AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #1 Skrevet 1. november 2020 Hei! Jeg har fått fulltidsstilling i et bakeriutsalg, hvor det står på kontrakten min st jeg følger baker- og konditortariff. Men jeg har fagbrev i salgsfaget.. Hva blir riktig for meg å organisere seg innen? Handel og kontor pga fagbrevet mitt, eller baker/konditor? Anonymkode: 5ceee...5cd
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #2 Skrevet 1. november 2020 Jeg vil si det riktige å organisere seg innen, er det som er mest relevant for arbeidsplassen/stillingen uavhengig av hva man faktisk er utdannet som. For de skal jo tale din sak på den arbeidsplassen. Det er da sikkert baker- og konditorgreiene som blir best. Er man utdannet som lege, men jobber i butikk, blir det jo å organisere seg som butikkmedarbeider sålenge man jobber der. Anonymkode: 40b14...b10 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #3 Skrevet 1. november 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vil si det riktige å organisere seg innen, er det som er mest relevant for arbeidsplassen/stillingen uavhengig av hva man faktisk er utdannet som. For de skal jo tale din sak på den arbeidsplassen. Det er da sikkert baker- og konditorgreiene som blir best. Er man utdannet som lege, men jobber i butikk, blir det jo å organisere seg som butikkmedarbeider sålenge man jobber der. Anonymkode: 40b14...b10 Det gir jo mening Takk! Anonymkode: 5ceee...5cd
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #4 Skrevet 1. november 2020 Det er veldig dyrt å være organisert. Jeg har jobbet i butikk i 10 år og har jo spart masse på å ikke være organisert. Anonymkode: 05d7b...11d
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #5 Skrevet 1. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig dyrt å være organisert. Jeg har jobbet i butikk i 10 år og har jo spart masse på å ikke være organisert. Anonymkode: 05d7b...11d Du tror du har det... Anonymkode: 12ce5...efa 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #6 Skrevet 1. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du tror du har det... Anonymkode: 12ce5...efa Ja. Ifølge nettsiden til fagforeningen, ville kontingenten kommet på over 600 kroner etter skattefradrag. 600 kr * 12* 10= 72 000 kr. Anonymkode: 05d7b...11d
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #7 Skrevet 1. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Ifølge nettsiden til fagforeningen, ville kontingenten kommet på over 600 kroner etter skattefradrag. 600 kr * 12* 10= 72 000 kr. Anonymkode: 05d7b...11d Jeg var organisert i fagforeningen gjennom jobben selv, i fire år, før jeg ble uføretrygdet. Heldigvis ga fagforeningen en forsikring, som gir meg flere tusen kr utebetalt ekstra i måneden resten av livet. Det lønner seg å være a) fagorganisert b) forsikret c) begge deler på ett sted Anonymkode: a01e2...a54 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #8 Skrevet 1. november 2020 Man bør velge den organisasjonen som er mest relevant for jobben man er i, og som helst er representert på arbeidsplassen der du er. Det hjelper ikke å være organisert som selger når du jobber som baker den dagen det dukker opp en uenighet eller lønnsvilkår skal diskuteres. Anonymkode: 1cc3b...2a3
Gjest Føsleguri Skrevet 1. november 2020 #9 Skrevet 1. november 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig dyrt å være organisert. Jeg har jobbet i butikk i 10 år og har jo spart masse på å ikke være organisert. Anonymkode: 05d7b...11d Jeg har spart mye på å være organisert. Hadde ikke fått så god pris på uføre-, ulykke-, livsforsikring uten å være organisert. I tillegg har jeg fått billigere reise- og innboforsikring. Mange foreninger har gode avtaler på lån og andre medlemsfordeler som rabatt på hotell, drivstoff, osv.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #10 Skrevet 1. november 2020 Jeg har opplevd så mye tull i den forrige jobben jeg hadde (krangel om lønnsvekst, overtidsbetaling osv) at jeg bestemte meg for at fra nå skal jeg ikke finne meg i slikt lengre. Selv om jeg tror det ikke vil være nødvendig i nåværende jobb, så er det greit å ha dem i ryggen HVIS noe skulle oppstå. TS Anonymkode: 5ceee...5cd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå