AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #1 Skrevet 1. november 2020 Når begynte dere med leggerutiner osv? Baby på 6 uker er sammen med oss og legges sammen med oss. Det føles naturlig, og kjennes rart å legge han før oss.. så lurer på hva som er vanlig? når sover de mer gjennom natten og våken på dagen? Nå er både natt og dag likt for baby😂 Anonymkode: afb19...e52
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #2 Skrevet 1. november 2020 Begynte med leggerutiner ved rundt 6 måneder. Det har fungert fint for alle mine. Har 5 barn. Anonymkode: f889d...adb
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #3 Skrevet 1. november 2020 Fram til hun var 4 måneder la hun seg med meg, men så over natten aksepterte hun å sove for seg selv. Men fra dag 1 hadde vi kveldsrutiner med bad og flaske. 10 måneder nå, legger seg halv åtte, sover til 5 og er sulten, får flaske og sover til halv åtte-åtte. Anonymkode: 2d05f...562
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #4 Skrevet 1. november 2020 Da baby bikket tre måneder begynte hun å ha behov for å legge seg tidligere. Om hun ikke fikk legge seg da så ble hun grinete. På denne tiden var det tydelig at hun visste at det var natt og skulle sove igjen etter mat 😊 Anonymkode: dfa41...aba 1
Sokkar Skrevet 1. november 2020 #5 Skrevet 1. november 2020 Trur du berre må føle deg fram. Kanskje er ditt barn klar for det tidlig, eller seint. Har en på 3 mnd, vi legger oss stortsett samtidig.. Men ikke alltid. Ene storebroren hans la seg før meg. Og andre storebroren måtte jeg legge meg med og snike meg ut frem til han var ca 1 år 😊
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #6 Skrevet 1. november 2020 Begynte med leggerutiner fra dag én. Rundt 2 månedersalder ble han lagt på vårt soverom (sprinkelseng ved siden av vår) rundt klokken syv og fant søvnen greit selv. Er nå 8 måneder og har aldri hatt problemer med legging, i seng klokken syv og sovner lett av seg selv. Anonymkode: fbc49...25a
myMa Skrevet 1. november 2020 #7 Skrevet 1. november 2020 Leggetid de første ukene var rundt midnatt eller senere. Ble helt naturlig tidligere og tidligere. Ikke noe dere trenger å stresse med. Fra 4 måneders alder ble vi mer bevisst på å ha faste rutiner. Grøt, bad og så flaske på senga. Begynte å sove på eget rom ved 6 måneders alder. Straks 8 måneder nå. Legges mellom 18.30-19, sovner raskt alene og sover stort sett til kl 06-07.
Flamme Skrevet 1. november 2020 #8 Skrevet 1. november 2020 Vi begynte når hun selv var klar for det ved 8 uker. Hun begynte å ta en lang soveperiode fra kl 18-19 og ble sur når vi senere måtte flytte på henne for å legge oss. Har holdt oss til leggetid kl 18.30 siden det. Grudde meg til å legge henne alene på soverommet, men har gått overraskende bra!
-venter- Skrevet 1. november 2020 #9 Skrevet 1. november 2020 Vi har hatt en av hver. Første fikk ikke leggetid før nærmere 1,5år, tiltross mange forsøk. Angrer den dag i dag på all sitringen i mørket, byssingen og griningen... Andre mann sovnet i armene mine i stuen hver kveld rundt ni fra 3mnd alder, og når vi oppdaget det begynte vi å legge i seng i stede. Flyttet leggetid sakte mot sju og før seks mnd var det fast leggetid.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #10 Skrevet 1. november 2020 Vi startet med leggerutiner da babyen var ca 6 uker. Merket at hun var trøtt på kvelden og fant ikke roen i stua sammen med oss. Begynte derfor å legge henne i sengen sin på vårt rom i stedet, og da fant hun søvnen mye lettere. Nå er hun 10 uker og jeg legger henne ca kl 18.30 hver dag, dvs da ammer jeg til hun sovner i løpet av 15-20 min. Da sover hun til ca kl 03.00 og skal ha litt mat og sover da til ca 06.00. Du må bare prøve deg litt frem. Her i huset har vi hatt god erfaring med rutiner og å legge baby tidlig. Vi gjorde det samme med førstemann. Veldig deilig å ha litt fri et par timer før man selv skal legge seg. Anonymkode: 4cdcd...dd9
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #11 Skrevet 1. november 2020 Vi startet da baby var ca 3 mnd. Noen er klar for leggerutiner når de er noen uker, andre trenger litt mer tid på seg. Ser flere her skriver rundt 6 mnd, jeg tror det er lurt og starte tidligere enn det. Ihvertfall forsøke. Det er rundt 3 mnd baby produserer melatonin (søvnhormon). Anonymkode: 5242c...9f5 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #12 Skrevet 1. november 2020 Baby er to uker og legger han i bedside crib rundt 20-tiden hver kveld, som regel sovner han relativt raskt, av og til er han sutrete så da har jeg han sovende på fanget i et par timer før jeg legger han i bedside crib igjen. Ammer og skifter bleier når jeg legger meg kl 23-00 tiden, så våkner han et par ganger om natten for mat, og skifter gjerne bleie også rundt 3-5 tiden. Han sover til rundt 7-8 om morgenen. Anonymkode: 84a67...b6a
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #13 Skrevet 2. november 2020 Min ble lagt på vårt soverom, og sov 13 timer i strekk (18-07), fra han var 2.5 måneder. Håper neste blir lik. Anonymkode: 7ee69...cb3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #14 Skrevet 2. november 2020 Vi begynte legge ham før oss da han var 4 mnd. De produserer ikke melantonin før de er 3 mnd, så før den tid er det ikke så hensiktsmessig å prøve å "tvinge" babyen inn i en døgnrytme. Anonymkode: 42665...2f8
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #15 Skrevet 2. november 2020 Rundt 3 mnd. med den første, og rundt 2 mnd. med nr. to fordi vi merket at hun var begynt å sovne rundt kl. 20. Den eldste sov egentlig gjennom natten med korte oppvåkninger for mat fra start, og sov stort sett 12 timer uten å våkne fra ca. 10 mnd. Med nr. to kjentes det som hun hadde snudd døgnet lenge. Hun var mer våken om natten enn om dagen de første tre månedene, og har fortsatt periodevis mye våkentid om natten nå ved 9 mnd. (tør vedde ganske mye på at vi ikke har 12 timers nattesøvn fra 10 mnd. denne gangen!) Anonymkode: 6b7c5...03d
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #16 Skrevet 2. november 2020 Vi begynte rundt 3 måneder fordi det var da baby ikke lengre klarte å sove i stua på kveldstid (rundt 18-19). Hadde små eller større oppvåkninger på kvelden en god stund etter det, men baby fikk sove langt bedre og mer ved å ligge på mørkt rom uten forstyrrelser, så da fulgte vi bare det. Tror det beste er å se an rytmen til baby. Anonymkode: 458b1...b7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå