Gjest Bobleplasten Skrevet 1. november 2020 #1 Skrevet 1. november 2020 ? Vi skal reise bort, men med korona og potensiell nedstenging, karantene og alt som vondt er. Hvor mye planlegger dere også for mulighen til å måtte feire dette hjemme i stedet? Eller dropper dere feiringen da?
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #2 Skrevet 1. november 2020 For min del ville det innebære å sitte alene i en liten leilighet alene i jula. Håper virkelig at jeg får til å reise hjem til familien på andre siden av landet. Dersom det ikke går fordi folk er idioter og ikke tar smittehensyn, så får jeg gjøre det beste utav det. Men det hadde virkelig vært så utrolig nitrist at jeg velger å ikke tenke på det foreløpig. Håper virkelig at de som har egen familie der de bor, heller kan planlegge å bli der de er i år. Man trenger ikke å reise rundt til alskens slekt og venner, all den tid man har ektefelle/barn som man kan feire med. La nå heller de (oss) som er helt alene på en annen kant av landet enn alle vi er glade i få komme hjem. Anonymkode: 79149...197 5
Cata Skrevet 1. november 2020 #3 Skrevet 1. november 2020 Jeg planlegger for hjemmejul, og reiser på familiebesøk dersom det er praktisk mulig. Kjenner at jeg ikke har det minste lyst til å ferdes på flyplasser og på fly i julerushet siden jeg har en gammel mor å besøke. Kan like gjerne reise på besøk litt utpå nyåret når det ikke er så fullt på flyene, så er det mindre risk for å ta med Covid som uønsket "julegave". 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #4 Skrevet 1. november 2020 Jeg har mine i utlandet. Planen er å komme meg dit, koste hva det koste vil. Har flybilletter, men det er ikke sikkert flyene går. I verste fall er alternativet å sette meg i bilen (gammel), og prøve å kjøre. Men det er langt. Og bilen er gammel. Fikk også høre i dag at flere av landene på veien er "stengt". Så da må jeg inne ut om jeg evt kan passere med bil likevel, dersom jeg ikke forlater bilen under oppholdet i et "stengt land". Alternativet er en nokså stusselig alene-jul på en knøttliten hybel. Anonymkode: 04fad...27a
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #5 Skrevet 1. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: For min del ville det innebære å sitte alene i en liten leilighet alene i jula. Håper virkelig at jeg får til å reise hjem til familien på andre siden av landet. Dersom det ikke går fordi folk er idioter og ikke tar smittehensyn, så får jeg gjøre det beste utav det. Men det hadde virkelig vært så utrolig nitrist at jeg velger å ikke tenke på det foreløpig. Håper virkelig at de som har egen familie der de bor, heller kan planlegge å bli der de er i år. Man trenger ikke å reise rundt til alskens slekt og venner, all den tid man har ektefelle/barn som man kan feire med. La nå heller de (oss) som er helt alene på en annen kant av landet enn alle vi er glade i få komme hjem. Anonymkode: 79149...197 For så vidt enig, men man velger jo 100% selv hvor man bosetter seg da, så du har jo valgt det selv. Anonymkode: 2c79d...9ec
Cata Skrevet 1. november 2020 #6 Skrevet 1. november 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: For så vidt enig, men man velger jo 100% selv hvor man bosetter seg da, så du har jo valgt det selv. Av og til kan det valget være tatt under et visst press, f.eks. pga. jobb eller studier. Det finnes utdanninger som gjør at en ikke nødvendigvis finner jobb der en helst vil bosette seg. 8
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #7 Skrevet 1. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: For så vidt enig, men man velger jo 100% selv hvor man bosetter seg da, så du har jo valgt det selv. Anonymkode: 2c79d...9ec Er student. Valgte å flytte hit da jeg kom inn på førstevalget, men hadde jeg kunne studert nærmere familien hadde jeg jo gjort det. Det er krevende nok å være langt unna familien i hverdagen, men i julen er det jo bare å gange med 1000. Jeg har ikke valgt å sitte alene på en hybel i jula uten familien fordi noen gir f i smittevern selv, nei. Anonymkode: 79149...197 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #8 Skrevet 1. november 2020 3 timer siden, Bobleplasten skrev: ? Vi skal reise bort, men med korona og potensiell nedstenging, karantene og alt som vondt er. Hvor mye planlegger dere også for mulighen til å måtte feire dette hjemme i stedet? Eller dropper dere feiringen da? Hvor skal dere? Utenlands? Anonymkode: b3cd3...cda
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #9 Skrevet 1. november 2020 Har det i bakhodet. Jeg er alene med to barn, vi pynter hele desember uansett, så huset er ferdigpyntet. Kommer nok til å fylle fryseren og kjøleskapet i tilfelle vi ikke får reist til familien. Tar en ordentlig hjemmekose oss ferie. Vi er vant til å ha stor familie rundt oss i jula, men etter i vår fant jeg ut at vi kan lage det fint med bare oss selv ved spesielle anledninger. Så jeg tenker det skal gå bra, nesten så jeg kan gjøre det frivillig. Veldig glad jeg har barn i denne tiden. Men jula er jo i 2 uker, så håper vi får reist til familien og på hytta. Anonymkode: 5d49e...79b
Gjest Bobleplasten Skrevet 1. november 2020 #10 Skrevet 1. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor skal dere? Utenlands? Anonymkode: b3cd3...cda Vi skal innenlands, kanskje fly eller kjøre. Om en i reisefølget blir forkjølet, må vi avlyse pga regler i flyselskapene Om de vi skal besøke blir syke, må vi avlyse. Vi, eller de vi skal på besøk til kan havne i karantene under juletiden Det kan komme nasjonale tiltak som tilsier at vi ikke kan dra på besøk til familie/hjemme hos noen. Slike tiltak har vi i mange land allerede.
skrue Skrevet 2. november 2020 #11 Skrevet 2. november 2020 Her er det kun snakk om familiebesøk som maks tar en time å kjøre. Også på julaften. Om det ikke går blir det en helt vanlig markering hjemme, med den samme maten etc, men med færre mennesker. Maten og alt som hører til blir kjøpt og laget uansett.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #12 Skrevet 2. november 2020 Vi skulle egentlig til familie utenlands. Dette avlyste vi for lenge siden, orker ikke planlegge noe under så ustabile forhold. Å besøke familie i Norge hadde jeg ikke hatt noen reservasjoner mot. Anonymkode: 81c2f...486
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #13 Skrevet 2. november 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: For så vidt enig, men man velger jo 100% selv hvor man bosetter seg da, så du har jo valgt det selv. Anonymkode: 2c79d...9ec Det er relativt. Skulle jeg og mannen valgt å bosette oss nær familie ville vi ikke hatt jobber vi trives i, og den ene kunne ikke fått brukt utdannelsen sin en gang. Nå har vi jo tatt valget om utdannelse og karriere, så slik sett er det jo et valg. Men svaret mitt ville vært det samme om valget var mellom arbeidsledighet "hjemme" og en hvilken som helst jobb hvor som helst. Anonymkode: ce22f...269 6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #14 Skrevet 2. november 2020 Den egentlige planen er å dra til familie i Oslo (med tog), men fra desember av tar vi fortløpende vurderinger. Om det kommer regler som tilsier at vi ikke får reise, eller noen i en av familiene blir syk så reiser vi selvsagt ikke. Så ja, vi planlegger for hjemmejul parallelt. Anonymkode: ef937...b38
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #15 Skrevet 2. november 2020 Det eneste som mangler for å feire skikkelig jul hjemme, er pinnekjøtt-middagen. Det tenker vi at vi kan få tak i på kort varsel, så vi kjøper ikke inn noe i lang tid før jul for å ha i reserve. Juletre har vi uansett, og alt annet vi trenger for en god jul hjemme. Anonymkode: 9a231...21c 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #16 Skrevet 2. november 2020 Glemte jo helt å svare på spørsmålet i mitt forrige innlegg. Her er det vi som står for jul. Så backupen er nok bare at mye av julematen blir lagt i fryser for senere bruk om ting endrer seg i siste liten. Og at vi ikke gidder shine gjesterommene før vi er sikker på at de blir brukt. Skulle vi reist bort og det endret seg ville svaret vært omtrent tilsvarende. Juletre har vi fra tidlig desember. Og ekstra mat får man alltid tak i i siste liten. Så eneste konsekvensen uansett hvilken vei dette går er vel at ikke alle gavene ville kommet frem i tide da de ville blitt sendt helt på tampen. Anonymkode: ce22f...269 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå