sammen fordi det var en fotograf i rommet? 😅 

Anonymkode: 6fe91...0d0

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...