Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og typen var ute en tur igår. Det ble mer alkohol enn planlagt, å dette skjedde :

Jeg blir veldig sosial når jeg drikker, å skulle ikke drukket så mye som jeg gjorde igår. Jeg ble stående med noen gutter å prate, hvor jeg vistnok skal ha tatt han ene på rygten. Kjæresten min satt visst da med noen andre litt baki der, å skal ha fulgt med. Når jeg da tok denne mannen på ryggen, så svartnet det visst for min kjæreste. Helt ut av intet så bykser kjæresten min inn mellom meg å dem jeg sto med, dyttet meg bakover for å så ta tak rundt halsen min mens han drepte meg med blikket. Han slapp med en gang, å gikk et eller annet sted der inne. Jeg reagerer med å bare gå til bordet å hente veske og jakke, å dra derfra. Jeg var helt fra meg, gjemte meg nede i et parkeringshus ganske lenge før jeg turte å gå ut og hjemover. Gamle traumer fra tidligere voldsepisoder rant totalt over, å jeg overreagerte nok ganske kraftig.. 

For å korte ned historien litt her.. Det ender opp med at jeg etter mye om og men slipper han inn hjemme hos meg senere. Det er skikkelig dårlig stemning mellom oss nå. Vi har snakket litt om det som skjedde, å sagt unnskyld begge to. Men det føles veldig dårlig dette her...

Han har nå reist hjem en tur, å sa han ønsket å komme tilbake i kveld. Jeg svarte at vi kan jo snakkes på telefon senere også se.. 

Hva tenker dere om dette? I hodet mitt så er jeg usikker på om jeg tør og fortsette dette forholdet. 

Jeg forstår at han reagerte, men jeg forstår ikke det han gjorde.

Seriøst, jeg trenger hjelp fra dere nå.. 

Anonymkode: 846b9...b4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Livet er for kort til å skulle tåle tull som det der, og når du først føler det sånn du gjorde så er det ikke noe å lure på, kom deg videre.

Enkelt og greit, man kan bruke blikk og en giftig tunge, men ikke dytting og være fysisk på den måten du beskriver, helt utenfor hva noen skal måtte gå med på.

Anonymkode: 292e8...ed3

• Liker 46
Skrevet

Nei, ikke akseptabelt, Og den magefølelsen kjenner du på selv Allerede.

Lytt til deg selv! 

• Liker 22
Skrevet

Det skumle er jo at det virker som han synes det var greit å gjøre sånn? Det han burde gjort er å lagt seg flat, men du burde uansett ha avsluttet forholdet, og det bør du nå også, du vet aldri hva som skjer neste gang.

Anonymkode: fcaa3...bcf

• Liker 15
Gjest Kirsebæra
Skrevet

Nei, overhode ikke. 

Dette er ikke bare sjalusi. Dette er eierskap, eiersyke, vold, makt. Alt er feil, og innerst inne ser du det selv. 

Du må ta noen runder med deg selv, men dette er ikke okei, han behandlet deg som dritt, som en eiendom, og du er ingens eiendom. Du kan se på hvem du vil, snakke med hvem du vil, ta på hvem du vil. Du var ikke utro, og han reagerte med vold. 

Jeg syns du var særs snill som slapp han inn, og syns du var flink som satte grenser for deg selv ved å si at dere heller kunne snakkes på telefonen i kveld, enn at han skulle komme over igjen. 

Jeg tenker dette er et forhold du bør tenke godt over. 

God klem! 

Skrevet

Han tok kvelertak på deg fordi du tok et annet mannfolk på ryggen? 

Altså, ser du galskapen? Røm du! 

Anonymkode: 4354a...fd3

• Liker 25
Skrevet

DUMP!

Anonymkode: b7b22...13f

• Liker 2
Gjest Kirsebæra
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei,akkurat nå ser hun det ikke. Det er problemet. Sånn er det å være i slike forhold. Da hjelper ikke slike kommentarer. 

Det kan heller hjelpe å omformulere til "dette er galskap,jeg håper du innser det snart". Det er fryktelig hemmende å være i slike forhold. 

Endret av Kirsebæra
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skumle er jo at det virker som han synes det var greit å gjøre sånn? Det han burde gjort er å lagt seg flat, men du burde uansett ha avsluttet forholdet, og det bør du nå også, du vet aldri hva som skjer neste gang.

Anonymkode: fcaa3...bcf

Han har sagt unnskyld, men samtidig med forklaringer på hvorfor han gjorde det. Når jeg sa at jeg ble veldig redd, så sa han det var han lei seg for,men at han slapp kvelertaket med en gang. 

Så føler han på en side mener han hadde grunn til å gjøre det han gjorde. 

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var hele pakka sa han.. Å at når jeg da tok han på ryggen så rant det over. 

Jeg kan forstå at han syns jeg blir litt for overhyggelig, å at han reagerer på det. Men da tenker jeg jo at det går an å si ifra på en ordentlig måte, om han syns jeg oppfører meg på en måte som gjør han utilpass. 

Men ja, kan nok hende jeg vipper over til å bryte... 

Skrevet

IKKE greit! Jeg hadde aldri fortsatt et forhold til en som utøvde vold mot meg! Og at han i tillegg er så frekk at han skylder på deg. Nei, vettu hva! Det der må du bare komme deg bort fra, kjære deg. 

Anonymkode: feaee...a71

• Liker 17
Gjest Bamse20
Skrevet (endret)

Jeg ser for meg at du måtte ha gjort noe mere for og få han til å bli så sint. 
Om dere begge hadde drukket mye, så ser jeg ikke for meg at du husker alt.

Uansett, det han gjorde var ikke greit. Men det er ikke greit for deg heller og dra og ta på andre folk. Om du absolutt MÅ ta på noen, så ta heller på typen din.

Skjønner at han reagerte, men på en voldsom måte.. 

Når jeg er i forhold, så tar jeg ikke på noen. Man har ikke noe behov for og ta på folk heller. 

Og jeg tenker om noen hadde gjort det du sa der inne, med kvelergrep, så trur jeg nok mange hadde gått mellom dere to. SÅ klarer ikke å få ting til å stemme.

Endret av Bamse20
Skrevet

Man skal ALDRI ta kvelertak på noen. Han skulle ikke gjort det om du hadde stått å kysset på noen heller. Det han gjorde er helt uakseptabelt, og han bør gjøre noe med sin mangel på selvkontroll. Du bør holde deg langt borte fra ham inntil han har kontroll på voldsbruken sin. Et slikt tilfelle, er ett for mye.

Anonymkode: 46ac0...555

• Liker 20
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og typen var ute en tur igår. Det ble mer alkohol enn planlagt, å dette skjedde :

Jeg blir veldig sosial når jeg drikker, å skulle ikke drukket så mye som jeg gjorde igår. Jeg ble stående med noen gutter å prate, hvor jeg vistnok skal ha tatt han ene på rygten. Kjæresten min satt visst da med noen andre litt baki der, å skal ha fulgt med. Når jeg da tok denne mannen på ryggen, så svartnet det visst for min kjæreste. Helt ut av intet så bykser kjæresten min inn mellom meg å dem jeg sto med, dyttet meg bakover for å så ta tak rundt halsen min mens han drepte meg med blikket. Han slapp med en gang, å gikk et eller annet sted der inne. Jeg reagerer med å bare gå til bordet å hente veske og jakke, å dra derfra. Jeg var helt fra meg, gjemte meg nede i et parkeringshus ganske lenge før jeg turte å gå ut og hjemover. Gamle traumer fra tidligere voldsepisoder rant totalt over, å jeg overreagerte nok ganske kraftig.. 

For å korte ned historien litt her.. Det ender opp med at jeg etter mye om og men slipper han inn hjemme hos meg senere. Det er skikkelig dårlig stemning mellom oss nå. Vi har snakket litt om det som skjedde, å sagt unnskyld begge to. Men det føles veldig dårlig dette her...

Han har nå reist hjem en tur, å sa han ønsket å komme tilbake i kveld. Jeg svarte at vi kan jo snakkes på telefon senere også se.. 

Hva tenker dere om dette? I hodet mitt så er jeg usikker på om jeg tør og fortsette dette forholdet. 

Jeg forstår at han reagerte, men jeg forstår ikke det han gjorde.

Seriøst, jeg trenger hjelp fra dere nå.. 

Ta på den du ønsker du. Og ikke ha en som tar strupetak på deg. Best regards 😐

Endret av Airman
Skrevet

Dette er langt forbi vanlig sjalusi. Kjæresten din har ikke kontroll, og dette går utover deg. Hva tror du skjer neste gang? Her er det bare èn ting å gjøre, og det er å komme seg videre, og det uten denne mannen.

• Liker 14
Skrevet

Hva ville du rådet venninnen din til å gjøre om det var hennes kjæreste? 

Anonymkode: e453f...d82

• Liker 10
Skrevet

ALDRI slipp han inn hos deg igjen, verken i boligen eller hjertet ditt! 

Det han gjorde er ALDRI greit!! 

Anonymkode: 483f8...c9d

• Liker 12
Skrevet

En mann som velger å ta kvelertak på kjæresten på et offentlig sted, hva kan han finne på bak lukkede dører?

Avslutt det nå, mens du fortsatt får en dårlig magefølelse. Jeg valgte å undertrykke den magefølelsen jeg fikk av de første røde flaggene. Det endte med at jeg ble så lenge at han fikk meg til å tro at jeg var problemet. Jeg kom meg ikke ut før jeg endte på sykehus etter jeg "falt" ned en trapp.

Anonymkode: 63ecc...d72

• Liker 26
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En mann som velger å ta kvelertak på kjæresten på et offentlig sted, hva kan han finne på bak lukkede dører?

Avslutt det nå, mens du fortsatt får en dårlig magefølelse. Jeg valgte å undertrykke den magefølelsen jeg fikk av de første røde flaggene. Det endte med at jeg ble så lenge at han fikk meg til å tro at jeg var problemet. Jeg kom meg ikke ut før jeg endte på sykehus etter jeg "falt" ned en trapp.

Anonymkode: 63ecc...d72

Hvordan så han ut når han havnet på sykehuset da? Hadde han noen bein i kroppen igjen som ikke var knekt?

Anonymkode: 9467d...00d

Skrevet

Tusen takk for svar og råd. 

Jeg ble advart av eksen hans for en måned siden, ang sykelig sjalusi og vold blant annet.. Jeg valgte å gi det en sjanse fordi vi har hatt det så sinnsykt bra. Men jeg kan ikke dra det lenger nå kjenner jeg.. 

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...